Hoe krijg ik die lampjes toch aan

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

Hoe krijg ik die lampjes toch aan

06 apr 2009, 18:22

Ik heb vandaag mijn Cooper S opgehaald en de dealer zit hier niet in de buurt dus stel ik de vragen hier maar.
Er zitten naast de schakelaars in de hemel 2 leeslampjes. Ik heb gevonden dat de buitenste schakelaars links en rechts voor deze lampjes zijn. De schakelaars zijn zowel naar voren als naar achteren te kantelen maar wat ik ook doe de leeslampjes gaan niet aan.
Weten jullie hoe dit kan.
Mijn 2e vraag betreft de lampjes naast de spiegeltjes in de zonnekleppen.
Ook deze krijg ik niet aan.
Hoop dat een van jullie een antwoord voor me heeft

Alvast bedankt
okke
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 jan 2009, 13:20

06 apr 2009, 20:07

Normaal zullen de leeslampjes het volgens mij zo moeten doen (bij mij iid geval wel), ook de het lampje in de zonneklep...heb je de zekeringen al gecheckt? :s
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Lage Zwaluwe
Berichten: 1421
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:36

06 apr 2009, 20:10

Die horen het gewoon te doen lijkt mij. Ik denk dat je toch even langs de dealer moet gaan.
m4TTi
Be Mini
Be Mini
Locatie: Eppegem
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 aug 2008, 13:59

06 apr 2009, 20:21

lukt me een foutje waarvoor je best naar de dealer kunt terug gaan
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

06 apr 2009, 22:41

okke schreef:Normaal zullen de leeslampjes het volgens mij zo moeten doen (bij mij iid geval wel), ook de het lampje in de zonneklep...heb je de zekeringen al gecheckt? :s
Kom er ook achter dat de kofferverlichting het niet doet.
Zekeringen heb ik nagekeken welliswaar in het donker met zaklantaarn maar kon geen defecte bespeuren.
Denk dat ik inderdaad maar ff naar een dealer ga
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gent
Berichten: 2602
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:50

07 apr 2009, 10:24

zitten mss geen lampjes in zeker :s
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

07 apr 2009, 16:39

smetje schreef:zitten mss geen lampjes in zeker :s

Heb contact gehad met de dealer en schijnt een software foutje te zijn. Heb zelf alle lampjes en zekeringen gcontroleerd.
Auto gaat 17 april naar de dealer.
Dank jullie allemaalvoor meeedenken en tips

Bukkie
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

07 apr 2009, 18:57

Software ?
das wel een hele rare storing dan.

Ik zou toch de zekering voor de zekerheid wisselen.
kan je toch een rit naar de dealer besparen.

Ik heb bij de auto van mijn betere helft hetzelfde gehad.
ruitenwisser achter deed het niet. Zekering na gekeken was in orde(voor zover ik kon zien) naar de garage en rara politie pet, toch de zekering.
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

07 apr 2009, 22:31

Mellow_Ron schreef:Software ?
das wel een hele rare storing dan.

Ik zou toch de zekering voor de zekerheid wisselen.
kan je toch een rit naar de dealer besparen.

Ik heb bij de auto van mijn betere helft hetzelfde gehad.
ruitenwisser achter deed het niet. Zekering na gekeken was in orde(voor zover ik kon zien) naar de garage en rara politie pet, toch de zekering.

Kijk ik wil best eigenwijs zijn maar volgens mij gaat alle binnenverlichting over 1 x 10 amp zekering
De deurverlichting en dakverlichting doen het wel. Of zit ik nu een denkfout in de zekeringkast te maken.
Voor de duidelijkheid het is dus een Cooper S van mei 2008 dus nieuwe type. Als jij mij kunt vertellen welke zekeringen ik zou moeten nakijken dan graag natuurlijk. Alles liever dan de auto een dag naar de dealer brengen.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3190
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

08 apr 2009, 07:37

Als ik jouw was zou ik eens lekker eigenwijs doen en zekering F14 uit de zekeringkast vervangen door een nieuw 10A exemplaar.... :mrgreen:
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

09 apr 2009, 11:10

Robert schreef:Als ik jouw was zou ik eens lekker eigenwijs doen en zekering F14 uit de zekeringkast vervangen door een nieuw 10A exemplaar.... :mrgreen:

Ok zekering F14 vervangen voor een nieuw 1oA exemplaar maar geen oplossing.
Iemand vor het vreemd dat ik het over de software had. Kan me voorstellen maar in de huidige auto's wordt alles d.m.v. software in de gaten gehouden omdat de meeste meldingen die je krijgt ook digitaal zijn. In mijn vorige auto had ik de gloeilampjes voor stadslicht vervangen door leds. Ze brande gewoon maar kreeg wel de melding dat er iets niet ok was met linker en rechter stadslicht op het dashboard. Bij de dealer konden ze dat niet veranderen omdat het aan een waarde in de computer van de auto hing. Ik keek daar toen ook vreemd van op maar sinds ik dat weet verbaasd me de opmerking over de lamojes in mijn Mini ook niet.
Ik denk dat ik gedaan heb wat ik kon en dat de rest voor de dealer is.
Allemaal bedankt voor het meedenken en ik zal de uitkomst van dit probleem zeker hier melden
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

19 apr 2009, 12:12

Bukkie schreef:
Robert schreef:Als ik jouw was zou ik eens lekker eigenwijs doen en zekering F14 uit de zekeringkast vervangen door een nieuw 10A exemplaar.... :mrgreen:

Ok zekering F14 vervangen voor een nieuw 1oA exemplaar maar geen oplossing.
Iemand vor het vreemd dat ik het over de software had. Kan me voorstellen maar in de huidige auto's wordt alles d.m.v. software in de gaten gehouden omdat de meeste meldingen die je krijgt ook digitaal zijn. In mijn vorige auto had ik de gloeilampjes voor stadslicht vervangen door leds. Ze brande gewoon maar kreeg wel de melding dat er iets niet ok was met linker en rechter stadslicht op het dashboard. Bij de dealer konden ze dat niet veranderen omdat het aan een waarde in de computer van de auto hing. Ik keek daar toen ook vreemd van op maar sinds ik dat weet verbaasd me de opmerking over de lamojes in mijn Mini ook niet.
Ik denk dat ik gedaan heb wat ik kon en dat de rest voor de dealer is.
Allemaal bedankt voor het meedenken en ik zal de uitkomst van dit probleem zeker hier melden

Auto is bij dealer geweest en bleek toch een zekering te zijn. Ik had alle 10A zekeringen doorgemeten met ohmmeter maar waren allemaal heel. Vreemde krachten waarschijnlijk
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

19 apr 2009, 12:24

told you so :mrgreen:

ik stond ook voor paal bij de dealer :?

Terug naar “Interieur en audio”