iPhone in armsteun?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
speedy
NMC Legend
NMC Legend

iPhone in armsteun?

08 nov 2011, 06:36

hello,

Ik ben eindelijk van mijn htc af en heb nu een i phone 4s :D
Nu wil ik weten of er mensen zijn die in hun armsteun zo'n "adapter" hebben waarmee de i phone oplaad en je de muziek af kunt spelen via de radio ?
Oh ja niet onbelangrijk maar waar haal ik de muziek vandaan :mrgreen: itunes ofzo?
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen hoe en wat ? voordat ik zo'n adapter koop en het waardeloos blijkt te zijn :?
Kun je die adapter alleen bij de dealer kopen (rond de 90 euro ) ?
en past de i phone er ook nog in met dun hoesje of moet je die er telkens weer af halen?
Weet er echt helemaal niets vanaf dus alle informatie is welkom :oops:

alvast bedankt .
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 nov 2011, 14:03

iPhone 4s :-))

Ik heb in die accesoiresshop gekeken, en ik kwam deze tegen. Dat is een 'basic snap-in adapter', prijs vanaf €82,-
'Voor de mobiele-telefoonvoorbereiding met bluetooth-aansluiting zijn telefoonspecifieke snap-in adapters leverbaar. De snap-in adapter is het veilige en stevige docking-system met geïntegreerde oplaadfunctie. Door de speciale antenne-aansluiting in de snap-in adapter wordt een betere zend- en ontvangstkwaliteit bereikt bij een gelijktijdige vermindering van de straling in het interieur.'
Er zijn er ook nog met bluetoothvoorbereiding e.d., maar of deze dan ook muziek afspelen...... Is het dan niet zo dat je die via de aux-aansluiting gewoon moet afspelen? Die met bluetooth voorbereiding zijn wel gelijk een stuk duurder. Als ik die plaatjes zo zie moet je hem wel uit het hoesje halen :mrgreen:

Wellicht dat je hier wat aan hebt :P
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2011, 15:24

Ik denk dat je, om hem vanuit de armsteun te kunnen laten afspelen, je een de uitgebreide muziekconnectie-optie nodig hebt.
Dit zorgt ervoor dat er kabels zijn van de radio naar de armsteun en er dus voor zorgt dat je muziek kan afspelen.
Je hebt dan ook de specifieke adapter nodig die ook muziek afspeelt.

Anders kan je een kabeltje kopen (met een jack en USB aan ene kant, en een iPhone/iPod aanslutiting aan de andere) dat je insteekt net onder je middenconsole.

De muziek haal je van je computer. Via iTunes kan je muziek kopen, maar je kan ook je bestaande cd's invoeren en via de synchronisatie muziek op je iPhone zetten.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 nov 2011, 17:31

ik heb wel zo'n voorbereiding in de armsteun zitten en bekabeling aan de achterkant dus denk dat het daar voor is :?
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2011, 17:36

Ik zou het even goed navragen...
Op de rollenbankdag sprak ik iemand (ben vergeten wie... :oops: ) met een hagelnieuwe MCS (eclipse grey, stond aan de overkant) met de snap-in adapter en complete navigatie & MINI connected functionaliteit, maar hij ondervond toch nog wat beperkingen omtrend het afspelen of het bedienen van muziek op de iPhone .....
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2011, 17:56

Daiel heeft geen MINI Connect etc en als ik mijn 4 in mijn 3GS houder 'steek', doet ie perfect wat ie moet doen.

Dus Daiel.. Snap-in adapter halen en je bent klaar om muziek af te spelen en te bedienen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 nov 2011, 18:16

en als ik een usb kabel in de usb poort doe is dat hetzelfde ?
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2011, 19:47

Ik denk dat je ofwel een jack moet gebruiken (zo'n lang pinnetje zoals een koptelefoon gebruikt) en dan kan je de bediening doen via de iPhone, ofwel beiden. Hiermee ga je dan de bediening doen via de MINI interface.
Enkel USB gaat'm niet doen.

Afbeelding

Zoiets moet je hebben, maar ze hebben er ook 'stijlvollere' (en kortere) denk ik bij de dealer.

Ohja, hoesjes in de snap-in's passen niet.
katan01
Enthousiast
Enthousiast

08 nov 2011, 21:12

GeoBem007 schreef:Ik denk dat je ofwel een jack moet gebruiken (zo'n lang pinnetje zoals een koptelefoon gebruikt) en dan kan je de bediening doen via de iPhone, ofwel beiden. Hiermee ga je dan de bediening doen via de MINI interface.

Afbeelding

Zoiets moet je hebben, maar ze hebben er ook 'stijlvollere' (en kortere) denk ik bij de dealer.

Klopt deze kabel met Jack werkt prima. De dealer heeft ze, kost volgens mij € 12,-- maar pin me er niet op vast.
Enige nadeel hij laadt mijn iPhone 4 niet op via deze kabel. Dat is minder handig. Snap in laadt wel op.

Ik heb de iPhone in een brodithouder icm broditclip aan het dashboard. Handig vd bediening en TomTom app.
En de IPhone kan in het hoesje blijven zitten.

Grt Wim
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2011, 22:55

Mijn iPhone laadt wel, maar heeel traag. Of gaat in ieder geval niet bepaald leeglopen.

Ik herinner me dat ik in me pa zn Clubman van Antwerpen naar Charleroi en terug heb gereden (incl een tikje file) en ik had enkele % meer batterijleven, nochtans heel de tijd muziek gespeeld.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 nov 2011, 09:16

Yannick_ schreef:iPhone 4s :-))

Ik heb in die accesoiresshop gekeken, en ik kwam deze tegen. Dat is een 'basic snap-in adapter', prijs vanaf €82,-
'Voor de mobiele-telefoonvoorbereiding met bluetooth-aansluiting zijn telefoonspecifieke snap-in adapters leverbaar. De snap-in adapter is het veilige en stevige docking-system met geïntegreerde oplaadfunctie. Door de speciale antenne-aansluiting in de snap-in adapter wordt een betere zend- en ontvangstkwaliteit bereikt bij een gelijktijdige vermindering van de straling in het interieur.'
Er zijn er ook nog met bluetoothvoorbereiding e.d., maar of deze dan ook muziek afspelen...... Is het dan niet zo dat je die via de aux-aansluiting gewoon moet afspelen? Die met bluetooth voorbereiding zijn wel gelijk een stuk duurder. Als ik die plaatjes zo zie moet je hem wel uit het hoesje halen :mrgreen:

Wellicht dat je hier wat aan hebt :P

Ga wel zo'n ding bestellen 8)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 nov 2011, 09:25

katan01 schreef:
GeoBem007 schreef:Ik denk dat je ofwel een jack moet gebruiken (zo'n lang pinnetje zoals een koptelefoon gebruikt) en dan kan je de bediening doen via de iPhone, ofwel beiden. Hiermee ga je dan de bediening doen via de MINI interface.

Afbeelding

Klopt deze kabel met Jack werkt prima. De dealer heeft ze, kost volgens mij € 12,-- maar pin me er niet op vast.
Enige nadeel hij laadt mijn iPhone 4 niet op via deze kabel. Dat is minder handig. Snap in laadt wel op.

Ik heb de iPhone in een brodithouder icm broditclip aan het dashboard. Handig vd bediening en TomTom app.
En de IPhone kan in het hoesje blijven zitten.

Grt Wim
had net voor de adapter gebeld om hem te bestellen maar is het bij de r56 pre facelift alleen bedoeld om te laden en geen muziek af te spelen :evil:
dus nu zo'n kabel van bmw/mini besteld zoals hierboven maar kreeg prijzen door van 50/60 euro :shock: we zien het wel met ophalen ...
Woutie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 nov 2011, 12:07

P5ycH0 schreef:Ik zou het even goed navragen...
Op de rollenbankdag sprak ik iemand (ben vergeten wie... :oops: ) met een hagelnieuwe MCS (eclipse grey, stond aan de overkant) met de snap-in adapter en complete navigatie & MINI connected functionaliteit, maar hij ondervond toch nog wat beperkingen omtrend het afspelen of het bedienen van muziek op de iPhone .....
Dat was ik ;)

En ja ik ben ook al even bezig geweest om alles uit te zoeken met wat wel en wat niet mogelijk was met de Y kabel of de snap-in adapter.

Gelukkig kan ik (MINI 2 weken jong) wel alles bedienen met de snap-in adapter, maar wat niet werkt is de plugin functie van de iPhone app MINI Connected. Mijn iPod functionaliteit werkt overigens wel, maar niet via de app. enige nadeel hiervan is dat ik niet alle functionaliteiten van de iPod op mijn MINI te zien krijg. Maar ik kan het wel afspelen, zoeken en krijg de albumart te zien. Dus eigenlijk werkt het wel goed.

En het laden gaat inderdaad langzaam. Dat vond ik ook al. En volgens mij laad hij altijd op, ook als ik de motor en contact nog uit heb. Dus ik moet hem niet een nacht vergeten uit de auto te halen want dat zou dan weer zonde zijn van de accu. Overigens vertelde mijn dealer dat als de auto op slot gaat de stroom alsnog wordt afgesloten en hij niet meer aan het laden is. (heb ik nog niet getest)

More info on: MINI Connected
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2011, 12:23

Woutie schreef: En volgens mij laad hij altijd op, ook als ik de motor en contact nog uit heb. Dus ik moet hem niet een nacht vergeten uit de auto te halen want dat zou dan weer zonde zijn van de accu. Overigens vertelde mijn dealer dat als de auto op slot gaat de stroom alsnog wordt afgesloten en hij niet meer aan het laden is. (heb ik nog niet getest)
Denk je dat je iPhone met dat hele kleine schattige lion accutje de accu van de MINI leegtrekt?! :shock: Ik durf um er wel 3 weken in te laten zitten. :D
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2011, 12:57

Daiel, dikke zever! Hoor is ff bij een andere dealer ;)
(denk ik toch.. Vind het vreemd dat ze eentje hebben voor de facelift en de CM, maar niet voor de prefacelift..)
Kabeltje heb ik gratis gehad van Greg, dus ik denk niet dat die zo duur zijn.

Terug naar “Interieur en audio”