Boost + HiFi

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2007, 20:51

Vandaag gehoord.. maarre.. dat klinkt super! 8)
Mooie volle bass..
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2007, 22:15

Hm. ik vind zowel de boost als hifi (R56) niks, zeker niet als je kijkt wat er voor moet betalen.. :s
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2007, 07:53

Hans schreef:Vandaag gehoord.. maarre.. dat klinkt super! 8)
Mooie volle bass..
Wat me opviel in Mardid was dat de HiFi in de Clubman anders klinkt dan die in de Hatch. Voor mijn gevoel een stuk beter! Hoe-dan-ook HiFi zou ik er altijd opnemen als ik opnieuw zou moeten kiezen. :wink:
ricktolboom schreef:Hm. ik vind zowel de boost als hifi (R56) niks, zeker niet als je kijkt wat er voor moet betalen.. :s
Ga eens een ander systeem inbouwen. Ben je minstens net zoveel voor kwijt. Dan vind ik het HiFi voor wat je er voor krijgt nog best een goede aanschaf.
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 nov 2007, 19:17

krijg mijn mini met Hifi upgrade over twee weken binnen. Had in mijn (net verkochte) mini de H&K set. Ik zal dan laten weten wat ik er van vind. Ben zelf nogal een audiofiel en ga voor kwaliteit. Die H&K set was echt geweldig voor die prijs... als de nieuwe hifi set in de buurt komt dan ben ik al tevreden.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 nov 2007, 21:20

vandaag mijn mini binnen.. foto's volgen nog.... ben nog teveel aan het spelen met mijn nieuwe aanwinst : )

Even kort mijn bevindingen tot nu toe mbt de boost radio + hifi upgrade.

In begin schok ik een beetje van de vrij snel ploppende speakers als je het volume wat harder zet en de bass iets verhoogd..... maar dit lijkt binnen een aantal minuten te verdwijnen. Het geluid wordt steeds beter. Ik weet dat speakers moeten inspelen... maar zo treffend voorbeeld heb ik nog nooit meegemaakt.

Wat mij al wel opviel was het dynamische bereik van de hifi upgrade, met zijn 10 speakers een betere dynamiek heeft dan de H&K set. Qua vermogen blijft de H&K set in mijn vorige mini de hifi upgrade "nog" de baas. Ik zeg "nog" want zoals ik al eerder zei..... lijkt het dat het geluid steeds beter wordt naarmate zij meer ingespeeld zijn. (of ik ga aan het geluid wennen)

Het is echter nog wat kort dag om een totaal ordeel te geven. Maar het valt mij zeker niet tegen.

Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2007, 08:40

kstja0 schreef:In begin schok ik een beetje van de vrij snel ploppende speakers als je het volume wat harder zet en de bass iets verhoogd..... maar dit lijkt binnen een aantal minuten te verdwijnen. Het geluid wordt steeds beter.

Ik weet dat speakers moeten inspelen... maar zo treffend voorbeeld heb ik nog nooit meegemaakt.
Hmmm...

Waar heb ik dat toch eerder gehoord?

:wink:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 dec 2007, 16:19

We zijn nu een aantal dagen verder... ben buiten het feit dat mijn nieuwe mini R56 geweldig rijd.... kan ik maar niet wennen aan het geluid.

Het vreemde is dat sommige tracks prima klinken.... en sommige te triest voor woorden zijn. Binnenkort even met mijn fase meter checken of alles wel goed is aangesloten. Het lijkt namelijk dat het systeem uit fasen is. Het klinkt ook allemaal zo hol. Heb vandaag bij mijn dealer aangegeven of zij dit willen nakijken. 650 euro... dat verwacht ik echt meer voor.

In tegenstelling tot mijn eerdere commentaar.... is de H&K echt een geweldige upgrade in tegenstelling tot deze set. De H&K krijgt van mij een 8 en deze hifi upgrade een 4.

wordt vervolgd....

Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2007, 16:30

kstja0 schreef: Binnenkort even met mijn fase meter checken of alles wel goed is aangesloten. Het lijkt namelijk dat het systeem uit fasen is. Het klinkt ook allemaal zo hol.
:shock:
Oh gruwel!
Een car audio systeem waarvan 1 of zelfs meer speakers uit fase zijn aangesloten.
Benieuwd wat uit de controle van de dealer volgt.

Wat voor fase meter is dat? Zegt me zo 1-2-3 niks namelijk.
:)
dude-nl
One wheel wonder
One wheel wonder

04 dec 2007, 23:19

wat dacht je van een multimeter op de draden zetten...

rood op de plus, zwart op de min.

staat er gewoon 0 of iets hoger in beeld dan kloppen de + en min.

staat er en - voor de nul (kortom is het af te lezen getal negatief) dan wet je dat je de draden moet omdraaien...

heel simpel te testen dus...
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2007, 08:24

Verhip. Waarom denk ik daar zelf niet aan? :roll:

Wel sneu dat je hiervoor alle panelen los moet halen...

:s
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 dec 2007, 08:31

Heb zelf ook de hifi genomen. In de vorige MINI had ik de HK.
Zoals eerder gemeld is de HK gewoon stukken beter. De HK is warmer/dieper en kleurrijker van geluid. De hifi is lichter van geluid wat beter is voor stem/zang geluiden. Tov de standaard radio/cd geluid klinkt ie als upgrade beter maar haalt het niet bij het HK geluid. Het ploppen van de speakers is mij ook overkomen al is de inspeeltijd nu wel voorbij voor de hifi. Het ploppen gebeurt het vaakst bij een harde baspartij/basedrum in de muziek. Met een zachtebaspartij heb je er geen last van. Dit staat dus los van de sound instelling.
Mijn eigen sound instelling is Bas +4 Treble+2 Balance 0 en Fader -2.
Ik heb wel gemerkt dat als je de Ipod gebruikt en de EQ uitzet dat je wel iets betere sound hebt. Ik heb het nog niet geprobeerd met de automatische volumeregeling van de Ipod. Moet eerdaags de soundbag ophalen en ik zal het met de dealer erover hebben.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2007, 09:43

works915 schreef: Het ploppen van de speakers is mij ook overkomen...
Beste mensen,

dit "ploppen" is het klapperen van de spreekspoel tegen de poolplaat (achterkant van de magneet).
Dit wordt ook wel mechanische overbelasting genoemd.

Links 'n afbeelding van een elektrisch overbelaste spreekspoel, oftewel gesjnirkt,
rechts 'n afbeelding van een gezonde spreekspoel:

Afbeelding

Links een afbeelding van een gesneuvelde spreekspoel:

Afbeelding

Dit ploppen dien je dus te allen tijde te voorkomen, omdat dit heel snel je spreekspoel krom slaat.
En daarmee is je speaker stuk!

:wink:
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 dec 2007, 11:31

Bovendien gaan er te grote stromen lopen en wordt de spoel te heet : de isolatie smelt/verbrandt met kortsluiting (kan ook je versterker beschadigen!!). Maar meestal blijft hij het doen, wel loopt de spoel zwaar (schraapgeluid) en zit er nog maar weinig muziek in.

Zoals eerder aangegeven: vooral erg lage bassen ( te grote langzame conusuitslag) veroorzaken dit.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2007, 12:01

Ach ja.. het zal altijd beter klinken dan in mijn GP nu met zijn 4 speakers..
Dus ik ben benieuwd straks in de Clubman
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 dec 2007, 13:37

@allemaal
bedankt voor alle reacties.

Het voordeel van zo'n fase meter is dat je niets uitelkaar hoeft te halen.... gewoon je panelen laten waar ze zijn en het microfoontje voor de speaker houden. Het lijkt op de uitslag van de voltmeter... deze kan - danwel + uitslaat. Als sommige speakers - aangeven en andere weer + dan is het niet goed aangesloten. Echter na mijn check blijkt uiteindelijk dat het allemaal goed is aangesloten (dus geen fase probleem)

Ik laat nu voorlopig even de boel de boel en laat het systeem eerst maar wat verder wennen....(ik vooral : P ) Ga vanmiddag langs bij de dealer om eens te horen hoe de Hifi upgrade bij hun showmodel klinkt.

Als het echt zo hoort te klinken dan denk ik dat ik mijn voorspeakers ga vervangen door of Focals... of een mooie set van Phonocar. In iedergeval een set met een hoog rendement want ik ben bang dat de versterker het allemaal maar net aan kan.

@works915
de instellingen die jij gebruikt zijn bij mij voor de bassen de andere kant op anders kloppen de verhoudingen helemaal niet. Bas -3 Treble+1 Balance 0 en Fader -2.

Ik heb ook een USB aansluiting in mijn mini en vind de oplossing die mini biedt met zo'n rare kabel... waar je trouwens veel voor moet neerleggen belachelijk. Zo'n aux aansluiting is vragen om kwaliteitsverlies.... dus heb ik mijn Ipod via de reguliere USB kabel aangesloten. Moest hierdoor wel de albums in de root zetten van de Ipod om de audio via de USB te laten lopen. (maar aangezien ik hem nooit portable gebruikt is dat voor mij geen probleem). Dus hierin heb ik kwaliteits winst.

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”