Autoradio onthoudt track positie niet

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Tanooki
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Autoradio onthoudt track positie niet

13 sep 2013, 16:46

Ik heb een Mini One 1.4, uit 2008.

Daar zit een Radio CD Boost Radio of zoiets in. Dat standaard ding denk ik.
Deze heeft ondersteuning voor MP3 CD's. Ook heb ik een AUX aansluiting.

Echter, als ik een CD in de radio doe en vervolgens deze CD ga afspelen en vervolgens de radio/auto uit zet, gaat deze niet meer verder met afspelen waar hij gebleven was.

Hij gaat wèl verder bij het NUMMER waar hij was. Dus als ik op nummer 10 zit, op 2:40. Dan kan ik de auto uit zetten. Vervolgens weer aanzetten. Dan begint hij weer met nummer 10. Dat is goed. Maar hij begint dan op 0:00, ipv 2:40.

Echter, als ik de autoradio uit zet en na een tijdje (na 1 minuut, of na 10 minuten, lijkt weinig verschil tussen te zitten) weer aanzet, dan gaat hij wèl verder op 2:40 ipv 0:00.

Is dit een bekende "feature"? Of doe ik zelf iets fout? Of zit er misschien een batterijtje in de radio, die dat opslaat? Misschien is die batterij kapot, leeg, etc?

Ik vind het in ieder geval erg lastig, omdat ik ook veel livesets luister. Dit zijn dus geen MP3's van 4 minuten, maar MP3's van soms 1 uur en 30 minuten. Soms korter. Soms langer.

Ook merk ik trouwens dat de radio, bij het afspelen van MP3 CD's, een "gap" heeft tussen de nummers. Kan dat ook weg? Maar dat zou in principe niets uitmaken als ik bovenstaand gefixed heb. Want dan zet ik gewoon de mixes als één grote MP3 erop, zoals ik altijd al deed met mijn vorige auto.

Terug naar “Interieur en audio”