Vandaag is m'n Pioneer TS-WX77A binnengekomen! In december kwam een kennis van me langs met deze woofer (en ingebouwde versterker) ingebouwd in z'n Defender. Ik was verrast door het geluid, dat alle verwachtingen oversteeg.
Technische details:
Productpagina: http://www.pioneer.nl/nl/products/25/13 ... specs.html
Gevoeligheid: 102 dB
Frequentiebereik: 25Hz - 200Hz
Maatvoering: 8,2cm x 89cm 35cm (hoogte x breedte x diepte)
Nominaal vermogen: 100Watt (2x50W)
Maximaal vermogen: 200Watt
Overig: Behuizing is bekleed met een krasvaste polyurethane anti-slip stof en volgens Pioneer kun je er spullen/boodschappen bovenop plaatsen (gewicht ongedefinieerd).
Ik rijd zelf rond met de Boost radio en ben niet geweldig tevreden van de boxen. De lage tonen komen moeilijk naar voren, imho. Ik zit dagelijks voor een honderdtal kilometer op de baan, en muziek is alles voor mij. Dit is dan ook de reden dat ik voor een woofer heb gekozen om het geluid wat 'voller' te maken. Alsook de perfecte afmetingen in een MINI! 8cm dik, dus je verliest niets in de al veel te kleine koffer.

Hieronder wat foto's.
De actieve subwoofer zelf

Marketingplaatje van Pioneer

Ingebouwd in een MINI (plaatje van internet)

En "ingebouwd" (lees: ingelegd) in mijn eigen MINI

Zoals je ziet, is het dus precies of hij is gewoon voor de MINI gemaakt. Ideaal. En je komt er niet (afhankelijk van het volume natuurlijk) mee als een johnny over, maar je kan genieten van de zuiverheid van de muziek.
Ik heb actief gezocht naar waar ik hem het goedkoopste kon krijgen. Tweedehands vond ik ze helaas ook nog wat te duur. Tot plots.. Redcoon! €220 voor zowel in BE als in NL. €9 transportkosten en je bent gesteld voor een €230 euro!
Ik ben zelf nog op zoek naar de goedkoopste inbouwer, want ik ken er helaas niets van. Maar tot hiertoe liggen de prijzen voor inbouw tussen €90 en €150.
Mochten er nog mensen zijn met ervaring met deze subwoofer (en/of inbouw), deel ze zeker! Ik kan alleszins al niet meer wachten tot ik hem volledig in werking heb in m'n wagen!

Grtz, Kristiaan