Vastzetten JCW handremgrip

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast

Vastzetten JCW handremgrip

02 mei 2014, 00:08

Ik wil een JCW carbon grip voor de handrem vastzetten. Volgens de instructies die ik op minimania.com vond moet die grip vastgezet worden met sikaflex. Weet iemand wat voor spul dat is? Op het net vind ik veel soorten Sikaflex, het lijkt mij een soort siliconenkit. Om nou een hele koker aan te schaffen voor een grip lijkt mij iets overdreven. Weet iemand een goed alternatief?

Groeten Edwin.
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Vastzetten JCW handremgrip

02 mei 2014, 01:13

hmm, waarom zou je je pook vast willen zetten met kit?
tenminste, toen ik mijn oude eraf trok om vervolgens de JCW terug te plaatsen
zag ik ook nergens kitresten...

dezelfde manier terugzetten als de manier hoe je het eraf hebt gehaald!
en dan moettie zich wel klemmen!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
markchab
One wheel wonder
One wheel wonder

02 mei 2014, 09:01

Hoi Edwin,

Volgens mij zag ik bij het eraf halen van de JCW handrem een soort zwarte kit. Ik denk dat dit inderdaad die sikaflex is. Hij ging er niet heel moeilijk vanaf, dus ik denk dat die kit nog redelijk elastisch blijft. Misschien heb je nog een andere kit open staan? Het hoeft namelijk niet veel te houden. Je trekt de handrem namelijk naar boven aan en hij zit horizontaal gemonteerd. Dus eraf trekken doe je volgen mij niet snel.

EdwinN schreef:Ik wil een JCW carbon grip voor de handrem vastzetten. Volgens de instructies die ik op minimania.com vond moet die grip vastgezet worden met sikaflex. Weet iemand wat voor spul dat is? Op het net vind ik veel soorten Sikaflex, het lijkt mij een soort siliconenkit. Om nou een hele koker aan te schaffen voor een grip lijkt mij iets overdreven. Weet iemand een goed alternatief?

Groeten Edwin.
R56 Mini Cooper S Works.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2014, 09:18

Beetje ductape om de kale handrem doen (1 a 2 strookjes is genoeg) en vervolgens de hendel erop drukken. Kan ie er ook nog ooit weer eens af... ;)
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast

02 mei 2014, 10:15

Thanks voor de tips.
Als ik de nieuwe balg van Cheek-O binnen heb ga ik eerst eens kijken of de grip zo past, heb de bestaande er nog niet af gehaald voordat ik de nieuwe balg binnen heb. Anders ga ik eerst met ducttape aan de slag. De grip zelf heb ik al geschoond van diverse kistresten :mrgreen:
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 mei 2014, 11:11

Uit eigen ervaring:

De lijm is troep en werkt voor geen meter. 1 a 2 lagen ductape eromheen, handrem eromheen persen en het zit als gegoten.
Uhr

Terug naar “Interieur en audio”