Ik heb een Cooper S van april 2008 en zie ineens dat de toplaag van de leren bekleding loslaat op m.n. de bestuurdersstoel.
Heeft iemand ervaring hoever Mini gaat als het over garantie gaat op zo'n redelijke jonge auto met nog geen 30000 km op de teller.
Vast bedankt
Hoever gaat Mini in de garantie op lederen bekleding
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Dat hangt er heel erg af of er meer soortgelijke problemen zijn gemeld met het loslaten van de bekleding.
Als dat zo is, zou er nog iets mogelijk zijn, alhoewel je auto nu al 3 jaar oud is en dus uit de garantie.
Voor het loslaten van de lederen laag op het stuur is dit mij wel bekend en zijn er destijds (1.5 jr geleden?) veel sturen onder garantie vervangen door nieuwe sturen. Maar mij staat niets bij van de lederen stoelbekleding.
Als dat zo is, zou er nog iets mogelijk zijn, alhoewel je auto nu al 3 jaar oud is en dus uit de garantie.
Voor het loslaten van de lederen laag op het stuur is dit mij wel bekend en zijn er destijds (1.5 jr geleden?) veel sturen onder garantie vervangen door nieuwe sturen. Maar mij staat niets bij van de lederen stoelbekleding.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- YorkPower
- Be Mini
- Locatie: Meise
Bericht
Gewoon naar dealer gaan.. Die dienen dan (normaal) een aanvraag in bij de invoerder om er in tussen te komen, zeker gezien de lage km stand.. Ze gaan wel eens kijken of het echt komt door een productiefout of fout van de gebruiker... of gewoon abnormale slijtage...
York - Power :: De Rode Raket




- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Als je hem gebruikt geokocht hebt, dan zou je nog MINI Next garantie kunnen hebben. Fabricagefouten of fouten in het leer vallen wel degelijk onder garantie. Daarnaast mag je van leren bekleding verwachten dat het langer dan 3 jaar/30dkm heel blijft, dus ik denk dat je daar best sterk in staat.
Ik ben trouwens zelf ook van mening dat het leer in de MINI's niet de allerbeste kwaliteit is.
Ik ben trouwens zelf ook van mening dat het leer in de MINI's niet de allerbeste kwaliteit is.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Ik ga maandag maar eens langs de dealer.
Had zelf ook al het gevoel dat dit niet klopt met die lage km stand.
Auto word heel normaal gebruikt. Zit er niet in met stucadoors, cq tuinman of andere van dat soort kleding.
Moet wel heel gek zijn als BMW hier geen coulance op toekent
Had zelf ook al het gevoel dat dit niet klopt met die lage km stand.
Auto word heel normaal gebruikt. Zit er niet in met stucadoors, cq tuinman of andere van dat soort kleding.
Moet wel heel gek zijn als BMW hier geen coulance op toekent
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Ikzelf heb ook al veel last gehad van de flutkwaliteit leder in de mini. Toplaag laat los, elke keer opnieuw. Je betaalt 1800 euro extra voor lounge leder en die zien er na amper 16000km volledig versleten uit.
Ik heb toen beide zetels (na amper 6 maand) volledig vernieuwd gekregen.
Weer 20000km later net hetzelfde probleem. BMW inspecteur komt langs en wil zich ervan af maken met 'we gaan ze nog 1 keer vervangen en daarna is het op jouw kosten'. Duidelijk gemaakt dat ik daar niet mee akkoord ga.
Zitvlakken zijn toen opnieuw vervangen geweest, met de belofte dat, als het er opnieuw zo lelijk uitziet, het opnieuw vervangen wordt.
Ondertussen, rond 65000km en ong. 3 jaar na aankoop, opnieuw versleten leder op de zitvlakken. BMW inspecteur komt er opnieuw bij. Gaan akkoord dat ze opnieuw vervangen worden. Ditmaal wordt wel een gespecialiseerde firma ingeschakeld die de zetels opnieuw overtrekt in 'deftig' leder, dus niet in het standaard leder af-fabriek. Hopelijk blijft het deze keer goed. Ondertussen alweer een kleine 8000km verder zonder problemen.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik bij aankoop 3 jaar extra garantie bijgekocht heb en dus 5 jaar garantie heb, en daar geen seconde spijt van heb gehad.
Zetels dienen om in te zitten, en mogen er niet zo uitzien, ook niet na amper 30k km. Toen ik de eerste keer ging met dit probleem zei men dat ze er zelfs na 160 000 km zo niet mogen uitzien.
Hoedanook, zelfs al is je mini uit garantie, dit is een verborgen gebrek, dat reeds bestond binnen je garantieperiode, dus men moet je zetels vervangen.
Ze kunnen natuurlijk altijd moeilijk doen, en voor BMW rij je natuurlijk 'maar' met een mini, dus ze proberen er altijd wel onderuit te komen. Had je een M5 gekocht dan kon je wel op wat meer begrip rekenen.
Jammer genoeg had ik ook heel wat problemen met de dealer, waar ze mij vanalles aanrekenden wat normaalgezien onder garantie moet vallen. Ze houden voet bij stuk, tot je, na 6 maand aanslepen, een advocaat één brief laat schrijven. 1 brief, meteen een creditnota in de bus, dan heb je plots wel gelijk... (Kan er eigenlijk weinig goed van vertellen, maar soit dat is een ander verhaal)
Het leder in mini's is niet van de beste kwaliteit, het mag er zo versleten niet uitzien, en je dealer zou het moeten zien op te lossen voor je, zelfs al is je mini niet meer in garantie.
Ik heb toen beide zetels (na amper 6 maand) volledig vernieuwd gekregen.
Weer 20000km later net hetzelfde probleem. BMW inspecteur komt langs en wil zich ervan af maken met 'we gaan ze nog 1 keer vervangen en daarna is het op jouw kosten'. Duidelijk gemaakt dat ik daar niet mee akkoord ga.
Zitvlakken zijn toen opnieuw vervangen geweest, met de belofte dat, als het er opnieuw zo lelijk uitziet, het opnieuw vervangen wordt.
Ondertussen, rond 65000km en ong. 3 jaar na aankoop, opnieuw versleten leder op de zitvlakken. BMW inspecteur komt er opnieuw bij. Gaan akkoord dat ze opnieuw vervangen worden. Ditmaal wordt wel een gespecialiseerde firma ingeschakeld die de zetels opnieuw overtrekt in 'deftig' leder, dus niet in het standaard leder af-fabriek. Hopelijk blijft het deze keer goed. Ondertussen alweer een kleine 8000km verder zonder problemen.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik bij aankoop 3 jaar extra garantie bijgekocht heb en dus 5 jaar garantie heb, en daar geen seconde spijt van heb gehad.
Zetels dienen om in te zitten, en mogen er niet zo uitzien, ook niet na amper 30k km. Toen ik de eerste keer ging met dit probleem zei men dat ze er zelfs na 160 000 km zo niet mogen uitzien.
Hoedanook, zelfs al is je mini uit garantie, dit is een verborgen gebrek, dat reeds bestond binnen je garantieperiode, dus men moet je zetels vervangen.
Ze kunnen natuurlijk altijd moeilijk doen, en voor BMW rij je natuurlijk 'maar' met een mini, dus ze proberen er altijd wel onderuit te komen. Had je een M5 gekocht dan kon je wel op wat meer begrip rekenen.
Jammer genoeg had ik ook heel wat problemen met de dealer, waar ze mij vanalles aanrekenden wat normaalgezien onder garantie moet vallen. Ze houden voet bij stuk, tot je, na 6 maand aanslepen, een advocaat één brief laat schrijven. 1 brief, meteen een creditnota in de bus, dan heb je plots wel gelijk... (Kan er eigenlijk weinig goed van vertellen, maar soit dat is een ander verhaal)
Het leder in mini's is niet van de beste kwaliteit, het mag er zo versleten niet uitzien, en je dealer zou het moeten zien op te lossen voor je, zelfs al is je mini niet meer in garantie.
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Hoi Crossbytje
Dat is een heel goed verhaal dat je daar voor me opschrijft en zal ik zeker onder ogen van BMW houden als ze moeilijk gaan doen.
Je mag zeker verwachten dat leer langer mee gaat dan stoffen bekleding
Ik heb thuis b.v. een hele gewone leren bank van Ikea staan van 4 jaar oud en € 1200,00 kostprijs waar dagelijks een hond op en af springt en daar zijn enkel wat krasje van de nagels van de hond op te zien.
Kwaliteit van het leer in Mini is daarbij vergeleken waardeloos
Bedankt voor je uitgebreide verhaal.
Mijn aanvraag om een coulanceregeling is gedaan dus hoop dat het goed afloopt
Dat is een heel goed verhaal dat je daar voor me opschrijft en zal ik zeker onder ogen van BMW houden als ze moeilijk gaan doen.
Je mag zeker verwachten dat leer langer mee gaat dan stoffen bekleding
Ik heb thuis b.v. een hele gewone leren bank van Ikea staan van 4 jaar oud en € 1200,00 kostprijs waar dagelijks een hond op en af springt en daar zijn enkel wat krasje van de nagels van de hond op te zien.
Kwaliteit van het leer in Mini is daarbij vergeleken waardeloos
Bedankt voor je uitgebreide verhaal.
Mijn aanvraag om een coulanceregeling is gedaan dus hoop dat het goed afloopt
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Mijn aanvraag is volledig afgewezen
Reden hiervoor is niet gegeven maar Mini ziet niets in coulance
De dealer kan daar ook niets verder mee dus het verhaal is teneinde en zal ik of een andere stoel of een ander stuk bekleding ergens vandaan moeten halen
Slechte zaak vind ik dit maar zal me erbij moeten neerleggen
Reden hiervoor is niet gegeven maar Mini ziet niets in coulance
De dealer kan daar ook niets verder mee dus het verhaal is teneinde en zal ik of een andere stoel of een ander stuk bekleding ergens vandaan moeten halen
Slechte zaak vind ik dit maar zal me erbij moeten neerleggen
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Ik moet zeggen dat het me niet verbaast. De garantietermijn is verstreken en daarmee eindigt het voor BMW. Klantentevredenheid zijn ze niet in geïnteresseerd.
Als je rechtbijstand hebt kun je inderdaad daar eens proberen. Een advocaat in de vriendenkring is ook zeer handig. Dikwijls hoeft die zelfs niet eens ver te gaan, zoals ik zei was 1 onnozele brief, die exact hetzelfde bevatte als wat ik al 6 maand schreef, genoeg.
Ik denk wel dat je kan argumenteren dat dit een verborgen gebrek is. Aan de andere kant is het leder op de zetels wel een soort 'slijtage' onderdeel, en als je de garantievoorwaarden in detail bekijkt dan vallen bekleding, rubber, dichtingen, ... allemaal in speciale categorieën. Als ze echt moeilijk willen doen kunnen ze dat.
Als je auto nu zeer veel binnen zou gestaan hebben voor reparatie, dan mag je deze perioden allemaal bijtellen bij de 2 jaar wettelijke garantie, maar of je daarmee aan meer dan een jaar extra zult geraken denk ik niet. Dat is ook zoiets wat mijn advocaatvriendin mij wist te vertellen.
Over het 'repareren': Dat is eigenlijk wat er met mijn zetels moest gebeuren. Ik ben langs geweest bij de gespecialiseerde firma, en daar zei men mij direct dat herspuiten geen oplossing is, maar gewoon het probleem eventjes (hooguit een paar maanden) zal verbergen. Daarna zijn we met de technisch inspecteur overeen gekomen de zitvlakken opnieuw te overtrekken, enkel de platte delen, dus niet de volledige zetel, enkel eigenlijk een stuk van ong. 40*40. Uiteindelijk is het ook maar dat stuk wat er slecht uitzag.
Wat dat precies gekost heeft weet ik niet, laat eventueel eens een offerte opstellen bij dergelijk autobekledingsbedrijf. Wie weet valt het nog mee...
Als je rechtbijstand hebt kun je inderdaad daar eens proberen. Een advocaat in de vriendenkring is ook zeer handig. Dikwijls hoeft die zelfs niet eens ver te gaan, zoals ik zei was 1 onnozele brief, die exact hetzelfde bevatte als wat ik al 6 maand schreef, genoeg.
Ik denk wel dat je kan argumenteren dat dit een verborgen gebrek is. Aan de andere kant is het leder op de zetels wel een soort 'slijtage' onderdeel, en als je de garantievoorwaarden in detail bekijkt dan vallen bekleding, rubber, dichtingen, ... allemaal in speciale categorieën. Als ze echt moeilijk willen doen kunnen ze dat.
Als je auto nu zeer veel binnen zou gestaan hebben voor reparatie, dan mag je deze perioden allemaal bijtellen bij de 2 jaar wettelijke garantie, maar of je daarmee aan meer dan een jaar extra zult geraken denk ik niet. Dat is ook zoiets wat mijn advocaatvriendin mij wist te vertellen.
Over het 'repareren': Dat is eigenlijk wat er met mijn zetels moest gebeuren. Ik ben langs geweest bij de gespecialiseerde firma, en daar zei men mij direct dat herspuiten geen oplossing is, maar gewoon het probleem eventjes (hooguit een paar maanden) zal verbergen. Daarna zijn we met de technisch inspecteur overeen gekomen de zitvlakken opnieuw te overtrekken, enkel de platte delen, dus niet de volledige zetel, enkel eigenlijk een stuk van ong. 40*40. Uiteindelijk is het ook maar dat stuk wat er slecht uitzag.
Wat dat precies gekost heeft weet ik niet, laat eventueel eens een offerte opstellen bij dergelijk autobekledingsbedrijf. Wie weet valt het nog mee...
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij BMW Nederland.
Is ook schriftelijk bevestigt door BMW en zij gaan nu een onderzoek starten.
Kon mondeling aangeven het niet eens te zijn met de uitspraak bij de dealer.
Schijnt dat de dealer dit coulanceklachten alleen moet beoordelen en een ja of nee op geven.
BMW gaat nu aan de hand van de gegevens van de dealer kijken of de dealer terecht heeft afgewezen.
Ben benieuwd.
Hou jullie op de hoogte
Is ook schriftelijk bevestigt door BMW en zij gaan nu een onderzoek starten.
Kon mondeling aangeven het niet eens te zijn met de uitspraak bij de dealer.
Schijnt dat de dealer dit coulanceklachten alleen moet beoordelen en een ja of nee op geven.
BMW gaat nu aan de hand van de gegevens van de dealer kijken of de dealer terecht heeft afgewezen.
Ben benieuwd.
Hou jullie op de hoogte
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Mijn ervaring met BMW Belux (dus niet NL, maar dat zal misschien wel overal een beetje gelijk lopen) is dat zij ook de kaart van de dealer trekken. Ik had er ook mijn ganse verhaal gedaan, over de slechte kwaliteit van de auto en bijgeleverde service door de dealer. Als antwoord kreeg ik zeer kort dat zij niet tussen beide kwamen en dat ik het maar met de dealer moest oplossen.
Nu, jouw geval is wel nog iets anders, dus ik hoop ook voor jou dat het in orde komt!
Nu, jouw geval is wel nog iets anders, dus ik hoop ook voor jou dat het in orde komt!
Onze sponsors