Het is iig geen ruis....
waar het anders aan zou moeten liggen....
Subwoofer aan standaard radio
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Subwoofer aan standaardradio
Misschien verpest ik dit feestje maar houd er rekening mee dat een speakeruitgang van een radio aan de eindversterker van die radio hangt en naarmate je de radio harder zet het voltage en de signaalsterkte behoorlijk oplopen. Een RCA uitgang is een compleet andere uitgang. Deze hangt als uitgang aan de voorversterker.
Nogmaals in de autoradiowereld van nu heb ik me niet verdiept maar normaliter zou je RCA niet aan de speakers kunnen hangen vanwege overbelasting.
Om mooi laag te krijgen moet de diameter van de speaker zo groot mogelijk zijn. Ook de kastinhoud moet groot zijn. Wat ik tegenwoordig in auto's hoor is boemen i.p.v. mooie strakke korte bas
Nogmaals in de autoradiowereld van nu heb ik me niet verdiept maar normaliter zou je RCA niet aan de speakers kunnen hangen vanwege overbelasting.
Om mooi laag te krijgen moet de diameter van de speaker zo groot mogelijk zijn. Ook de kastinhoud moet groot zijn. Wat ik tegenwoordig in auto's hoor is boemen i.p.v. mooie strakke korte bas
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
pepernoten vallen duur dit jaar
coendek schreef: PS. GWK omrekenkoers 1 pepernoot = 1 euro
pepernoten vallen duur dit jaar

to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Subwoofer aan standaardradio
Ik wilde hier een uitgebreide uitleg geven waarom jouw standpunt naar mijn idee niet klopt, maar gelukkig heb je zelf al het antwoord gegeven:Bukkie schreef:Om mooi laag te krijgen moet de diameter van de speaker zo groot mogelijk zijn. Ook de kastinhoud moet groot zijn. Wat ik tegenwoordig in auto's hoor is boemen i.p.v. mooie strakke korte bas
Bukkie schreef:in de autoradiowereld van nu heb ik me niet verdiept

- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
nog even een vraag. Ik was toch van plan de voeding vanaf de accu te trekken naar de versterker. Echter kan ik niet helemaal goed vinden hoe je dit het beste aanpakt. Heb wel een soort van DIY van Kiwi Kevin gevonden... maar kan niet helemaal vinden hoeje de accu verwijderd en al die plastic kappen onder de motor kap. Verder vroeg ik mij af hoe je precies binnenkomt in de auto en waar deze precies uitkomt. Via de rubber(te zien op de foto in de DIY). Moet het handschoenenkastje eruit?
The Member Formely Known As KSTJA0

- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
Genesis versterker past perfect
kijk maar eens naar deze plaatjes......
http://www.newminiclub.nl/gallery.php?id=17763
Genesis versterker
JBL speakers voor en achter
Voeding vanaf de accu.
Super geluid!
In de nieuwe Mini wil ook wel weer zoiets doen.
http://www.newminiclub.nl/gallery.php?id=17763
Genesis versterker
JBL speakers voor en achter
Voeding vanaf de accu.
Super geluid!
In de nieuwe Mini wil ook wel weer zoiets doen.
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@adrie
ja bij dat geweldige bedrijf ben ik toen ook geweest. Heb alles zelf daarna moeten herstellen. (verzwakkings filters, wel passende speakers in gebouwd, en 3 van de 10 speakers waren uit fase aangesloten) Ik heb de Mini met de Hifi upgrade... en zij kregen het voor elkaar om het geluid helemaal naar de kl#$%$%te te helpen.
Ik ga denk ik voor een active subje (net als Coen)... maar ik weet nog steeds niet waar ik precies uitkom in de auto. Dat wordt mij niet geheel duidelijk uit de plaatjes.
ja bij dat geweldige bedrijf ben ik toen ook geweest. Heb alles zelf daarna moeten herstellen. (verzwakkings filters, wel passende speakers in gebouwd, en 3 van de 10 speakers waren uit fase aangesloten) Ik heb de Mini met de Hifi upgrade... en zij kregen het voor elkaar om het geluid helemaal naar de kl#$%$%te te helpen.
Ik ga denk ik voor een active subje (net als Coen)... maar ik weet nog steeds niet waar ik precies uitkom in de auto. Dat wordt mij niet geheel duidelijk uit de plaatjes.

- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
....inderdaad TomTom, wat was dat een slechte ervaring......
...was bij Multicaraudio in Nijkerk.....wat een ramp
uiteindelijk hebben ze het bij mij wel in orde gekregen maar ze zijn er 3 (DRIE!!!) dagen mee bezig geweest........vervolgens rammelde het dashboard aan alle kanten. Wat overigens door mijn dealer is hersteld voor (nul) euro.
Het geluid was overigens wel goed zij het dat de Genesis versterker wel iets te sterk was voor de speakers.
Als iemand nog goede ervaringen heeft met een ander inbouw bedrijf (wat ook ervaring heeft met Mini) hoor ik het graag.
...want het geluid mis ik wel in mijn nieuwe Mini
uiteindelijk hebben ze het bij mij wel in orde gekregen maar ze zijn er 3 (DRIE!!!) dagen mee bezig geweest........vervolgens rammelde het dashboard aan alle kanten. Wat overigens door mijn dealer is hersteld voor (nul) euro.
Het geluid was overigens wel goed zij het dat de Genesis versterker wel iets te sterk was voor de speakers.
Als iemand nog goede ervaringen heeft met een ander inbouw bedrijf (wat ook ervaring heeft met Mini) hoor ik het graag.
...want het geluid mis ik wel in mijn nieuwe Mini
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@adrie
voortaan doe ik alles zelf. Ben niet meer zo goed van vertrouwen in dit soort "audio" bedrijfjes. Kom er telkens achter dat ik het zelf vaak beter doe (en weet). Heb redelijk wat kennis m.b.t. audio en elektronica.... echter mijn grootste probleem is dat ik het vaak niet durf.(bijvoorbeeld zoals Coen dat zo mooi kan) de boel uit elkaar te halen. Bij voorhand moet ik wel zeker weten wat ik moet doen alvorens ik eraan begin.
Als ik de actieve sub inbouw zal ik een volledige DIY maken.
voortaan doe ik alles zelf. Ben niet meer zo goed van vertrouwen in dit soort "audio" bedrijfjes. Kom er telkens achter dat ik het zelf vaak beter doe (en weet). Heb redelijk wat kennis m.b.t. audio en elektronica.... echter mijn grootste probleem is dat ik het vaak niet durf.(bijvoorbeeld zoals Coen dat zo mooi kan) de boel uit elkaar te halen. Bij voorhand moet ik wel zeker weten wat ik moet doen alvorens ik eraan begin.
Als ik de actieve sub inbouw zal ik een volledige DIY maken.

- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
hebben jullie die inbouwsessie al gehad? anders zou ik graag ook deelnemen;) ik zou graag zo'n pioneer mosfet erin leggen, maar de car hifi zaak hier in de buurt duft daar 400 eu voor te vragen! :S
greetzz
hey!Mellow_Ron schreef:Kunnen we dan ook een group inbouw sessie houden ?
ik heb nog niet zoveel ervaring als Coen met het disassembleren van Mini's
hebben jullie die inbouwsessie al gehad? anders zou ik graag ook deelnemen;) ik zou graag zo'n pioneer mosfet erin leggen, maar de car hifi zaak hier in de buurt duft daar 400 eu voor te vragen! :S
greetzz
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- hbuyck
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Subwoofer aan standaard radio
Ik was zondag op VAB autohappening waar er een Fiat 500 stond waar zo een Pioneer TS-WX77A in lag, amai speelt die bas lekker
ik wist niet dat die er in lag, ik dacht dat er meerdere zware woofers in de koffer aanwezig waren. Ik ga gaan kijken en zie die pioneer liggen! Dus heb ik gisteren de Pioneer woofer besteld. In mijn Mini heb ik ook de Hifi kit waar wat beter bass mag gaan uitkomen
Maar nu heb ik een vraag in verband met de aansluiting. Aansluiting van de voeding is geen probleem, maar de woofer ga ik aansluiten met de High input want daar beschikt de woofer over zo moet je geen bakjes gaan tussen plaatsen om luidsprekerdraden om te zetten in rca. Maar sluit ik deze dan best aan op de luidspreker draden van de radio naar de versterker of achter de versteker? En mag ik deze gewoon aftappen? Best op de voorluidsprekers, want ik heb gelezen dat de achterste afgefilterd zijn op 140 hz, dus er zal weinig doorkomen die de woofer dan kan gebruiken
of gebeurt die af filtering maar achter de versterker?
Alvast bedankt voor de hulp!

Maar nu heb ik een vraag in verband met de aansluiting. Aansluiting van de voeding is geen probleem, maar de woofer ga ik aansluiten met de High input want daar beschikt de woofer over zo moet je geen bakjes gaan tussen plaatsen om luidsprekerdraden om te zetten in rca. Maar sluit ik deze dan best aan op de luidspreker draden van de radio naar de versterker of achter de versteker? En mag ik deze gewoon aftappen? Best op de voorluidsprekers, want ik heb gelezen dat de achterste afgefilterd zijn op 140 hz, dus er zal weinig doorkomen die de woofer dan kan gebruiken

Alvast bedankt voor de hulp!
Onze sponsors