Sportstoelen monteren in R56

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Sportstoelen monteren in R56

31 jan 2012, 11:24

Luitjes,

Weet iemand mij te vertellen waar ik op moet letten als ik een setje (externe) sportstoelen wil kopen (ik kan nu een set kopen...). Is dat altijd passend te maken of heb je te maken met een maximale hoogte, breedte en of diepte van de stoel ivm inbouwen? Neem aan van wel, maar is voor mij abacadabra.....

Dit weet ik v/d stoelen: Hoogte is 85 cm, breedte is 52,5 cm en de zeteldiepte is 49 cm.
Hebben een klapbare rugleuning, wel handig! :mrgreen:

Hoop dat iemand er wat over kan zeggen!

Bedankt!
GreyCooperS
Forum Junky

31 jan 2012, 12:22

Moet je mijn topic maar eens even goed doorlezen :mrgreen:

Stoelen monteren kan echt lastig zijn. Je hebt uiteraard te maken met de montage punten van je rails in de auto. Gebruik je de oem rails dan past dat natuurlijk prima in de aut0 (qua schroefgaten en zo).
Je moet goed meten of de stoelen en de rails passen. Ga je werken met side mounts kun je eea meten door ze op de stoelen te zetten en dan meten of de onderlinge afstand overeen komt met de positie van de rails.
Gaan de rails onderop de stoel ipv aan de sidemounts dan moet je controleren of bij een afwijkende maat je de rails kan verplaatsen onder de stoel (wijder of smaller)

Weet iig dat Beek bij een niet oem stoel, waar ze aan moeten passen en meten minimaal 8 uur uittrekken. Ik ben zelf met mijn recaro's op recaro rails en recaro side mounts wel een uurtje of 10 zoet geweest...

Als je wat meer info hebt over welk type stoel en hoe deze bevestigd dient te worden aan de rails, kan ik weelicht nog een hint of tip geven.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jan 2012, 15:54

Daarnaast passen inderdaad niet alle stoelen in een Mini, een Sparco Evo XL (en andere extra brede stoelen) passen bijv. niet.

Terug naar “Interieur en audio”