Ik heb de laatste jaren steeds meegedaan aan topics die over spiegelverwarming gingen.
Na 4 jaar en een dag vol goede moed zal het er eindelijk van komen.
2 maanden geleden was ik zo dom om het glas van mijn linkerspiegel in duizend kleine spiegeltjes te rijden.
Stond ook nog vak voor eerst APK dus moest snel iets ander op.
Bijna € 100,00 voor een glas zonder verwarming bij BMW betalen had ik weinig zin in en kocht een kartonnen noodspiegel voor € 5,00 zodat de auto de keuring doorkwam. Wat een ramp het leek wel een lachspiegel.
Al zoekende kwam ik via Ebay 2 nieuwe spiegels met klem en de zo gewenste achterruitverwarming tegen.
Voor ong. € 45,00 had ik een linker en een rechter exemplaar.
Nu moet alleen het ergste nog gebeuren en dat is bedrading vanuit het portier binnen krijgen.
Ik ben ervan overtuigd dat dit gaat lukken. De schakelaar komt in de middenconsole tussen de drinkbekerhouders in.
Het voordeel is dat je daar 12 volt hebt die niet via Canbus loopt en je niet opnieuw hoeft te laten inregelen.
Ik zal zodra ik de klus ga klaren proberen er een DIY met foto's van de kritieke punten erbij.
Ik vertel dit verhaal omdat velen niet weten of ze wel of geen spiegelverwarming hebben. Ga er maar vanuit dat het er in 2008 en ervoor niet standaard inzit
Na vier jaar eindelijk spiegelverwarming
- Wwaldo
- 4 op een rij!
Onze sponsors