Goedemiddag,
Sinds een maand heb ik nu mijn Mini Cooper R56 uit 2007. Bijna alles werkt naar tevredenheid, alleen de radio lijkt een soort toetsvergrendeling te hebben. Ik kan op alle knopjes drukken, maar er gebeurt niets. Laatst had ik er een cd in, die er niet uit te krijgen was omdat de eject knop niet reageerde. Heb ik dus een week naar dezelfde cd moeten luisteren. Een heel enkele keer, meestal meteen na het starten, reageren de knoppen en toen heb ik dus een radiozender op kunnen zetten. Maar nu zit weer alles vast. De aan- en uitknop werkt wel, alle toetsen zjjn ook verlicht, maar erop drukken geeft geen reactie.
Mijn vraag: kan het zijn dat er een toetsvergrendeling is, bv een combinatie van twee toetsen die je moet indrukken om alles te ver- of ontgrendelen? Of kan het zijn dat één toets vast zit en daardoor alles blokkeert? Zou het kunnen helpen alles voorzichtig met contactspray in te spuiten?
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.
Alvast hartelijk dank.
Vergrendeling toetsen radio
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Vergrendeling toetsen radio
Heb je de aan-uit-knop al eens een seconde of 30 ingedrukt gehouden? Daarmee zou de radio echt uit moeten gaan. Soort van reset voer je daarmee uit.
En als het een vastzittende knop is....op je foto zit knop met 1 (en 2) er wat scheef in, de 1 lijkt nog ingedrukt.
Spuiten met contactspray zou ik niet zomaar doen, of je moet al van tevoren alles hebben uitgebouwd om gericht schoon te maken met de spray.
Maar....de radio kan ook gewoon stuk gaan. Je bent niet de eerste met een kapotte radio of niet-functionerende knoppen Zie bijvoorbeeld hier (skippen naar 02:25 voor beelden):
En als het een vastzittende knop is....op je foto zit knop met 1 (en 2) er wat scheef in, de 1 lijkt nog ingedrukt.
Spuiten met contactspray zou ik niet zomaar doen, of je moet al van tevoren alles hebben uitgebouwd om gericht schoon te maken met de spray.
Maar....de radio kan ook gewoon stuk gaan. Je bent niet de eerste met een kapotte radio of niet-functionerende knoppen Zie bijvoorbeeld hier (skippen naar 02:25 voor beelden):
- singlehoesjes
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Vergrendeling toetsen radio
Bedankt voor de reactie.
Dat resetten door de aan-uitknop 30 sec ingedrukt te houden, had ik al geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
Maar ik zie mijzelf nog niet zo snel die hele radio met kilometerteller uitbouwen zoals in het filmpje. Dan moet ie maar een keer naar de garage. Overigens had ik begrepen dat het niet zo eenvoudig is om een radio om te wisselen omdat die gekoppeld zou zijn aan het chassisnummer.
Ik ga nog even kijken of die knop 1 en 2 misschien vastzit. Zou mooi zijn als daarmee het probleem opgelost zou zijn.
Bedankt voor de tips.
Dat resetten door de aan-uitknop 30 sec ingedrukt te houden, had ik al geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
Maar ik zie mijzelf nog niet zo snel die hele radio met kilometerteller uitbouwen zoals in het filmpje. Dan moet ie maar een keer naar de garage. Overigens had ik begrepen dat het niet zo eenvoudig is om een radio om te wisselen omdat die gekoppeld zou zijn aan het chassisnummer.
Ik ga nog even kijken of die knop 1 en 2 misschien vastzit. Zou mooi zijn als daarmee het probleem opgelost zou zijn.
Bedankt voor de tips.
Onze sponsors