Parrot Bluetooth

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2009, 12:36

Die: Kram ISO2CAR BMW 2001 16 pins(plat) kabel nodig. Deze koste mij €25,40 (Navi Shop)

IS dat ook de juiste voor een R53 Facelift?? Ik wil namelijk ook een parrotje inbouwen, aangezien mijn nokia carkit dood aan het gaan is. Is het een beetje te doen dat inbouwen van zo'n parrot. Als de kabels een beetje plug en play zijn, dan kan ik wel wat paneeltjes eruit slopen, maar het lijkt zo ingewikkeld in de handleidingen enz. Wie heeft hier ervaring mee en is het dus allemaal plug en play als ik die isocar stekker heb??

Thanx en groeten,

PP
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2009, 13:45

Ik heb de parrot met complete kabelset in engeland besteld. (newministuff dacht ik).

Is plug & play. Kappie onder het stuur wegklappen (gewoon hard aan trekken) en de downtubes losmaken en radio verwijderen.

Verder de stekkerverbindingen in elkaar klikken en het microfoontje op je stuurkolom plakken.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2009, 17:43

Allright, ik ben vandaag in het diepe gedoken en heb geprobeerd de parrot te installeren.
Nadat ik de goede verloopkabel van de dealer had gehaald was het eigenlijk erg easy.
Ik heb alleen lopen vloeken op al die kabels die somehow achter de radio weggewerkt moeten
worden. Na een poosje vol ongeduld, kreeg ik gelukkig de radio er weer in en alles doet het.

Echter nog niet helemaal, de parrot gaat direct uit als ik het contact uitzet en vergeet
dan alles wat ik m aangeleerd heb. Zo kan ik geen gebruik maken van voicedial enz enz.

Iemand een oplossing hiervoor???

Groeten,

PP
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2009, 18:55

http://www.parrot.com/nl/support/installatie-schema

hier kun je een installatieschema voor alle modellen Parrot vinden, ook speciaal voor de Mini. Er moeten volgens mij twee 12 cvolt aansluitingen worden gemaakt. Één aan permanente stroom en één aan accessoiresaansluiting.
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2009, 10:43

Yeah probleem opgelost, parrot doet het like a dream!! Best goed te doen dat klusje en ik ben so far tevreden over het geluid en de functionaliteit van de parrot. Thanx voor jullie adviezen. Nu straks nog even naar de dealer om wat afdekkapjes te halen, waar mijn oude carkit overheen zat en die ik dus niet meer heb.

Groeten,

PP
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 sep 2009, 11:01

In mijn vorige zat ie netjes in de armsteun weggewerkt
Helaas zonder MFstuur module :roll:
Nu heb ik hem op dezelfde plek zitten als Floris.
Werkt prima!

PS ik heb nog wel een ISO2CAR voor Parrot carkit over meen ik die uit mijn oude MINI R50 komt
Afbeelding
corragio
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 nov 2009, 05:33

Heb in het weekend men dash gedemonteerd, voor het installeren van men Parrot CK3200, ik had zelfs zo een kramiso kabel gekocht, dus moest plug en play zijn dacht ik, heb ook de oranje en rode eens omgedraaid, om te zien of dat verschil maakte, maar ik kreeg de parrot niet aan de praat...

Iemand meer raad hieromtrent aub???

Moet alles in het dash aangesloten zijn, daarmee bedoel ik de kabels aan de bedieningsknoppen enz, onderaan, of zou die het moeten doen, als enkel alle fiches van de radio ingeplugd werden?
Met zo een kram kabel is het normaal toch geen extra kabels aansluiten dacht ik?

Help please....
Mini outside, Maxi inside...
JorisD
Be Mini
Be Mini

24 nov 2009, 23:01

Ik heb zelf een parrot mki9000 door Fortuin in Den Haag laten inbouwen en ik was voor 200 euro klaar. Setje werkt super en ze hebben m zelfs op m'n oude carkit speaker aangesloten aangezien ik een actieve stereo (HK) heb.
Is toch een redelijk scherpe prijs lijkt me :lol:
corragio
Nieuw Lid
Nieuw Lid

25 nov 2009, 10:28

mmmmm ok , mr daar ben ik niet echt veel verder mee geholpen hier ;-)
corragio
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 nov 2009, 07:45

Ok, heb het gevonden, is dus idd extra stroom aansluiten en werkt prima!!!!
Ian
Be Mini
Be Mini

19 mar 2012, 20:41

Even dit topic afstoffen Koffie!

Van het weekend bezig geweest met de installatie van een parrot carkit (i9000) met iso stekker (86111) en inbouw van tweeters in de A-stijlen.

Met dank aan de DIY parrot inbouwen was de ontmanteling van het dashboard in een uurtje geregeld, maar na het aansluiten van de parrot en iso stekker kwam de carkit niet tot leven.

Afbeelding

Daarna met een spanningsmeter het probleem achterhaald. 12V wissel ontbrak op de radiostekker van mijn MINI clubman (R55 LCI).

Voor- en achterkant van de steker. Het kringetje geeft aan dat de 12V wissel (oranje draad voor Parrot) ontbreekt.

Afbeelding

Afbeelding

Het probleem is opgelost door het aftappen van 12V na contact van de sigarettenaansteker en vervolgens de 12V continu (rood) 12V na contact (oranje) van de parrot kabelboom om te draaien.

De aangegeven rood-gele draad is de 12V wissel.

Afbeelding

Al met al ruim een dagje werk, maar alles werkt naar behoren. Ik heb alleen twee schroeven over :roll: Deze zijn van de aansluiting van de stationsklok bij het ventilatierooster. Ik was bang dat deze in de ventilatie zouden vallen en heb ze daarom niet teruggeplaatst (gewichtsreductie zullen we maar zeggen).

Terug naar “Interieur en audio”