JCW (Recaro stoelen) in een Clubman

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
peter260
Nieuw Lid
Nieuw Lid

JCW (Recaro stoelen) in een Clubman

29 jan 2010, 13:56

Ik vind de sportstoelen uit het JCW programma erg mooi.
Maar volgens mijn dealer en de prijslijst passen deze stoelen niet in een Clubman.

Weet iemand of dit echt zo is. Weet iemand waarom dit niet past of is er misschien iemand die het wel gedaan heeft.

Ik kan niks vinden waarom het niet zou passen.

Bedankt, Peter
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2010, 14:53

hans had ze in zijn Clubman, dus ze passen sowieso.

even gestolen uit Hans' gallery... :oops:

Afbeelding
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2010, 15:07

Jbcola, heeft ze ook in zijn clubbie :D
Dus volgens mij moet het gewoon te doen zijn.
peter260
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 jan 2010, 15:27

Sorry voor de misschien domme vragen.

Maar de JCW stoelen kunnen toch gewoon naar voren schuiven en kantelen?
Worden ze op de normale rails geplaatst of is dit aangepast?
Werkt de normale stoelhoogte verstelling nog of vervalt die?

tot slot:
Woont er toevallig iemand bij mij in de buurt (Ede/Wageningen) die het niet erg zou vinden als ik even naar de stoelen zou willen kijken? Wil er best een stuk voor rijden hoor.

Vast bedankt voor alle hulp/advies.
Peter
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2010, 16:01

JCW stoelen staan op een frame, stoelhoogteverstelling komt idd te vervallen. Stoelen kunnen wel gewoon naar voren/achter geschoven worden en kantelen ook naar voren, maar niet zo ver als de gewone stoelen. Je mag wel eens komen kijken bij mij hoor, alleen krijg m'n JCW pas volgende week weer terug van de dealer.

Foto:

Afbeelding

je zit ook behoorlijk veel hoger door het frame.....Ik heb een panoramadak en zit net niet met m'n hoofd tegen het plafond. In m'n Clubman heb ik meer dan genoeg hoofdruimte....ook met panoramadak..

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2010, 16:19

Je zit inderdaad wel iets hoger..

Maar zoveel last heb ik daar niet van hoor :lol:

Zijn idd een beetje lastig als je vaak iemand naar achter laat gaan, zeker aan de bestuurderskant..
Maar ze zitten zo heerlijk en zijn zo mooi! :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2010, 17:16

Idd, ze zitten super EN zijn te gek om te zien. maar met lengte (1.91) zit ik dus wel bijna tegen m'n plafond. Zit nog geen cm meer tussen...Maar da's wat mij betreft precies genoeg.

Afbeelding
peter260
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 jan 2010, 18:48

Het was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk.
Mooie stoelen die perfect passen bij de auto en bij mij.

Ben 1.86 en dus kom ik hoog te zitten. Juist die lage zit vind ik prettig van de Mini.
De achterin stap is erg belangrijk omdat er vaak kinderen mee gaan.

Dealer zelf (Ekris) heeft geen info en dan kom ik op standaard sportstoelen uit.
Alleen vind ik deze veel mooier.

Ik neem aan dat verlagen van frame geen optie is?
Heel erg bedankt voor de hulp en info. Zal wel raar klinken maar ondanks dat we al een Mini hebben is het uitzoeken nog best lastig.

Peter
jbcola
Brugse zot

29 jan 2010, 19:15

Bij mij zitten ze erin en de kinderen gaan ook elke dag mee in de Mini.
Zij hebben er alvast zeker geen last van, integendeel! De stoelen zijn smaller dan de gewone sportstoelen zodus meer beenruimte achteraan.
Zelf kruip ik ook geregeld achteraan en heb er ook geen moeite mee :roll:

Dussss, steken die hap!! 8)
Laatst gewijzigd door jbcola op 30 jan 2010, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
jbcola
Brugse zot

29 jan 2010, 19:25

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2010, 21:15

jbcola schreef:Bij mij ziten ze erin en de kinderen gaan ook elke dag mee in de Mini.
Zij hebben er alvast zeker geen last van, integendeel! De stoelen zijn smaller dan de gewone sportstoelen zodus meer beenruimte achteraan.
Zelf kruip ik ook geregeld achteraan en heb er ook geen moeite mee :roll:

Dussss, steken die hap!! 8)
Das dan ook weer waar :)

En met de Clubman los je dat gewoon op aan de passagierskant door de clubdoor..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2010, 08:39

Nou, dat lijkt me dan duidelijk.

Als je een keertje wilt zitten dan laat je het maar weten!

Afbeelding
MC_Paro
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Recaro stoelen

29 jan 2011, 09:05

Ben in het bezit van een Clubman JCW.
Ben blij om te lezen dat de recaro stoelen erin passen.
Er is geen enkele dealer die antwoord kan geven op vragen over dit onderwerp.

De prijzen die vermeld worden op de mini site voor de stoelen is dat voor een set?

Heeft iemand nog een goed adresje voor een scherpe prijs?
NapO
Enthousiast
Enthousiast

31 jan 2011, 00:32

mushrop schreef:JCW stoelen staan op een frame, stoelhoogteverstelling komt idd te vervallen. Stoelen kunnen wel gewoon naar voren/achter geschoven worden en kantelen ook naar voren, maar niet zo ver als de gewone stoelen. Je mag wel eens komen kijken bij mij hoor, alleen krijg m'n JCW pas volgende week weer terug van de dealer.

Foto:

Afbeelding

je zit ook behoorlijk veel hoger door het frame.....Ik heb een panoramadak en zit net niet met m'n hoofd tegen het plafond. In m'n Clubman heb ik meer dan genoeg hoofdruimte....ook met panoramadak..
Ik vind ze pr8ig!
Volgens mij zit ditals een malle!

Nadeel als ik zou doen, je stoelverwarming lever je in ede hoogte verstelling....

Maar echt prachtig... :D
Mini Cooper S Clubman
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jan 2011, 00:41

Volgens mij had Berthil het frame wat verlaagd. Ik ben een jaar of 3 geleden met Hans bij timmermanns in kaarst (D) geweest om ze in zijn clubman te laten plaatsen. Die konden toen een goede aanbieding maken.

De relatief hoge zit vind ik persoonlijk het enige nadeel.

Terug naar “Interieur en audio”