Hey Henk,henkietenk schreef:Hey Paul,
Ik had met het opslaan van het bestand iedere keer last van verkleuring. Na het opslaan waren de plaatjes een stuk donkerder. Nu nog steeds. Hoe los je dat op? Ik houd 'm wel iedere keer als png-bestand en heb bij het opslaan al die filters die photoshop dan aangeeft geprobeerd, maar steeds verkleuring. Zal wel een simpel trucje voor zijn, toch?
Grtz Henk
Dat was nou precies de reden waarom ik mij af vroeg of het wel verstandig is om hier te roepen dat ik handig ben met Photoshop: nu gaat iedereen mij natuurlijk moeilijke vragen er over stellen

Maar geeft niet hoor...
Het kan van alles zijn, Photoshop is wat dat betreft niet echt gebruiksvriendelijk, je zoekt je vaak rot naar bepaalde instellingen / functies...
Waar ik het eerste aan denk is dat je "color management" aan hebt staan.
Ik weet niet welke versie je hebt van Photoshop. Ik heb versie 7 voor de PC in het Engels, maar waarschijnlijk werkt het bij andere versies ongeveer net zo:
Kijk eens in de menubalk bij "Image" en dan "Mode". Er moet in het menu dat dan tevoorschijn komt, een vinkje staan bij "RGB color". Onderaan in datzelfde menu staat "Assign Profile". Als je daar op klikt, krijg je een venstertje met wat keuzes. Kies voor "Don't Color Manage this document" en dan Ok.
Hopelijk is het daarmee opgelost. Suc6 ermee!
Paul