A stijl tweeter upgrade

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
minipepperwhite
One wheel wonder
One wheel wonder

05 jan 2013, 12:35

minipepperwhite schreef:hallo, ik heb sinds kort tweeters gekocht (OEM tweeters + A stylen) maar heb geen stukje kabelboom en een channelswap enig idee waar ik die kan bestellen?

waar dient die channelswap nou eigelijk voor?
BTW dit is wat ik heb op het momment

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
LaserBlue
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

23 jan 2013, 12:34

heeft iemand hier een duidelijke DIY voor? (met foto's :mrgreen:)
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2013, 15:12

Heeft iemand weleens geprobeerd het dashboard eruit te halen?
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 mei 2013, 23:06

Beetle schreef:Ik ben ook al een beetje aan het kloten met tweeters in de A-stijlen. Ik heb mijn tweeters, Scan Speak Illuminators, nu passend in de A-stijlen. Nu allleen nog kijken of ik ze ook teruggeplaatst krijg. Die worden dan aangesloten via een Pioneer P9/Q9 en 2x Alpine PDX5. Dus twee tweets, twee midbasjes en twee basspeakers in de achterpanelen. De midbasjes worden waarschijnlijk Focal BE No.5. De basspeakers denk ik Seas of de Genesis P69.
De tweeters in de A-stijlen klinken dus k*t. Door de reflecties vanuit de hoeken wordt het hee stereobeeld verstoord. Ik heb nu tweeters in ht dashboard verwerkt en ga proberen er ook een mid naast te plaatsen. Al wat getest en klinkt best prettig. De P69 klinken ook voor geen meter, die spelen in een veels te kleine ruimte daar in het achtepaneel. Dus als de midjes geplaatst kunnen worden dan een bas en subje aan elke kant voorin geplaatst. Dus tweets en midjes op dash, en een bas+subje aan elke kant(stereo aangesloten). De Mini doet zijn naam wel eer aan want wat is er weinig ruimte zeg. :|
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: A stijl tweeter upgrade

29 jul 2013, 15:33

Heb bij Newministuff clarion tweeters met A-kolommen en adapterkabel gekocht. Na een paar maanden vind ik het geluid enorm verbeterd, stabiel in het midden, rustiger en meer detail. Ik ben dus zeer tevreden!
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”