1) Mijn bestaande Ipod interface uit de oude mini zou worden omgebouwd in de Hampton
2) Ik zou een Garmin navigatie geleverd krijgen met bluetooth om handsfree te kunnen bellen (nüvi 1260T)
Bij levering van mijn mini bleek dat de Ipod interface niet ingebouwd kon worden aangezien per model jaar 2012 de zogenaamde MOST-aansluiting is komen te vervallen. Bij BMW zoeken ze blijkbaar nog steeds naar een oplossing. Ook bleek het beloofde navigatie systeem niet meer leverbaar (tenminste alleen zonder de bluethoot functie – Garmin nu nuvi 1200).
De garage had voorgesteld een Parrot MKi9000 in te bouwen (om de bel & ipod functie faciliteren), echter vind ik dit geen mooie oplossing aangezien dit weer elementen toevoegt aan het interieur. IK heb daarop voorgesteld de Parrot in te bouwen middels een zogenaamde Parrot UNIKA zo kan de Parrot direct op de stuurbediening en het radio display aangesloten worden. Ook dit blijkt niet mogelijk.
Nu heeft men gemeend bij de terugroep actie van de radio een Garmin nuvi 360 in te bouwen omdat deze wel van bluethoot voorzien is en nog ergens uit het magazijn te halen was. Deze is grijs, welk echt afbreuk doet aan het interieur (diepe diepe zucht). Nu is mijn vraag concreet welke andere oplossingen zijn er om bel/ipod functie in te bouwen in de mini?
Ik ben altijd een vrolijke mini rijder geweest (heb nooit een andere auto gehad), maar bovenstaande problemen met de garage, terugroep actie voor de boostradio, fout in de constructie van de voorruit en defecte elektrische koppeling van de airco verder neemt het rij plezier ernstig af

Model jaar 2012, Hampton chassisnr: T303181