Storing aux aansluiting

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
carm
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Storing aux aansluiting

10 dec 2012, 12:51

Vorige week mijn Cooper R56 opgehaald uit 2008 met Radio Boost. Helemaal blij mee. Alleen worstel ik met de Aux aansluiting. Deze stoort vaak als ik mijn iPhone erop aansluit. Soms hoor ik gewoon wat ruis, soms hoor ik alle muziek goed maar is de stem in de muziek echt helemaal weg. Natuurlijk al een nieuwe aux kabel gehaald, van een ander type en extra goede kwaliteit (Griffin), zelfde probleem. Ook de iPhone van iemand anders geprobeerd, zelfde probleem.

Is dit een bekend probleem? Moet ik een speciaal kabeltje hebben? Zal er iets mis zijn in de aux-aansluiting? Laatste zou logisch zijn, vreemde is alleen dat bij bewegen van de aansluiting bij de iPhone de kwaliteit verandert, bij de aux aansluiting zelf geen verandering.

Er zit trouwens ook geen USB aansluiting op, of wel? Iig niet gevonden :)

Hoop dat jullie misschien de oplossing weten/hier ervaring mee hebben, anders even langs de dealer.

Thnx.
carm
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 dec 2012, 13:32

Ik denk toch niet dat het daar aan ligt. Ik gebruikte namelijk dezelfde kabel bij mijn vorige auto, een Audi A3, en daar was de geluidskwaliteit met de iPhone perfect, superzuiver. Dus het zit hem niet in de iPhone lijkt me... Moet toch iets anders zijn...
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

10 dec 2012, 14:17

Koop een kabel die van iPhone aansluiting naar USB & aux gaat. Dan hang je de USB aan de oplader in zo'n sigarettenaansteker en de AUX in de ingang van je auto. Dan kan je het volume helemaal regelen met je volumeknop/stuur en kan de muziek ook veel harder, en betere kwaliteit.
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
carm
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 dec 2012, 19:34

Hoi Dennis,

Goed idee, en als het dan zo werkt dat ik ook middels het stuur een en ander kan bedienen helemaal top. Weet je ook of het dan nog mogelijk is om te bellen via speakers/iphone? Dat kan ik nu wel.

Groet,
Marc
justijn-68
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Storing aux aansluiting

11 jan 2014, 23:11

[Koop een kabel die van iPhone aansluiting naar USB & aux gaat. Dan hang je de USB aan de oplader in zo'n sigarettenaansteker en de AUX in de ingang van je auto. Dan kan je het volume helemaal regelen met je volumeknop/stuur en kan de muziek ook veel harder, en betere kwaliteit]

Kan iemand bevestigen als dit effectief ook (goed) werkt?

Thx,,
Maleh
One wheel wonder
One wheel wonder

13 jan 2014, 06:58

Zelf had ik een iPhone 4s net als mijn vriendin, die van haar gaf digitale herrie/piep (soort feedback ground loop) in de Mini. Nadat mijn iPhone vervangen was met een nieuwe ivm defect, kreeg ik dezelfde herrie via de AUX met de vervangende iPhone.
Na wat gegoogle bleken er veel meer Mini's en BMW's hier last van te hebben. Dit probleem blijkt dus meer oorzaak te hebben bij dit type iPhone.

Door een tussenstap te gebruiken (bv carkit met eigen aux) zou dit te verhelpen zijn.(groundloop onderbreken) Zelf ben ik nooit zo ver gekomen agz het mij niet heel erg stoorde en het probleem later opgelost werd door een nieuwer type iPhone (5s).

Heb je ook wat anders aan de AUX aangesloten om te testen? bv MP3 speler/discman/etc
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

11 feb 2014, 23:45

Het kan ook aan de 12v voeding liggen, in de sigarenaansteker.
Ik gebruik een iPhone 5s in een Brodit houder met een los 3.5 kabeltje koptelefoonuitgang iPhone naar aux in Mini. Met een goedkope 12v stekker/voeding had ik ook ruis en piepjes. Met een betere/duurdere voeding heb ik geen last meer en is het geluid prima: geen ruis of storingen meer.

Terug naar “Interieur en audio”