Zoals de meeste heb ik momenteel wat meer tijd om aan de Mini te besteden. Afgelopen weekend ben ik dan ook begonnen aan een klusje dat mij al langere tijd 'irriteert'. De interieur sfeerverlichting die in kleur aan te passen is werkt in mijn linker deur niet zoals het hoort. Bepaalde kleuren, zoals groen en rood, worden niet 'weergegeven' en de verlichting is een stukje zwakker dan in de rechter deur en dakmodule. Dit is voornamelijk het geval bij de armleuning in de deur.
Nu dacht ik slim te zijn en de kussentjes van de armleuningen te verwijderen om de ledmodule van de rechter deur te wisselen met de linker deur. Tot mijn grote verbazing zag ik dat er links en rechts andere ledmodules in zitten. In de rechter deur gaan er 4 kabeltjes in de ledmodule en in de linker deur 3. Tevens zijn de onderdeelnummers verschillend.

Via de webshop van Ekris ben ik er achter gekomen dat de ene module tot productiedatum 08-2010 is geleverd en de andere na 8-2010. Nu is mijn Cooper S van productiedatum 3-2011. Dus hier klopt iets niet...
Mijn vermoeden is:
Er is een keer een complete deur/complete deurpaneel met bekabeling vervangen door een 'ouder model'
of de website van Ekris klopt niet helemaal?
Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt en wat raden jullie aan om te doen? ledmodule vervangen door een nieuwe en hopen dat het probleem opgelost is of zal het probleem ergens anders zitten en zal de gehele deurkabelboom vervangen moeten worden inclusief de ledmodule(s)?
Ik hoor graag jullie mening

Groetjes,
Ser