Onbekende unit.

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Onbekende unit.

21 jul 2014, 19:45

Gisteren tijdens het rijden viel er ineens een onbekend voorwerp op mijn rechter voet. Bleek dat het uit een sleuf/ houder boven het gaspedaal was gevallen. Ik kon het ding niet herkennen maar hierbij een foto. Weet iemand wat dit voor ding is en waarvoor het dient?
Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Onbekende unit.

21 jul 2014, 20:15

Jonn,

een wandler (Duits) is een omvormer en als je het BMW partnummer checkt zie je dat dit zoals ook in de tekst al naar voren komt een 12Volt DC-DC koppelomvormer is. Wat het apparaat waarschijnlijk doet is de klemspanning van je accu/Dynamospanning (is bij draaiende motor hoger dan 12V om je accu te laden) omzet naar een stabiele (12Volt) gelijkspanning. Welke apparaten aan deze omvormer hangen is mij niet bekend dan zou ik een elektrisch schema moeten zien maar wie het precies weet mag het zeggen.

Tijdens het rijden toen deze omvormer uit de bracket naar beneden viel zat de kabel toen nog aangesloten of was de omvormer ook elektrisch gezien verwijderd? Zo ja dan zou je verwachten dat je op 1 of andere manier een indicatie zou moeten krijgen!
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Onbekende unit.

22 jul 2014, 10:17

Dankje. Nee de stekker zat er nog gewoon in. Ik heb er maar een tyrap omheen gebonden.

Terug naar “Interieur en audio”