Kijk eens in mijn tread Hier voor de uitbouw van de radio. Enhier voor de rest van het inbouwen.
Ik ben er in totaal 3 uur mee bezig geweest. Maar het was het wel waard! (zeker aangezien de parrot in de aanbieding was bij het office-centre voor maar €105,-;))
Je hebt een Kram ISO2CAR BMW 2001 16 pins(plat) kabel nodig. Deze koste mij €25,40 (Navi Shop)
Deze kabel zorgt ervoor dat je de parrot zo kan aansluiten op de MINI radio.
In de ISO2CAR-kabel zit een aasluiting voor constant stroom. Ik heb voor contact-stroom (die je nodig hebt en die dus alleen aan gaat bij het contact) de 12V sigaret-aansluiting gebruikt. Hier kan je makkelijk een aftakking van maken en is niet erg moeilijk te bereiken. Zie hier (NewMINIStuff)
Al met al wel wat werk, maar heel leuk om te doen! Je leert de auto een beetje kennen
EDIT:
Daarbij komen natuurlijk de goede maat torx-sleutels!
Hallo! Ook ik moet maar eens gaan geloven aan zo'n carkit het is immers niet duurder dan 1 boete.
Maar welke moet ik nu bestellen? Via newministuff.com heb ik de keuze uit de volgende producten:
-Interface only R56 to parrot evo (cars without keyless go) £79.00 (£90.85 inc. VAT) Buy this item
-Complete kit, Parrot evo & interface for R56 (cars without keyless go) £130.00 (£149.50 inc. VAT) Buy this item
-Interface only R56 to parrot evo (cars with keyless go) £89.00 (£102.35 inc. VAT) Buy this item
-Complete kit, parrot evo & interface for R56 (cars with keyless go) £140.00 (£161.00 inc. VAT) Buy this item
Met de huidige koers van de pond is het natuurlijk voordelig om deze producten aan te schaffen. Maar wat houd die keyless go precies in? Dit is toch niet hetzelfde als keyless entry waar Maaij problemen mee had?
Of heeft er iemand nog een goed adres in Nederland waarbij het inbouwen geen probleem hoeft te zijn en de carkit werkt op het MFSW?
Hierbij mijn eeste berichtje op het forum. Ik (eigenlijk mijn vriendin, maar zij haakt bij het woord schroefje al af, dus zet ik deze actie even in gang) heb zelf een Mini Clubman. We hebben hem nu ongeveer 4 weken in bezit en hij bevalt super, er staat al 9500km op de teller en we moeten nog op vakantie.... Dit was even offtopic...
Nu ontopic:
Allemaal hartstikke mooi wat ik hier lees!
In onze Mini zit het Mini portable navigatie ingebouwd met bluetooth. Na een aantal weken dit geprobeerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dit systeem waardeloos is. Het geluid in de mini is best ok, maar degene aan de andere kant van de lijn heeft een geluid van hopeloze kwaliteit.
Nu betreft het een lease clubman en heb ik dus weinig zin om zelf heel dat dashboard uit elkaar te slopen. Ik heb de interface van newministuff naar de Renova Breda gemaild, maar die zijn hier niet mee bekend, wel een parrot met kleurendisplay en dat willen we dus niet en parrot heeft, zoals bekend, nog geen interface voor stuurbediening.
Nu is mijn vraag of er een bedrijf is wat deze interface van newministuff kan inbouwen, zodat er richting het bedrijf een factuur overlegd kan worden?
Alvast bedankt!
tja ik heb de mini handsfree interface met stuurbediening in mijn leasebakkie erbij genomen alleen ik kan via mijn werk ook nog een parrot in laten bouwen (je weet wel prive en werk telefoon gelijktijdig verbonden) ik vraag me af of dit mogelijk is? De parrot hoeft dan uiteraard niet via het stuur of radio te bedienen zijn. Iemand hier ervaring mee?