Armsteun "snap-in" cassette ding

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Wess
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Ijsselmonde, Rotterdam
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 jan 2014, 13:03

Armsteun "snap-in" cassette ding

08 feb 2014, 15:17

Hey Mini mensen,

Ben sinds woensdag de trotse bezitter van een mooie R56S uit 2007. Met een lekker armsteuntje, zit er nog steeds een telefoon houder in uit 2007, ik geloof voor de nokia 3210.. o.i.d. ,
nou heb ik een Iphone 5S , Zijn daar ook van die snap-in/on cassettes voor?

+ zijn deze in te bouwen?
+ heb ik dan nog meer functies tot me beschikking dan alleen opladen+ versterkte antenne?

ik heb een standaard ingebouwde navigatie in de midden met de snelheidsmeter eromheen (super vet). maar met het klassieke menuutje waar "navigatie, communicatie, en entertainment" nog onder elkaar staan.

ook functioneert handsfree bellen via de bluetooth. alleen muziek moet ik met een aux kabeltje doen.

dus de vraag is eigenlijk:
Zijn er al iPhone 5S modules?
En heb ik dan ook gelijk muziek tot me beschikking met die module? of ben ik voor altijd doomed tot het Aux kabeltje :( ?
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!

Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Armsteun "snap-in" cassette ding

09 feb 2014, 08:18

is alleen voor laden en versterken antenne ;)
Bij nieuwe navi is het volgens mij anders en kun je er meer mee.
Ik vind het zo'n enorm bedrag om je telefoon te kunnen laden in de auto ....
beter oem y kabel kopen en kun je laden en je muziek afspelen tegelijk maar dan moet je de telefoon wel in de bekerhouder zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3243
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Armsteun "snap-in" cassette ding

09 feb 2014, 16:14

Hoi Wess,

klopt wat Speedy aangeeft, alleen laden en versterken. Die media adapters zijn inderdaad prijzig, ik heb de mijne van Maximiliaan overgenomen voor 45€ omdat hij ook een nieuwe iPhone 5S had en deze adapter voor hem dus niet meer werkte. Als je Mini Connected app op je iPhone wil gebruiken dan werkt dat pas met Mini's die uitgevoerd zijn met MINI Connected welke geïntroduceerd zijn vanaf september 2010. Voor de modellen voor deze datum is Mini Connected dus niet te gebruiken. De goedkoopste oplossing voor jou is wat Speedy aangeeft als je ook de AUX ingang wil gebruiken voor muziek zo'n Y-kabel.

Ik heb even gekeken op BMWETK.info of er al snap-in adapters zijn voor iPhone 5(s) maar zo te zien nog niet.
Wess
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Ijsselmonde, Rotterdam
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 jan 2014, 13:03

Re: Armsteun "snap-in" cassette ding

09 feb 2014, 18:09

oke, nouja :D dan maar even kijken of ik die cassette voor de Nokia 3510 eruit kan krijgen. dan heb ik in iedergeval er een opbergvakje bij :D . Maar bedankt voor de reacties !
Aux Kabeltje werkt opzich ook natuurlijk :D ,, dan ga ik gewoon weer hard sparen voor een nieuwe 8) ,
ene nieuwe Mini 8) natuurlijk
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!

Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
stardust
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Leiden
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2010, 19:46

Re: Armsteun "snap-in" cassette ding

22 feb 2014, 21:01

Voor zover ik weet zijn er ook lever problemen met de Media snap-ip voor de iPhone 5S, wat nu het verschil exact is tussen de verschillende uitvoeringen weet ik eigenlijk niet maar er schijnen verschillende uitvoeringen te zijn en dat de benodigde versie afhankelijk is van je opties.

Prijs ligt ergens tussen de EUR 80 en 240 wat ik heb gezien afhankelijk van de uitvoering die je nodig heb. Ik zit zelf ook te twijfelen of ik een snap-in neem voor in de armleuning. Heb de duurste uitvoering nodig volgens de dealer.

Ik zit zelf aan de volgende te denken, heeft iemand hier ervaring mee lijkt me wel handig voor in een beker houder : http://www.techlink.uk.com/products/rec ... older_dock
Wess
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Ijsselmonde, Rotterdam
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 jan 2014, 13:03

Re: Armsteun "snap-in" cassette ding

25 feb 2014, 22:10

Heb het wel ff moeten zoeken, maar kwam hem uit eindelijk tegen op de site die je gelinkt had : Cup Holder Dock

Dat ziet er uit als een handig apparaatje Stardust, ben ook benieuwd of er toevallig leden zijn die zown gevalletje hebben.
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!

Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley
Mr.Bond
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maaseik, Belgisch Limburg
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 dec 2009, 18:47

Re: Armsteun "snap-in" cassette ding

26 feb 2014, 11:28

Ik heb deze nog liggen van mijn seat

Afbeelding

Is ook een een holder voor iPhone/iPod
Op de achterkant komt er een Aux en USB kabel uit;
Als ik mijn R55 heb, ga ik deze eens testen als het werkt op Mini systeem.
Als dit het geval is, mag deze misschien de bingo in :)
Wess
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Ijsselmonde, Rotterdam
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 jan 2014, 13:03

Re: Armsteun "snap-in" cassette ding

27 feb 2014, 15:40

Jaa pesies, als deze past en alles in de Mini, en mensen er goeie ervaringen mee hebben, is dit misschien wel de oplossing voor mij!
Je kijkt niet voor een auto en koopt toevallig een Mini..
Je koopt een Mini omdat je een Mini wilt!

Ik heb een Mini Cooper S , Geld maakt me niet meer gelukkig. Een volle tank wel! - Wesley

Terug naar “Interieur en audio”