Mini kenners,
Om de 1 of andere reden doet mijn muziek het niet meer via Bluetooth...
Mijn telefoon is verbonden, telefoonboek van mijn iPhone is gewoon te openen in het scherm van de auto, alles is ook verbonden en zowel audio als contacten/telefoonboek aangevinkt, maar krijg er geen geluid meer uit...
(Tot afgelopen weekend heeft hij het altijd gedaan)
Meerdere malen verbinding verbroken, Bluetooth uit gezet etc. maar helaas... Iemand enig idee?
Betreft een R55 van 2013....
Vind het trouwens ook best jammer dat er een volume beperking op zit als het gaat om muziek via Bluetooth... Cd'tje gaat velen malen harder - hier toevallig een trucje voor?
Bij voorbaat dank!
Gr.
Chris
Muziek via Bluetooth
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Nee, ik ben geen kapper....
Re: Muziek via Bluetooth
Hoi Chris,
Op eerste deel van de vraag helaas geen antwoord voor je.
Op de volumevraag: Kan het zijn dat je bluetooth volume op je telefoon tijdens het afspelen niet op max staat?
Op eerste deel van de vraag helaas geen antwoord voor je.
Op de volumevraag: Kan het zijn dat je bluetooth volume op je telefoon tijdens het afspelen niet op max staat?

- coert60
- Mod virus alert!
Bericht
Hi Chris,
Staat je airplay op je iPhone in de juiste stand ?
gr
Coert
Staat je airplay op je iPhone in de juiste stand ?
gr
Coert
- cdebruijn
- Enthousiast
Bericht
Goede morgen Heren,
bedankt voor jullie reacties.
Volume van mijn iPhone staat op max. en de volume beperking van mijn telefoon staat ook uit.
Betreffende de "airplay" - ik kom nergens die Airplay button tegen in mijn (muziek)scherm van m'n telefoon.
Ik zie bijv. wel op mijn scherm in de auto welk nr. er aan staat, maar kan niet door- of terug spoelen en hoor alleen de muziek spelen op mijn telefoon....
Gr.
Chris
bedankt voor jullie reacties.
Volume van mijn iPhone staat op max. en de volume beperking van mijn telefoon staat ook uit.
Betreffende de "airplay" - ik kom nergens die Airplay button tegen in mijn (muziek)scherm van m'n telefoon.
Ik zie bijv. wel op mijn scherm in de auto welk nr. er aan staat, maar kan niet door- of terug spoelen en hoor alleen de muziek spelen op mijn telefoon....
Gr.
Chris
- cdebruijn
- Enthousiast
Bericht
Airplay gevonden, en kwam de mini ook tegen tussen de opties op m'n iPhone, maar kon de optie 'airplay' niet aanvinken...
Ook nog even met de AUX geprobeerd en ook daarmee krijg ik geen muziek meer op audio van de auto....
Iemand nog suggesties?
Ook nog even met de AUX geprobeerd en ook daarmee krijg ik geen muziek meer op audio van de auto....
Iemand nog suggesties?
- coert60
- Mod virus alert!
Bericht
Nu de AUX het ook niet doet, zou je kunnen uitproberen om een ander apparaat daarop aan te sluiten. Kijken of die het wel doet. Zo ja dan ligt het probleem bij je iphone.
Omgekeerd kan je ook je oortelefoontjes aansluiten op de iphone. Als die het wel doen, dan ligt het aan je mini.
Ik heb het vermoeden dat het je iphone ligt. Reset of uit/aan al geprobeerd ?
Omgekeerd kan je ook je oortelefoontjes aansluiten op de iphone. Als die het wel doen, dan ligt het aan je mini.
Ik heb het vermoeden dat het je iphone ligt. Reset of uit/aan al geprobeerd ?

- cdebruijn
- Enthousiast
Bericht
vanavond maar eens proberen
Nu ben ik toch wel van plan om binnenkort zo'n snap-in module te kopen voor onder de armsteun, maar dan nog moet het gewoon via de bluetooth kunnen.
Bedankt voor de tip in ieder geval!

Nu ben ik toch wel van plan om binnenkort zo'n snap-in module te kopen voor onder de armsteun, maar dan nog moet het gewoon via de bluetooth kunnen.
Bedankt voor de tip in ieder geval!
- coert60
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi Chris,
Ik heb die snap-in module ook. Werkt net zo goed met bluetooth. In de airplay opties van de iphone zie je dan naast de mini optie een tweede. Daarmee is met name het overschakelen van de ene naar de andere modus best wel verwarrend.
Succes verder.
Coert
Ik heb die snap-in module ook. Werkt net zo goed met bluetooth. In de airplay opties van de iphone zie je dan naast de mini optie een tweede. Daarmee is met name het overschakelen van de ene naar de andere modus best wel verwarrend.
Succes verder.
Coert

- cdebruijn
- Enthousiast
Bericht
Top - dankjewel!
Wil graag zo'n snap-in module omdat ik wel nieuwsgierig ben naar dat Mini Connected verhaal, bijkomend voordeel is dan dat de telefoon ook opgeladen wordt door deze module (toch?), en hij niet zo snel is leeg getrokken als je muziek via Bluetooth afspeelt.
Bleek trouwens dat ik niet eens meer gehoor kreeg bij bellen (buiten de auto om), dus heb de telefoon even uit en aan gezet, en krijg nu weer gehoor als ik bel, dus heb goede hoop dat deze simpele handeling de oplossing is. (notabene een iPhone 5s van een paar weken oud)
Na 17.00 uur wanneer ik in de auto spring nog maar eens een poging wagen!
Wil graag zo'n snap-in module omdat ik wel nieuwsgierig ben naar dat Mini Connected verhaal, bijkomend voordeel is dan dat de telefoon ook opgeladen wordt door deze module (toch?), en hij niet zo snel is leeg getrokken als je muziek via Bluetooth afspeelt.
Bleek trouwens dat ik niet eens meer gehoor kreeg bij bellen (buiten de auto om), dus heb de telefoon even uit en aan gezet, en krijg nu weer gehoor als ik bel, dus heb goede hoop dat deze simpele handeling de oplossing is. (notabene een iPhone 5s van een paar weken oud)
Na 17.00 uur wanneer ik in de auto spring nog maar eens een poging wagen!
- coert60
- Mod virus alert!
Bericht
Telefoon wordt inderdaad opgeladen met snap-in module. Mini Connected is grappig. Ik gebruik een paar functies regelmatig zoals watertemp in sportinstrumenten en Google send to car.
NB nadat ik een tijdje de snap-in in gebruik had, vond ik het toch wat onhandig in gebruik. Ondanks dat het niet veilig is, kijk ik toch af en toe op m'n iphone of heb ik Flitsmeister aan staan en dan wil ik het flitslicht van m'n iphone wel opmerken en dat lukt niet in de snap-in. Daarom heb ik ook maar de USB Y-connector kabel(tje) aangeschaft (wel veel geld, 53 euro). Kan hetzelfde als de snap-in maar minder fraai. Klein extra voordeel is dat je met Y-connector van de airplay optie gebruik kan blijven maken als draadloos.
NB nadat ik een tijdje de snap-in in gebruik had, vond ik het toch wat onhandig in gebruik. Ondanks dat het niet veilig is, kijk ik toch af en toe op m'n iphone of heb ik Flitsmeister aan staan en dan wil ik het flitslicht van m'n iphone wel opmerken en dat lukt niet in de snap-in. Daarom heb ik ook maar de USB Y-connector kabel(tje) aangeschaft (wel veel geld, 53 euro). Kan hetzelfde als de snap-in maar minder fraai. Klein extra voordeel is dat je met Y-connector van de airplay optie gebruik kan blijven maken als draadloos.
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- cdebruijn
- Enthousiast
Bericht
Hoe simpel kan het zijn....
Telefoon uit en aan gezet en alles werkt weer!
Bedankt allen voor de tips!
V.w.b. de snap-in module; wist niet dat een Y-kabeltje hetzelfde resultaat leverde...
Heb verschillende keren hier op het forum voorbij zien komen dat deze ook voor een appel en een ei te verkrijgen zijn via Ebay...?
Balen dat ze er nog niet zijn voor een 5(s) - dan blijven we nog maar even Bluetoothen zonder Mini Connected
Telefoon uit en aan gezet en alles werkt weer!

V.w.b. de snap-in module; wist niet dat een Y-kabeltje hetzelfde resultaat leverde...
Heb verschillende keren hier op het forum voorbij zien komen dat deze ook voor een appel en een ei te verkrijgen zijn via Ebay...?
Balen dat ze er nog niet zijn voor een 5(s) - dan blijven we nog maar even Bluetoothen zonder Mini Connected
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik kan gewoon de normale iphone 5 kabel gebruiken voor in de MINI.louisvdd76 schreef:Alleen er is nog steeds geen kabel voor de iphone 5(s).
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Ook voor mini connect?Ward schreef:Ik kan gewoon de normale iphone 5 kabel gebruiken voor in de MINI.louisvdd76 schreef:Alleen er is nog steeds geen kabel voor de iphone 5(s).
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja ook voor mini connect, alleen werkt het geluid van bijvoorbeeld mission control niet. Wel beetje vreemd dat je dan wel muziek kan luisteren bedenk ik mij nu