Ik ben bezig spiegelverwarming in te bouwen in mijn Cooper S.
Ik wil deze met de hand schakelen en heb als plaats voor de schakelaar gekozen de middenconsole tussen de bekerhouders in.
Nu heb ik een schakelaar met een inbouwdiameter van 22 mm maar omdat het gat echt exact moet zijn twijfel ik heel erg over welk type boor ik moet gaan gebruiken om een mooi gelijkmatig gat te krijgen.
Nu is mijn vraag heeft iemand al eens een gat in het kunststof van de Mini gemaakt en wat voor boor heb je daarvoor gebruikt.
Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen
Gr
Willem
Gat boren voor schakelaar?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Meestal valt de rand van de schakelaar over het gat heen, maar als je het heel precies wilt hebben zou ik gewoon klein beginnen en het gaat daarna een paar keer opboren. Laatste stap eventueel alleen uitvijlen...
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
22mm
Da's bijna duimdik, beste schakelaar dan...
Maar inderdaad met kleine diameter beginnen, en dan steeds groter uitboren tot de gewenste diameter. Kan gewoon met metaalboor, maar kijk wel uit voor "happen" want kunststof is een heel stukje zachter als metaal. Dus niet teveel druk op je boormachine zetten.

Maar inderdaad met kleine diameter beginnen, en dan steeds groter uitboren tot de gewenste diameter. Kan gewoon met metaalboor, maar kijk wel uit voor "happen" want kunststof is een heel stukje zachter als metaal. Dus niet teveel druk op je boormachine zetten.
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Dank voor jullie reactie.
Ik heb in de tussentijd wat geëxperimenteerd maar de manier die jullie voorstellen kan heen makkelijk verkeerd aflopen.
Ik ben er inmiddels achter dat een speedboor (voor hout ja) bij lage toerentallen een mooi resultaat levert
22 mm lijkt inderdaad een forse schakelaar maar aangezien het een tuimelschakelaar betreft die heel laag in opbouw is zie je het er niet aan af. Het is een model dat 6 amp aankan dus forse kontakten. Ook heeft de schakelaar een kleine led zodat je kunt zien of het apparaat in gebruik is. Als ik de boel heb zitten zal ik een foto posten
Bedankt voor jullie reactie
Ik heb in de tussentijd wat geëxperimenteerd maar de manier die jullie voorstellen kan heen makkelijk verkeerd aflopen.
Ik ben er inmiddels achter dat een speedboor (voor hout ja) bij lage toerentallen een mooi resultaat levert
22 mm lijkt inderdaad een forse schakelaar maar aangezien het een tuimelschakelaar betreft die heel laag in opbouw is zie je het er niet aan af. Het is een model dat 6 amp aankan dus forse kontakten. Ook heeft de schakelaar een kleine led zodat je kunt zien of het apparaat in gebruik is. Als ik de boel heb zitten zal ik een foto posten
Bedankt voor jullie reactie
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vergeet hem niet op het contact te schakelen, anders ga je het gegarandeerd eens vergeten af te zetten met een platte batterij als gevolg!
Laatst gewijzigd door BurnoutBram op 20 mei 2012, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Heey MiniOneD
Dat is eigenlijk wel een hele goeie tip waar ik niet bij nagedacht heb maar door de plaats waar ik de spanning vandaan haal (aansteker) wel zit.
Maar je hebt helemaal gelijk. Zou mij ook zo gebeuren om de auto uit de gaan en de spiegelverwarming aan te zetten.
Bedankt voor je tip
Dat is eigenlijk wel een hele goeie tip waar ik niet bij nagedacht heb maar door de plaats waar ik de spanning vandaan haal (aansteker) wel zit.
Maar je hebt helemaal gelijk. Zou mij ook zo gebeuren om de auto uit de gaan en de spiegelverwarming aan te zetten.
Bedankt voor je tip
Onze sponsors