Subwoofer aan standaard radio
- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Hier wel wat gevonden: http://www.epanorama.net/circuits/speaker_to_line.html
Lijkt me eigenlijk wel, nu ik er over nadenk.
Maar ik weet niet zeker of dit over dezelfde schakeling gaat. Om het zeker te weten zou je pioneer kunnen mailen/bellen. Anders zou je even op NAM moeten rondzoeken in dat topic over die andere actieve subwoofer, misschien dat het wel gewoon parallel aangesloten kan worden.The circuit is suitable to be used with 1..50W audio amplifers. The circuit is connected to the speaker output of the amplifier and can be used in parallel with the existing speakers.
Lijkt me eigenlijk wel, nu ik er over nadenk.
- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
iemand enig idee hoe het zit met de hifi kit ?
Zit er op de eindversterker een line out uitgang ?
Zit er op de eindversterker een line out uitgang ?
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
ok ik ga toch mijn gedacht even neerzetten:
De pioneer geeft een "mooi geluid" maar geeft geen mooie klank:
iedereen mag eens horen naar mijn woofer en dan naar de pioneer en iedereen zal de mijne verkiezen. en dat voor 30€ meer.
deze zijn leverbaar in 2 maten 20 cm en 25cm (300€ voor die van 20 en 400 voor die van 25)
Pioneer maakt al jaren gebruik van europese wattages die echt wel HEEL verschillend zijn van de amerikaanse die focal gebruikt. (dit valt te meten als je dat wilt wil ik dit nog wel eens op de proef stellen.)
De focal is een volledige KIT:
wat zit er in de kit:
-stroomkabels van voor tot achter (met zekering!!!!) (stroomkabels zijn berekend op wattage en op verhitting)
-er zit een woofercontroller bij (klein buisje met een draaiknopje dat uw woofer open of dicht zet)
-de woofer zelf
-reserve zekering voor de stroomkabel
-reserve zekering voor de woofer(deze beschermt tegen stroomstoten moest uw alternator niet regelmatige stroom afleveren)
Het enige wat je moet kopen om dit makkelijk te doen werken is de omzetter van signaalkabel naar RCA-kabel (kost niet veel) een RCA kabel tot in de koffer (deze kan in verschillende kwaliteiten gekocht worden (aangeraden merk: caliber, mid reeks (de duurste reeks is overbodig in dit geval) )(prijs tussen 20€-50€)
en dan heb je nog een remote kabel nodig (iets van 2€ - 3€)
dan heb je nog een namiddagje nodig om alles netjes weg te werken en uit te breken en je hebt een woofertje
ik heb het trouwens over deze woofer:
http://www.elutstyr.no/images/10813-Foc ... _BombA.jpg
en de iets grotere en duurdere:
http://www.autostudio.fi/images/FOCAL_BUS25.jpg
Groetjes, Timo
De pioneer geeft een "mooi geluid" maar geeft geen mooie klank:
iedereen mag eens horen naar mijn woofer en dan naar de pioneer en iedereen zal de mijne verkiezen. en dat voor 30€ meer.
deze zijn leverbaar in 2 maten 20 cm en 25cm (300€ voor die van 20 en 400 voor die van 25)
Pioneer maakt al jaren gebruik van europese wattages die echt wel HEEL verschillend zijn van de amerikaanse die focal gebruikt. (dit valt te meten als je dat wilt wil ik dit nog wel eens op de proef stellen.)
De focal is een volledige KIT:
wat zit er in de kit:
-stroomkabels van voor tot achter (met zekering!!!!) (stroomkabels zijn berekend op wattage en op verhitting)
-er zit een woofercontroller bij (klein buisje met een draaiknopje dat uw woofer open of dicht zet)
-de woofer zelf
-reserve zekering voor de stroomkabel
-reserve zekering voor de woofer(deze beschermt tegen stroomstoten moest uw alternator niet regelmatige stroom afleveren)
Het enige wat je moet kopen om dit makkelijk te doen werken is de omzetter van signaalkabel naar RCA-kabel (kost niet veel) een RCA kabel tot in de koffer (deze kan in verschillende kwaliteiten gekocht worden (aangeraden merk: caliber, mid reeks (de duurste reeks is overbodig in dit geval) )(prijs tussen 20€-50€)
en dan heb je nog een remote kabel nodig (iets van 2€ - 3€)
dan heb je nog een namiddagje nodig om alles netjes weg te werken en uit te breken en je hebt een woofertje

ik heb het trouwens over deze woofer:
http://www.elutstyr.no/images/10813-Foc ... _BombA.jpg
en de iets grotere en duurdere:
http://www.autostudio.fi/images/FOCAL_BUS25.jpg
Groetjes, Timo
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
en toch vind ik die pioneer wel wat.. omdat je er zooi op kunt zetten enz..
sorry!
maar je zou dus met die pioneer ook klaar zijn met zo'n RCA omzet ding...
+kabel en zekering heb ik nog liggen..
vraag is nog steeds.. moet je andere speakers opgeven? of kun je aftappen?
Thanks voor je 2cts
sorry!

Thanks voor je 2cts
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht

op de focal kan je ook iets opzetten, btw je kan hem tegen de zijkant van je kofferbak monteren ook
je kan aftappen, maar best zo dicht mogelijk bij de radio zodat je geen ruis van de weerstand in de kabel mee hebtcoendek schreef:en toch vind ik die pioneer wel wat.. omdat je er zooi op kunt zetten enz..
sorry!
Thanks voor je 2cts

op de focal kan je ook iets opzetten, btw je kan hem tegen de zijkant van je kofferbak monteren ook

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
http://www.rondevries.nl/images.php?src=8687b.jpg neem niet aan dat je hier wat op kunt zetten..
moet wel zeggen dat ik je verhaal aannemelijk vind
Coen
ps. ook maar eens horen bij greg

Coen
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
je kan hem tegen de zijkant van de koffer monteren (trouwens ook beter voor de accoustiek van je mini 
heb ik gedaan, hoor maar eens bij mij met mijn dak nog open heb ik een mooiere bass en gevoel dan met de pioneer
coen, je kan er iets opzetten maar dat is niet nodigcoendek schreef:http://www.rondevries.nl/images.php?src=8687b.jpg neem niet aan dat je hier wat op kunt zetten..
Coen

heb ik gedaan, hoor maar eens bij mij met mijn dak nog open heb ik een mooiere bass en gevoel dan met de pioneer

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
het gaat er mij om dat als ik op vakantie ga.. (lees: ACHTERBAK VOL VOL PROPPEN!!!!! dat het niet erg is dat er wat tegenaankomt.. en dat is met die focal wel... kan er niet een flinke koffer tegenaan duwen enz..
heb gewoon goed gevoel bij die pioneer.. waarom?! don't ask me!!!
maar eens wat dingen gaan luisteren denk ik...
andere kant.. het gaat maar om een KLEIN beetje extra bass.. hoef niet meer dikke Db's te halen
heb gewoon goed gevoel bij die pioneer.. waarom?! don't ask me!!!

maar eens wat dingen gaan luisteren denk ik...
andere kant.. het gaat maar om een KLEIN beetje extra bass.. hoef niet meer dikke Db's te halen

- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
check pm maar en check op site van focal eens hoe groot deze is 3x kleiner dan de pioneer
en je kan er best was opleggen er is een bescherming voor he
maar je weet nu al ten minste wat je moet doen om zoiets aan te sluiten he 

- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Gratis, 10 minuten werk.
Als je iets meer bas wilt, dan kun je ook gewoon die 6x9 achter vervangen en versterken, vergis je niet, daar kan een hoop bas uit komen! Gaat alleen niet zo laag als een sub. Ik heb nog een versterker liggen die in de ruimte van het gereedschapsding onder de plank in de kofferbak past:

Dat kostte mij toen 30 euro voor de versterker, 20 voor de kabelset en 50 euro voor de 6x9 speakers (marktplaats), en wat inbouwuren.
Offtopic:
Ik heb er een versterker ingezet met wat meer vermogen maar die past niet meer mooi in dat bakje dus dat kost wat ruimte. Nu heb ik er tijdelijk een sub aangesloten en de achterkanalen doen nu niet mee, dat ziet er zo uit:

Klinkt wel leuk maar absoluut niet praktisch en het gaat alleen wat lager dan de 6x9 achter, dus die sub gaat er binnenkort mooi uit.
Als je een klein beetje extra bas wilt hebben, probeer dit eens: http://newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12168coendek schreef: het gaat maar om een KLEIN beetje extra bass.. hoef niet meer dikke Db's te halen
Gratis, 10 minuten werk.
Als je iets meer bas wilt, dan kun je ook gewoon die 6x9 achter vervangen en versterken, vergis je niet, daar kan een hoop bas uit komen! Gaat alleen niet zo laag als een sub. Ik heb nog een versterker liggen die in de ruimte van het gereedschapsding onder de plank in de kofferbak past:

Dat kostte mij toen 30 euro voor de versterker, 20 voor de kabelset en 50 euro voor de 6x9 speakers (marktplaats), en wat inbouwuren.
Offtopic:
Ik heb er een versterker ingezet met wat meer vermogen maar die past niet meer mooi in dat bakje dus dat kost wat ruimte. Nu heb ik er tijdelijk een sub aangesloten en de achterkanalen doen nu niet mee, dat ziet er zo uit:

Klinkt wel leuk maar absoluut niet praktisch en het gaat alleen wat lager dan de 6x9 achter, dus die sub gaat er binnenkort mooi uit.
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Tsja die woofer kreeg ik bij de versterker, die was helemaal uitgeleefd. Stofkap was eraf geblazen. Zelf maar schoongemaakt en nieuwe kap ingelijmd en gespoten maar toch zonde. Was een woofer van +500 euro, Infinity Kappa Perfect 12.1
Is die focal echt zo klein, lijkt me sterk, misschien vertekent de foto iets. Afmetingen versterker: 31,5 x 21 x 5 cm
Is die focal echt zo klein, lijkt me sterk, misschien vertekent de foto iets. Afmetingen versterker: 31,5 x 21 x 5 cm
Onze sponsors