Ik vind het ook een smak geld en ik schrok ook van het bedrag maar ik wilde graag een betere sound hebben (het geluid van de Boost radio viel mij gewoon tegen). Bij zo'n (mooie en dure) auto hoort gewoon een goede audio setup (in ieder geval beter dan de Boost). Nou kon ik 2 dingen doen:kaya schreef:Absoluut niet belachelijk. Mooi geluid zal altijd veel geld kosten en is het voor de echte audiofielen ook waard. Het ligt er maar aan of je het kan betalen. Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat. Als ik het goed begrijp zie je geen uiterlijk verschil? Dat vind ik wel belangrijk namelijk. Bij die sjonniesetjes zie je vaak overal subs en speakers uitsteken, geen gezicht. En is dit alles gewoon aangesloten op de originele radio, heb je daardoor geen kwaliteitsverlies?CooperS-lightningblue schreef:M-iNdO schreef:Voor degenen die perse de prijs willen weten incl. inbouw.....ik heb een deal kunnen maken voor € 2.100,- rond (het was eigenlijk iets duurder).2100,- euro voor een setje boxen?!
Belachelijk! Het is natuurlijk maar waar je je geld (of dat van een ander) aan uit wilt geven....
Dan krijg ik wel super hoge verwachtingen van het resultaat. Mag wel een keertje luisteren toch?
Edit: trouwens je zit zo aan 2100,- euro zie ik net!Doe mij dan maar gewoon dat standaard audio pakketje...
1. zo weinig mogelijk geld uitgeven en dan standaard meuk kopen en maar zelf aanmodderen (en dan maar afwachten...)
2. naar een caraudio speciaalzaak gaan, laten adviseren, kwaliteit producten kopen en professioneel laten inbouwen.
Ondanks dat het me veel geld gekost heeft heb ik er geen moment spijt van gehad.
Nu geniet ik van het geluid in plaats van dat ik me irriteer.
O ja, bij mij zie je nergens speakers uitsteken of iets dergelijks. Alle speakers zijn gewoon vervangen en in de originele plekken ingebouwd. Het mooie is dat al het spul op de oem radio is aangesloten. Er is geen kwalititeitsverlies maar juist kwaliteitsverbetering. Dit komt door de Rockford Fosgate 3sixty.1 processor, die analyseert het originele signaal en zorgt ervoor dat er een zo perfect mogelijk signaal weer uitkomt. Tevens kan dit kastje de ruimte binnenin de auto en de afstand tussen de speakers etc. opmeten waardoor je een zo mooi mogelijke klank/akoestiek kunt genereren die dus helemaal is afgestemd op jouw auto.
Normaal gesproken kun je met een originele radio niet veel beginnen en ben je genoodzaakt om een goede/dure headunit te kopen. De Rockford Fosgate 3sixty.1 is dus een must als je met originele radio gaat werken, er is nog een uitgebreidere 3sixty waarmee je nog meer kunt instellen (meer banden EQ) maar die kost dan ook wat meer €

Hopelijk heb jij (en anderen) iets aan mijn verhaal.