Verschil in interieur Lounge

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Huug
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Verschil in interieur Lounge

22 mei 2012, 13:59

Ik zou graag de stoffen bekleding van onze Mini Clubman LCI vervangen voor een lederen Lounge interieur.

Ik kom ik eigenlijk 2 verschillende soorten Lounge tegen, is soms dit een verschil in pre- en post-facelift (LCI)? Ik bedoel dus de modelupdate van 2010? Bij de ene heb je namelijk het zitvlak met de banen en bij de andere het zitvlak zonder banen. Hieronder een afbeelding te verduidelijking:

Afbeelding

Heeft iemand enig idee? Bedankt alvast! :D
Huug
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 mei 2012, 14:20

Laat ik er nou net zelf achterkomen :oops: Voor degenen die met dezelfde prangende vraag zitten:

Gladde zitting bij Lederen Lounge Interieur = US
Zitting met banen = EU
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 18:43

Goede vraag en mooi dat he zelf het antwoord ook al hebt gevonden. Ik zat het me namelijk ook al een tijdje af te vragen :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 mei 2012, 00:00

Us lounge ziet er echt niet uit ! Je hebt in verschillende bouwjaren ook andere kwaliteiten leer gekregen misschien wil je daar ook rekening mee houden :wink:
Vanaf 2008 is er een dikker /stugger leersoort gebruikt wat slijtvaster is maar minder luxe / zacht aanvoelt.
Ik ben zeer tevreden over mijn lounge leer van 2007 maar draag dan ook absoluut geen broeken met scherpe knopen of ritsen aan de achterkant .
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 mei 2012, 08:54

US Lounge is inderdaad minder mooi om te zien maar wel handiger mbt slijten doordat er geen banen in het zitvlak zitten. EU Lounge is heel slijtgevoelig op de naden van de banen op het zitvlak. Toen wij onze MINI nieuw kochten heb ik de bekleding van de bestuurdersstoel al na 8 weken laten vervangen ivm abnormale snelle slijtage. De nieuwe bekleding zit er nu ongeveer een jaar op, maar ook hier al enkele kleine slijtplekjes zichtbaar. Ik probeer zo min mogelijk te draaien/schuren met in- en uitstappen om snelle slijtage te voorkomen. Ik vind Lounge leder heel mooi staan, maar slijtgevoelig is het wel. Misschien toch iets om rekening mee te houden Huug. Kost toch aardig wat centen als je achteraf Lounge leder in je Clubman wil laten plaatsen.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 mei 2012, 09:02

Ik had het zo weer genomen ondanks dat het gevoelig is :wink:
Ik onderhoud het zeker 4 a 6 keer per jaar en bij mij ziet het er als nieuw uit na 75000 km maar heb idd anders gezien en gehoord (gebruik de zoekfunctie maar even hier op het forum)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2012, 10:02

speedy schreef:Ik had het zo weer genomen ondanks dat het gevoelig is :wink:
Ik onderhoud het zeker 4 a 6 keer per jaar en bij mij ziet het er als nieuw uit na 75000 km maar heb idd anders gezien en gehoord (gebruik de zoekfunctie maar even hier op het forum)
Gewoon altijd met je blote billen in de Mini, dan slijt het leer het minst.......Wel oppassen met de stoelverwarming dan, niet op de hoogste stand :roll:
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 mei 2012, 18:26

Frankie ik wil niet met jou meerijden tijdens een clubrit.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2012, 18:32

:mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Interieur en audio”