Heb één en ander nagelezen in het week-end.
Parrot heeft ook interface kits voor de bediening via het MFS stuur (Parrot Multican). Deze kits zijn verschillend tussen de Parrot 3000 EVO en de Parrot 3100 bluetooth kit.
Ik weet niet of de MFS interface kit van newministuff verschillend is van deze van Parrot zelf.
In verband met Bluetooth connectie om de firmware up te graden ZONDER kabel:
- voor de Parrot 3100 kan dit via bluetooth connectie met de portable pc, ZONDER gebruik van de seriële kabel
- bij de Parrot EVO, dient men de Parrot seriële kabel te gebruiken, ook bij gebruik van Bluetooth om geheugen te flashen
Mijn bemerking:
- Volgens mij zijn de Parrot 3000 en 3100 dezelfde bluetooth kits, enkel het scherm verschilt (met of zonder display).
- Dus denk ik toch dat de Parrot 3000 evo enkel via Bluetooth te benaderen is. Ik heb echter geen Parrot EVO ter beschikking om te kunnen uittesten
@Robbee: doe eens de volgende test.
Zet een portable pc met bluetooth interface in de wagen waar de Parrot EVO is geïnstalleerd.
Zet 'bluetooth mode' op ''discoverable', zodat hij/de laptop gaat scannen naar al de bluetooth apparaten in de buurt.
Dan zou je in principe ook de Parrot 3000 moeten tegenkomen in het lijstje van gedetecteerde apparaten.
Als dit het geval is, dan zijn we al een stuk verder. Laat even de resultaten weten, desnoods via PM
Groeten
Ron
Parrot Bluetooth
- de ron
- Leerling Mini lid
Bericht
Rob,
Probeer dan met de Parrot EVO te 'pairen', pair code is 1234.
Als dit is gelukt, probeer dan eens om parrot flash update wizard uit te voeren. Deze is
te downloaden op de volgende site : http://www.parrot.biz/usa/support/downloads
Ron
Probeer dan met de Parrot EVO te 'pairen', pair code is 1234.
Als dit is gelukt, probeer dan eens om parrot flash update wizard uit te voeren. Deze is
te downloaden op de volgende site : http://www.parrot.biz/usa/support/downloads
Ron
- kristofpr
- Nieuwsgierig
Bericht
Zou iemand me kunnen vertellen hoelang het duur vooraleer je bestelling bij ministuff aankomt? Mijn mini komt namelijk binnen 2 weken aan bij de dealer en er moet sowieso nog een ipod interface op dus als het nog mogelijk is zou ik zowel een parrot als de ipod interface in een keer willen laten installeren....
- vangrafhorst
- Nieuwsgierig
- pimmy
- Bijna verslaafd
Bericht
De carkit zit er inmiddels al weer 2 maandjes in. Alles werkt prima, alleen de microfoon werkt niet zoals ik wil. Er is te veel ruis er om heen. De microfoon is al verplaast. Hij zat eerst tussen het ventilatie rooster en de grote teller. Nu zit ie op de plek waar de originele microfoon zit. Alleen blijft er veel ruis hoorbaar. (misschien omdat het een richt microfoon is??)
Nu is mijn vraag of anderen hier ook een probleem mee hebben, en waar jou microfoon dan zit. Ik twijfel om een originele microfoon van de mini na te bestellen en die aan te sluiten. Alleen weet ik niet of dat werkt... Iemand ervaring?
Nu is mijn vraag of anderen hier ook een probleem mee hebben, en waar jou microfoon dan zit. Ik twijfel om een originele microfoon van de mini na te bestellen en die aan te sluiten. Alleen weet ik niet of dat werkt... Iemand ervaring?
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ik heb mijn mic midden voor in de hemel zitten, weggewerkt achter het paneeltje met de schakelaars en de verlichting. Werkt prima, niemand klaagt als ik ze aan de lijn heb, hooguit dat het geluid iets aan de zachte kant is.
Of een originele Mini microfoon ook op een Parrot werkt weet ik niet.
Hopelijk heb je er iets aan.
Grtz,
Rob
Of een originele Mini microfoon ook op een Parrot werkt weet ik niet.
Hopelijk heb je er iets aan.
Grtz,
Rob

- Vissie
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb mijn microfoon tegen de hemel aangeplakt zitten, naast de spiegel. Werkt prima, geen geruis en volume is goed (heb tenminste nog geen klachten gehad
).
Maar ik heb wel een ander probleem. Ik heb een Parrot CK3100 met stuurinterface in laten bouwen. De Parrot zat er al een kleine maand in en de stuurinterface heb ik vorige week erbij laten bouwen.
Papegaai werkt prima, stuurinterface.... ehm ... niet zo goed.
Als m'n auto een nacht heeft stilgestaan begint het 's ochtends na het starten met een paar piepjes en een blanco Parrot-display. Ik kan dan wel bellen via de Parrot, maar m'n stuurbediening werkt niet.
Hij blijft om de paar minuten piepen en na een minuut of 10 komt het display weer "op". Nog steeds wel bellen, maar geen stuurinterface.
Na een kwartier/20 minuten houdt het piepen op en werkt de stuurinterface weer.
En het vreemde is, dat dit alleen gebeurt als de auto een nacht heeft stilgestaan. Dus niet na een normale werkdag of als ik 'm uitzet en direct weer start....
Ik heb het al bij de inbouwer gemeld, die gaat bellen met de Parrot-helpdesk, maar misschien heeft iemand hier ook een idee wat dit zou kunnen zijn?

Maar ik heb wel een ander probleem. Ik heb een Parrot CK3100 met stuurinterface in laten bouwen. De Parrot zat er al een kleine maand in en de stuurinterface heb ik vorige week erbij laten bouwen.
Papegaai werkt prima, stuurinterface.... ehm ... niet zo goed.
Als m'n auto een nacht heeft stilgestaan begint het 's ochtends na het starten met een paar piepjes en een blanco Parrot-display. Ik kan dan wel bellen via de Parrot, maar m'n stuurbediening werkt niet.
Hij blijft om de paar minuten piepen en na een minuut of 10 komt het display weer "op". Nog steeds wel bellen, maar geen stuurinterface.
Na een kwartier/20 minuten houdt het piepen op en werkt de stuurinterface weer.
En het vreemde is, dat dit alleen gebeurt als de auto een nacht heeft stilgestaan. Dus niet na een normale werkdag of als ik 'm uitzet en direct weer start....
Ik heb het al bij de inbouwer gemeld, die gaat bellen met de Parrot-helpdesk, maar misschien heeft iemand hier ook een idee wat dit zou kunnen zijn?
- Vissie
- Leerling Mini lid
Bericht
Het probleem zit denk ik niet in de Parrot zelf. De Parrot werkt namelijk wel, maar de stuurbediening niet (of in ieder geval niet altijd...) dus ik vraag me af of dit voor mij de oplossing is....pimmy schreef:Probeer de kabel die aan het display zit eens goed een te duwen. Was bij mij een probleem, en daarna volledig verholpen.
- pimmy
- Bijna verslaafd
Bericht
Ja je kan wel bellen, maar geen display. Dat was ook mijn probleem. Proberen kan geen kwaad!Vissie schreef:Het probleem zit denk ik niet in de Parrot zelf. De Parrot werkt namelijk wel, maar de stuurbediening niet (of in ieder geval niet altijd...) dus ik vraag me af of dit voor mij de oplossing is....pimmy schreef:Probeer de kabel die aan het display zit eens goed een te duwen. Was bij mij een probleem, en daarna volledig verholpen.
Onze sponsors