Hoi,
voor wil ik nieuwe speakers nu heb ik een paar vragen:
- ik heb een hifi upgrade,iemand een goed passende driewegset gevonden?
- is de tweeter in de a-stijl reed gescheiden wat signaal betreft of is het hetzelfde signaal als de andere boxen?
- tips?
de diy heb ik reeds gevonden maar dit betreft geen hifi upgrade, vandaar mijn vragen]
alvast bedankt.
wederom
groetjes
Speakers voor vervangen, advies gevraagd
- patrick1976
- Mod virus alert!
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@patrick1976
Ook ik heb de hifi upgrade. En heb mijn speakers vervangen met Focals.
En ik kan je maar 1 ding zeggen... niet vervangen. De geluidswinst die je krijgt is echt minimaal. De grootste bottleneck is de versterker. Dat "clippende" geluid dat je wel eens hebt... dat heb je met andere speakers ook.
Alle speakers worden vanuit de versterker al gefilterd... dus filters gaan niet werken. Het probleem is dat als je zonder filters werkt je de boel weer niet direct kan aansluiten... omdat de crossover frequenties totaal niet marktconform zijn en de meeste speakers dit niet aankunnen.
Het het aansluitschema heb ik ergens op het forum geplaatst.
Ook ik heb de hifi upgrade. En heb mijn speakers vervangen met Focals.
En ik kan je maar 1 ding zeggen... niet vervangen. De geluidswinst die je krijgt is echt minimaal. De grootste bottleneck is de versterker. Dat "clippende" geluid dat je wel eens hebt... dat heb je met andere speakers ook.
Alle speakers worden vanuit de versterker al gefilterd... dus filters gaan niet werken. Het probleem is dat als je zonder filters werkt je de boel weer niet direct kan aansluiten... omdat de crossover frequenties totaal niet marktconform zijn en de meeste speakers dit niet aankunnen.
Het het aansluitschema heb ik ergens op het forum geplaatst.
The Member Formely Known As KSTJA0

- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
de grootste kwaliteitswinst. Speel normale cd's af of als je MP3'tjes gebruikt.... minimaal 320 (sample freq.) Dan klinkt het in iedergeval een heel stuk beter dan MP3's die van mindere kwaliteit zijn.
Maar het lost nog niet alles op. Zo heb ik een cd van Donald Fagen, The Nightfly (wie kent hem niet). Die klinkt echt niet lekker op deze stereo.
Wellicht heb jij nog de mogelijkheid om een subje te plaatsen (met een clubman is dat goed te doen) en de rest van het laag uit de speakers te filteren. Zo wordt de versterker minder belast en komt dat clippen minder voor.
Ja de hifi upgrade is de grootste bummer van de R56/R55. (en natuurlijk de diesel ratel)
Succes!
Maar het lost nog niet alles op. Zo heb ik een cd van Donald Fagen, The Nightfly (wie kent hem niet). Die klinkt echt niet lekker op deze stereo.
Wellicht heb jij nog de mogelijkheid om een subje te plaatsen (met een clubman is dat goed te doen) en de rest van het laag uit de speakers te filteren. Zo wordt de versterker minder belast en komt dat clippen minder voor.
Ja de hifi upgrade is de grootste bummer van de R56/R55. (en natuurlijk de diesel ratel)
Succes!
The Member Formely Known As KSTJA0

- Clubmeneer
- Nieuw Lid
Bericht
Heb vanmorgen naar de hifi-upgrade geluisterd (viel nog niet mee voor de dealer om een Mini te regelen met hifi-upgrade). Heb de conclusie getrokken dat het zijn geld niet waard is. Het blijft een doffig geluid
. Dan maar het uitneembare navigatiesysteem (achter de versnellingspook gemonteerd) genomen voor dat geld
. Ik moet nog maar eens zien wat ik met de audio doe. Wat mij betreft het enige minpunt van de Mini in mijn aankoopbeslissing (heb 'm nog niet).

Bijna Clubman-menneke
- 320d touring
- BBQ hulpkok
Bericht
Kijk ook eens naar de THA versterkerlijn van Blaupunt, b.v. de THA-555 of THA-475. Bij deze versterkers kun je een aansluitkabel kopen die je direct achter de originele stekker van de radio plugt en op die manier het signaal versterkt, ook zonder nieuwe speakerkabels te trekken. geluid schijnt veel beter te zijn dan met de normale hi-lo adapters die gebruikt worden om aftermarket spul op een OEM radio aan te sluiten. Of het echt werkt weet ik over een week of twee. Dan krijgt de BMW een THA-555 en een (ook pnp) Audio System X-ion 200 speakerset.
- Clubmeneer
- Nieuw Lid
Bericht
Dat is denk ik een behoorlijke set. Laat me weten hoe het is.
Alleen vanwege wife acceptance factor
kan ik geen versterker plaatsen buiten de middenconsole.
Misschien in het dashboardkastje...
Alleen vanwege wife acceptance factor

Misschien in het dashboardkastje...

Bijna Clubman-menneke
- Marc Veldkamp
- One wheel wonder
Bericht
Ik werk voor een bekende radiozender en ik heb vandaag Mini Cooper Nederland gebeld over het feit dat het geluid zo slecht is, de standaard speakers bij mijn Clubman zijn van een soort karton, ook ben ik bezig met offerte bij een audiobedrijf te kijken wat we allemaal kunnen doen, ik verwacht over twee weken een goed geluid te hebben in mijn Clubman met een Iphone 3GS aansluiting.
ik hou jullie op de hoogte!
Goedendag,M-iNdO schreef:of check mijn aftermarket setup....
Ik werk voor een bekende radiozender en ik heb vandaag Mini Cooper Nederland gebeld over het feit dat het geluid zo slecht is, de standaard speakers bij mijn Clubman zijn van een soort karton, ook ben ik bezig met offerte bij een audiobedrijf te kijken wat we allemaal kunnen doen, ik verwacht over twee weken een goed geluid te hebben in mijn Clubman met een Iphone 3GS aansluiting.
ik hou jullie op de hoogte!
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
- Marc Veldkamp
- One wheel wonder
Bericht
Er worden 2 mini's helemaal klaargemaakt, striping, zwarte velgen, en uiteraard moet er goed geluid uitkomen..
Kan nog even niets zeggen...sorry..
Even wachten we zijn met iets bezig..MiniBeardie XL schreef:Is dat toevallig 3FM?Marc Veldkamp schreef:Ik werk voor een bekende radiozender
Er worden 2 mini's helemaal klaargemaakt, striping, zwarte velgen, en uiteraard moet er goed geluid uitkomen..
Kan nog even niets zeggen...sorry..
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
Onze sponsors