Navigatie Portable (Originele MINI accessoire)

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 jul 2007, 19:48

henkietenk schreef:Hey Paul,

Ik had met het opslaan van het bestand iedere keer last van verkleuring. Na het opslaan waren de plaatjes een stuk donkerder. Nu nog steeds. Hoe los je dat op? Ik houd 'm wel iedere keer als png-bestand en heb bij het opslaan al die filters die photoshop dan aangeeft geprobeerd, maar steeds verkleuring. Zal wel een simpel trucje voor zijn, toch?

Grtz Henk
Hey Henk,

Dat was nou precies de reden waarom ik mij af vroeg of het wel verstandig is om hier te roepen dat ik handig ben met Photoshop: nu gaat iedereen mij natuurlijk moeilijke vragen er over stellen :O
Maar geeft niet hoor...

Het kan van alles zijn, Photoshop is wat dat betreft niet echt gebruiksvriendelijk, je zoekt je vaak rot naar bepaalde instellingen / functies...

Waar ik het eerste aan denk is dat je "color management" aan hebt staan.

Ik weet niet welke versie je hebt van Photoshop. Ik heb versie 7 voor de PC in het Engels, maar waarschijnlijk werkt het bij andere versies ongeveer net zo:
Kijk eens in de menubalk bij "Image" en dan "Mode". Er moet in het menu dat dan tevoorschijn komt, een vinkje staan bij "RGB color". Onderaan in datzelfde menu staat "Assign Profile". Als je daar op klikt, krijg je een venstertje met wat keuzes. Kies voor "Don't Color Manage this document" en dan Ok.

Hopelijk is het daarmee opgelost. Suc6 ermee!

Paul
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2007, 21:49

DAMN PaulRdam, dat je dat hebt gedaan! 1000 maal dank! Jij krijgt taart de eerst komende keer dat je bij een meeting bent! :mrgreen:

Kan je die 3D autootjes niet op een of andere manier donker-blauw maken in één klik? Ik heb dat ooit eens iemand zien doen, de striping e.d. is dan ook niet meer zo'n probleem, daar ga ik dan zelf een keer voor zitten. Ik zie het alleen niet zitten om al die autootjes één voor één donkerblauw te maken, want ik heb werkelijk geen clou hoe dat werkt zonder het pixel voor pixel aan te passen... :oops:

Ziet er echt geinig uit zeg! Ga hem morgen even op de Garmin zetten!
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2007, 22:28

PaulRdam schreef:
henkietenk schreef:Hey Paul,

Ik had met het opslaan van het bestand iedere keer last van verkleuring. Na het opslaan waren de plaatjes een stuk donkerder. Nu nog steeds. Hoe los je dat op? Ik houd 'm wel iedere keer als png-bestand en heb bij het opslaan al die filters die photoshop dan aangeeft geprobeerd, maar steeds verkleuring. Zal wel een simpel trucje voor zijn, toch?

Grtz Henk
Hey Henk,

Dat was nou precies de reden waarom ik mij af vroeg of het wel verstandig is om hier te roepen dat ik handig ben met Photoshop: nu gaat iedereen mij natuurlijk moeilijke vragen er over stellen :O
Maar geeft niet hoor...

Het kan van alles zijn, Photoshop is wat dat betreft niet echt gebruiksvriendelijk, je zoekt je vaak rot naar bepaalde instellingen / functies...

Waar ik het eerste aan denk is dat je "color management" aan hebt staan.

Ik weet niet welke versie je hebt van Photoshop. Ik heb versie 7 voor de PC in het Engels, maar waarschijnlijk werkt het bij andere versies ongeveer net zo:
Kijk eens in de menubalk bij "Image" en dan "Mode". Er moet in het menu dat dan tevoorschijn komt, een vinkje staan bij "RGB color". Onderaan in datzelfde menu staat "Assign Profile". Als je daar op klikt, krijg je een venstertje met wat keuzes. Kies voor "Don't Color Manage this document" en dan Ok.

Hopelijk is het daarmee opgelost. Suc6 ermee!

Paul
Danku Danku!

Ik zal geen moeilijke vragen gaan stellen, want ik ken maar zeer weinig opties (photoshop 5.0) en dus weet ik gewoon niet wat ik moet vragen. Ik probeer vaak maar wat en zit vaak met de filters/effecten te spelen. :D
Ik zal een keer proberen wat je zei! Kijken of het werkt.

Grtz Henk
rottuhrdam
One wheel wonder
One wheel wonder

05 jul 2007, 22:34

PaulRdam schreef: Hey Kaj,
Ik ben wel handig met Photoshoppen (is dat verstandig om dat hier in het openbaar te zeggen? :? ) dus heb ik even uitgeprobeerd of ik jouw MCS goed kon weergeven.
Het is vakantie en kl@#$ weer buiten, dus wat moet je anders he...
2D was zo gebeurd. 3D is wat meer werk, maar is volgens mij ook goed te doen.
ik wacht geduldig op jouw photoshop van mijn MINI... 8)
eindelijk een MINI :D
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 jul 2007, 00:18

rottuhrdam schreef:
PaulRdam schreef: Hey Kaj,
Ik ben wel handig met Photoshoppen (is dat verstandig om dat hier in het openbaar te zeggen? :? ) dus heb ik even uitgeprobeerd of ik jouw MCS goed kon weergeven.
Het is vakantie en kl@#$ weer buiten, dus wat moet je anders he...
2D was zo gebeurd. 3D is wat meer werk, maar is volgens mij ook goed te doen.
ik wacht geduldig op jouw photoshop van mijn MINI... 8)

HAHAHA!
Wat schuift het?

Van Kaj krijg ik een taart (thanx Kaj, ik ben gek op taart :D )

Eerst maar eens afwachten wat jij me gaat aanbieden, voordat ik me bereid verklaar een zwarte cooper te Photoshoppen.
Hint voor als je echt heel veel indruk op me wilt maken: een JCW aerodynamica-kitje lijkt me wel vet staan op mijn MCS, past mooi bij mijn velgen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
rottuhrdam
One wheel wonder
One wheel wonder

08 jul 2007, 15:01

PaulRdam schreef:ik wacht geduldig op jouw photoshop van mijn MINI... 8)

HAHAHA!
Wat schuift het?

Van Kaj krijg ik een taart (thanx Kaj, ik ben gek op taart :D )

Eerst maar eens afwachten wat jij me gaat aanbieden, voordat ik me bereid verklaar een zwarte cooper te Photoshoppen.
Hint voor als je echt heel veel indruk op me wilt maken: een JCW aerodynamica-kitje lijkt me wel vet staan op mijn MCS, past mooi bij mijn velgen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Een happy meal bij de Mac!! (eat)
eindelijk een MINI :D
reinierdirk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

31 jul 2007, 19:45

ziet er mooi uit een goed alternatief voor het dure systeem
ik begrijp dat dit systeem bij de dealer is in bouwen of kan dat alleen bij jouw dealer
mijn nieuwe cooper S komt over 2 weken
maar wat kost het all in

in ieder geval bedankt voor je reactie

Reinierdirk
Eind augustus is het zo ver mijn derde mini cooper s
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jul 2007, 23:56

reinierdirk schreef:ziet er mooi uit een goed alternatief voor het dure systeem
ik begrijp dat dit systeem bij de dealer is in bouwen of kan dat alleen bij jouw dealer
mijn nieuwe cooper S komt over 2 weken
maar wat kost het all in

in ieder geval bedankt voor je reactie

Reinierdirk
Kan bij elke MINI-dealer. De prijs verschilt nogal per dealer. Deze varieert zo van 500 tot 800 euro. Bij je eigen dealer kan je vaak ook nog korting krijgen, meestal zo'n 10%. Ik heb er bij mijn dealer rond de 500 euro voor betaald. :wink: Ben er heel blij mee, werkt helemaal toppie!
Afbeelding
reinierdirk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 aug 2007, 18:45

BEDANKT
Gelijk even gebelt vandaag en inderdaad 500 euro bij de Mini in Dordt
dus nog even een spaarvarken leeghalen en hoppa >) >) >)

reinierdirk
Eind augustus is het zo ver mijn derde mini cooper s
luigi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 nov 2007, 12:37

Hallo,

Even een vraagje, ik heb een mini cooper (r56) van 2007 en ik zou graag de garmin nuvi / mini navigatie laten inbouwen.
Ik vroeg mij af of de steun van mini ondertussen al afzonderlijk te verkrijgen is? en of het mogelijk was om in plaats van de nuvi 300 op deze steun een nuvi 660 te plaatsen?

alvast bedankt voor een antwoord.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 18:28

luigi schreef:Hallo,

Even een vraagje, ik heb een mini cooper (r56) van 2007 en ik zou graag de garmin nuvi / mini navigatie laten inbouwen.
Ik vroeg mij af of de steun van mini ondertussen al afzonderlijk te verkrijgen is? en of het mogelijk was om in plaats van de nuvi 300 op deze steun een nuvi 660 te plaatsen?

alvast bedankt voor een antwoord.
Ze zeiden dat de steun vanaf Juni dit jaar los te leveren zou zijn. Als dat zo is zou hij inmiddels los te verkrijgen zijn. De steun is volgens mijn weten exact hetzelfde als op alle Nuvi's, dus passen zal het wel.
Je zit alleen met de ruimte tussen je steun en toerenteller, de 660 is namelijk breder. De 360 van MINI gaat nét niet langs de toerenteller. Dus ik denk niet dat het gaat lukken om dan nog iets van je scherm af te lezen. Misschien is er een iets langere steun te verkrijgen, maar dat kan ik niet bevestigen.
Afbeelding
dude-nl
One wheel wonder
One wheel wonder

30 nov 2007, 21:46

dealer poelgeest aan de a9 vraagt er 625 incl BTW voor.
dude-nl
One wheel wonder
One wheel wonder

02 dec 2007, 16:44

Is een tomtom ook mooi te plaatsen?

Ik ben meer een tomtom fan dan een Garmin fan...

En welke tomtom zou het mooiste staan?

en hoe zit het met TMC? heb je een beetje ontvangst in de auto?
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 mei 2008, 00:22

Jammer dat men geen postings meer zet over dit onderwerp, want ik vind het heel interessant.

Mijn bevindingen tot nu toe: Ik heb de dealer gebeld en men wist mij te vertellen dat ik zelf een navigatiesysteem moest kopen en dat zij die dan zouden inbouwen; het beroemde beugeltje was bekend bij de werkplaats. Inbouwkosten van dat beugeltje (inclusief verzorgen van de elektra) zou op maximaal iets van 110 euro komen.

Het was niet mogelijk om mijn oude bolle TomTom Go 700 op die manier in te bouwen. Platte TomToms waren geen probleem. Ik kreeg overigens niet de indruk dat de Mini-dealer in Amsterdam veel ervaring heeft met het achteraf inbouwen van navigatiesystemen.

Overigens denk ik toch dat je bij het inbouwen goed moet opletten wat voor een scherm je hebt of wilt kopen, omdat veel schermen en met name de breedbeeldschermen te groot zullen zijn. Ik vind trouwens de plaatsing van het achteraf systeem eigenlijk veel beter dan het ingebouwde navigatiesysteem. Je hebt je scherm lekker pal voor je neus.

Ik hoop het bijna vergeten onderwerp met dit verhaal weer wat nieuw leven ingeblazen te hebben.

Groetjes van Sicco.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

12 mei 2008, 16:13

Nadeel van plaatsing naast de toerenteller vind ik dat je met je hand door het stuur moet om het apparaat te bedienen. En als je de satnav niet gebruikt (wat bij mij in 90% van de autoritten zo is) kijk je tegen zo'n lelijke beugel aan, die bovendien junkies op het idee kan brengen dat er wel eens een TomTom in je auto zou kunnen liggen...

Ik zet mijn satnav altijd gewoon met de zuignap vast op die grote stationsklok midden op het dashboard. Vind dat een ideale plek, goed bereikbaar, zit niet in de weg op je voorruit en als ik hem niet meer gebruikt haal ik hem er zo af en ziet niemand er meer wat van. En ik kijk toch altijd alleen op de digitale snelheidsmeter in de toerenteller en niet op de grote klok als ik wil weten hoeveel te hard ik rij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Interieur en audio”