Op newministuff.com word een a-stijl kapje aangeboden met tweeters erin.
Waar ik echter niet uit kom is hoe moeilijk dit te installeren is.
Er staat in de beschrijving dat je niet helemaal tot achter de radio hoeft te komen.
Een mailtje wat ik terug heb gehad bevestigd ook dat het dash er niet af hoeft.
Maar hoe werkt het dan wel? Waar zitten de aansluitingen voor de tweeters?
Ik heb een Radio Boost.
http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... how&id=546
Ik denk erover om de tweeters te installeren samen met een stukje kabelboom voor de bekende 'channelswap'.
A stijl tweeter upgrade
- D0X
- One wheel wonder
Bericht
OK.
Toch maar gekocht, de a-stijlen met tweeters en stukje kabelboom met de bekende channelswap.
Gisteren ingebouwd en serieus, wat een verschil.
Ik ben erg kritisch op geluidskwaliteit, maar dit is boven verwachting.
De totale afwezigheid van bas word door de channelswap goedgemaakt, bas en punch genoeg nu.
De extra tweeters zorgen ervoor dat je geen oren meer op je knieën hoeft te hebben.
Dikke vette aanrader.
Toch maar gekocht, de a-stijlen met tweeters en stukje kabelboom met de bekende channelswap.
Gisteren ingebouwd en serieus, wat een verschil.
Ik ben erg kritisch op geluidskwaliteit, maar dit is boven verwachting.
De totale afwezigheid van bas word door de channelswap goedgemaakt, bas en punch genoeg nu.
De extra tweeters zorgen ervoor dat je geen oren meer op je knieën hoeft te hebben.
Dikke vette aanrader.
- PimNoordhof
- Mod virus alert!
Bericht
Ik ben ook wel heel benieuwd hoeveel werk het is, en of je een soort omschrijving kunt geven van je aanpak.

- D0X
- One wheel wonder
Bericht
Het stelt niet veel voor (als ik het kan kan iedereen het):
- Paneel onder het stuur losschroeven.
- Paneel aan de linkerzijde naast pedalen lostrekken tot aan bestuurdersstoel.
- Klein paneel boven dat paneel lostrekken.
- Bewuste stekker zit daarachter, stekkers met de channelswap en tweeterdraden ertussen klikken.
- Tweeterdraden via deurrubber naar boven brengen tot aan a-stijl.
- Airbag plaatje uit de a stijl wippen en torx eronder eruit draaien.
- A stijl eraf trekken.
- Linker a stijl met tweeter aansluiten, a stijl aanbregen, torx erin, airbagplaatje terug.
- Draadje voor rechter tweeter over dakhemel laten lopen (gewoon ertussen doen aan de voorkant bij de voorruit.
- Zelfde verhaal voor de rechter a-stijl.
Klaar.
- Paneel onder het stuur losschroeven.
- Paneel aan de linkerzijde naast pedalen lostrekken tot aan bestuurdersstoel.
- Klein paneel boven dat paneel lostrekken.
- Bewuste stekker zit daarachter, stekkers met de channelswap en tweeterdraden ertussen klikken.
- Tweeterdraden via deurrubber naar boven brengen tot aan a-stijl.
- Airbag plaatje uit de a stijl wippen en torx eronder eruit draaien.
- A stijl eraf trekken.
- Linker a stijl met tweeter aansluiten, a stijl aanbregen, torx erin, airbagplaatje terug.
- Draadje voor rechter tweeter over dakhemel laten lopen (gewoon ertussen doen aan de voorkant bij de voorruit.
- Zelfde verhaal voor de rechter a-stijl.
Klaar.
- Mini Wolf
- 4 op een rij!
Bericht
Goed om te lezen dat het zo eenvoudig is. Ga het volgend jaar zeker bestellen!
Heb jij de Clarion tweeters besteld? En hoe is de afwerking van het materiaal en de kleur van de a-stijl. Niet van origineel te onderscheiden of "valt prima mee te leven"? Kan je misschien een foto maken van hoe het geheel er uit ziet?
Zo gevoelig zijn die dingen nou ook weer niet. Je haalt tenslotte de airbag ook niet weg. Alleen het kapje.Yannick_ schreef:Misschien een stomme vraag hoor.. maar heb je dan geen last van die airbags die daar zitten? Met losschroeven enzo?
Heb jij de Clarion tweeters besteld? En hoe is de afwerking van het materiaal en de kleur van de a-stijl. Niet van origineel te onderscheiden of "valt prima mee te leven"? Kan je misschien een foto maken van hoe het geheel er uit ziet?
- D0X
- One wheel wonder
Bericht
Ik heb de OEM tweeters, bewust i.v.m. klankkleur. En de kleur is gewoon gelijk, het is origineel MINI spul.
De airbags zitten niet achter de a-stijl, die zitten boven de dakhemel.Mini Wolf schreef:Zo gevoelig zijn die dingen nou ook weer niet. Je haalt tenslotte de airbag ook niet weg. Alleen het kapje.Yannick_ schreef:Misschien een stomme vraag hoor.. maar heb je dan geen last van die airbags die daar zitten? Met losschroeven enzo?
Ik heb de OEM tweeters, bewust i.v.m. klankkleur. En de kleur is gewoon gelijk, het is origineel MINI spul.
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Ik ben ook al een beetje aan het kloten met tweeters in de A-stijlen. Ik heb mijn tweeters, Scan Speak Illuminators, nu passend in de A-stijlen. Nu allleen nog kijken of ik ze ook teruggeplaatst krijg. Die worden dan aangesloten via een Pioneer P9/Q9 en 2x Alpine PDX5. Dus twee tweets, twee midbasjes en twee basspeakers in de achterpanelen. De midbasjes worden waarschijnlijk Focal BE No.5. De basspeakers denk ik Seas of de Genesis P69.
- Akool
- Nieuw Lid
Bericht
A pillar Tweeter upgrade with Channel Swap
Ter referentie voor mogelijk toekomstige kopers van de "A-Pillar Tweeter upgrade with Channel swap", bij www.newministuff.com
Het geluid is echt ENORM verbeterd. Er zit veel meer laag in die achterspeakers, dan ik voor mogelijk hield, dankzij de channel swap. Maar de tweeters (ik heb op aanraden van Mike de Clarion tweeters besteld) doen in mijn ogen minstens zoveel: de 'geluidsbron' wordt verhoogd tot ongeveer oorhoogte...een enorme verbetering voor de geluidsbeleving! En ze hebben een goed frequentie bereik.
Het plaatsen was redelijk eenvoudig (voor een leek als ik). De stappen voor installatie zijn in deze topic al benoemd (dank voor het delen ervan). Ik vond het wel lastig om de nieuwe kabelboom een plekje te geven, zodat het paneeltje weer rustig op zn plaats zit, zonder dat hij er weer 'af' wilt springen, bij een klein tikje. Maar het is te doen. Ook het plaatsen van de nieuwe A-stylen ging bij mij niet heel makkelijk, ik heb ze uiteindelijk met het aandraaien van de schroeven weer op hun plek weten te forceren.
Maar nu is alles helemaal netjes, je ziet geen draadje lopen en alle panelen en rubbers etc zitten goed!
Totaal ongeveer 1,5 uur mee bezig geweest, om alles te installeren en weer netjes te hebben.
Ook wat mij betreft: dikke vette aanrader!!! Zonder twijfel één van de beste geluidsverbeteringen die je onder de 300 euro kunt krijgen...
Het geluid is echt ENORM verbeterd. Er zit veel meer laag in die achterspeakers, dan ik voor mogelijk hield, dankzij de channel swap. Maar de tweeters (ik heb op aanraden van Mike de Clarion tweeters besteld) doen in mijn ogen minstens zoveel: de 'geluidsbron' wordt verhoogd tot ongeveer oorhoogte...een enorme verbetering voor de geluidsbeleving! En ze hebben een goed frequentie bereik.
Het plaatsen was redelijk eenvoudig (voor een leek als ik). De stappen voor installatie zijn in deze topic al benoemd (dank voor het delen ervan). Ik vond het wel lastig om de nieuwe kabelboom een plekje te geven, zodat het paneeltje weer rustig op zn plaats zit, zonder dat hij er weer 'af' wilt springen, bij een klein tikje. Maar het is te doen. Ook het plaatsen van de nieuwe A-stylen ging bij mij niet heel makkelijk, ik heb ze uiteindelijk met het aandraaien van de schroeven weer op hun plek weten te forceren.
Maar nu is alles helemaal netjes, je ziet geen draadje lopen en alle panelen en rubbers etc zitten goed!
Totaal ongeveer 1,5 uur mee bezig geweest, om alles te installeren en weer netjes te hebben.
Ook wat mij betreft: dikke vette aanrader!!! Zonder twijfel één van de beste geluidsverbeteringen die je onder de 300 euro kunt krijgen...
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb ook wat moeite om de a-stijl weer op zijn plek te krijgen idd.
Ik heb deze tweeters uit elkaar gesloopt, zodat ik de driver zelf overhoud en deze aan een nieuw volume moet koppelen. Ik denk aan 100ml. Nu kan ik hem op oem plek monteren in de a-stijl. De behuizing (achterkamer en faceplate) zijn nu dus verwijderd.

Ik heb deze tweeters uit elkaar gesloopt, zodat ik de driver zelf overhoud en deze aan een nieuw volume moet koppelen. Ik denk aan 100ml. Nu kan ik hem op oem plek monteren in de a-stijl. De behuizing (achterkamer en faceplate) zijn nu dus verwijderd.

- minipepperwhite
- One wheel wonder
Bericht
hallo, ik heb sinds kort tweeters gekocht (OEM tweeters + A stylen) maar heb geen stukje kabelboom en een channelswap enig idee waar ik die kan bestellen?
waar dient die channelswap nou eigelijk voor?
waar dient die channelswap nou eigelijk voor?
Onze sponsors