Weet iemand of het mogelijk is de ipod adapter sowtwarematig te upgraden? Is er uberhaubt software in omloop?
Ik speel er nu een kleine maand mee, maar ben nog niet helemaal tevreden over de functionaliteit.
Een paar min puntjes:
* Maximaal 255 mappen (ik heb 450 artiesten bijvoorbeeld) waardoor ik niet alles kan selecteren.
* Helemaal naar het einde van een lijst scrollen duurt eeuwig. Er is geen "fast scroll" of zoiets.
Als je een artiest selecteerd krijg je gelijk al zijn nummers op een rij. Geen mogelijkheid om eerst een album te selecteren.
Plus punten:
* Geen gehannes met cd wisselaars, toch lekker al je mp3's bij je.
* Ondanks bovenstaande min punten toch de mogelijkheid te kiezen uit artiest, album, genre, podcast...
Grtz, Rob
R56 iPod adapter
- èrcé
- Be Mini
Bericht
Hey Rob,
klopt, tegen die "problemen" loop ik ook aan, ik zal morgen eens m'n dealer bellen of er een upgrade beschikbaar is, ik heb namelijk wel begrepen dat er een upgrade beschikbaar is voor het navigatiesysteem, zodat je split screen kunt selecteren, zoals in de brochure staat.
klopt, tegen die "problemen" loop ik ook aan, ik zal morgen eens m'n dealer bellen of er een upgrade beschikbaar is, ik heb namelijk wel begrepen dat er een upgrade beschikbaar is voor het navigatiesysteem, zodat je split screen kunt selecteren, zoals in de brochure staat.
Laatst gewijzigd door èrcé op 06 mar 2007, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
In de nieuwe folder staat niks over splitscreenèrcé schreef:Hey Rob,
klopt, tegen die "problemen" loop ik ook aan, ik zal morgen eens m'n dealer bellen of er een upgrade beschikbaar is, ik heb namelijk wel begrepen dat er een upgrade beschikbaar is voor het navigatiesysteem, zodat je splitt screen kunt selecteren, zoals in de brochure staat.

- èrcé
- Be Mini
Bericht
Op Mini2 heeft men het er anders wel over, jij toch ook? of heb je inmiddels een nieuwere brochure?
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-inte ... rival.html
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-inte ... rival.html
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Ik heb dit thuis pas gelezen dus ik had er niet naar gevraagd. Op MINI2.com wordt idd bevestigd dat er een nieuwe update beschrikbaar is voor split screen. Ik hoop dat mijn navigatie up to date isèrcé schreef:Heb je er naar gevraagd? In de thread op mini2 wordt namelijk door MINI bevestigd dat de upgrade beschikbaar is en dat je die bij de dealer kunt laten uitvoeren.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ze waren bij Renova vandaag toevallig een Ipod-adapter aan het aansluiten in een van de R56's.
Hier wat foto's en uitleg:

Eén groot zooitje
Daar hou ik wel van!

Wanneer je een opbergpakket hebt word het vakje wat op de foto te zien is ondieper gemaakt, door middel van een "extra scheidingswandje". Achter dit wandje zit de adapter en kabels weggewerkt. Voor dit wandje kan je je Ipod aansluiten op de kabel. Aan de rechterkant van dit vakje helemaal bij de vloer zitten namelijk de lichtkabels waar hij z'n stroom vandaan moet halen. Overigens als je deze in laat bouwen kost het meer tijd dan de 1,5 uur die ze op de montagehandleiding als montagetijd geven.
Hier wat foto's en uitleg:

Eén groot zooitje

Wanneer je een opbergpakket hebt word het vakje wat op de foto te zien is ondieper gemaakt, door middel van een "extra scheidingswandje". Achter dit wandje zit de adapter en kabels weggewerkt. Voor dit wandje kan je je Ipod aansluiten op de kabel. Aan de rechterkant van dit vakje helemaal bij de vloer zitten namelijk de lichtkabels waar hij z'n stroom vandaan moet halen. Overigens als je deze in laat bouwen kost het meer tijd dan de 1,5 uur die ze op de montagehandleiding als montagetijd geven.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ipod is een stuk makkelijker en goedkoper aan te sluiten. Ice link schijnt nogal wat voeten in aarde te hebben. Of ze beide via het MF stuur kunnen werken weet ik niet. De Ipod hoort het wel te kunnen.de ron schreef:is er een verschil tussen de originele mini iPod adapter, en de icelink-plus adpater.
Zo ja, welke is de betere ?
Kunnen deze beide via het MFS stuur bediend worden ?
Groeten
Ron

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- vangrafhorst
- Nieuwsgierig
Bericht
Wat is nu het slimste?
De MINI-ipod aan sluiting te nemen of de ice-link.
Ik kom er niet helemaal uit.
De MINI-ipod aan sluiting te nemen of de ice-link.
Ik kom er niet helemaal uit.
- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
waar zit de USB interface
Hoi,
in mijn cooper die ik ga inruilen voor een Clubman heb ik nu de ICelink. Deze is netjes in mn dashboard kastje weggewerkt. alleen nu was ik van t weekend bij de dealer en daar werdt mij verteld dat de r56 [met telefoon optie] een USB interface krijgt, maar waar zit deze precies?? in de cooper zat deze toch in het dahboard kastje?? is dat nu nog steeds, dan is het geen probleem, maar anders zie je de Ipod toch liggen in de auto, dit ziet er minder mooi uit en is diefstal gevoelig..
Alvast bedankt,
Olaf
in mijn cooper die ik ga inruilen voor een Clubman heb ik nu de ICelink. Deze is netjes in mn dashboard kastje weggewerkt. alleen nu was ik van t weekend bij de dealer en daar werdt mij verteld dat de r56 [met telefoon optie] een USB interface krijgt, maar waar zit deze precies?? in de cooper zat deze toch in het dahboard kastje?? is dat nu nog steeds, dan is het geen probleem, maar anders zie je de Ipod toch liggen in de auto, dit ziet er minder mooi uit en is diefstal gevoelig..
Alvast bedankt,
Olaf
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
De USB aansluiting zit onderaan de middenconsole, daar waar er net plaats is om een portefeuille te leggen. Ikzelf heb er een usb-stickje inzitten en daar ben ik heel erg tevreden over. Je kunt makkelijk en snel door de bestandsstructuur bladeren en krijgt alles netjes te zien op het scherm van de navigatie.
Als ik eerlijk moet zijn, dit is veel intuïtiever dan wat ik van de ipod aansluiting gelezen heb, lijstjes niet lang genoeg, traag, via CD-wisselaar moeten prutsen (CD3 voor artiest, CD4 voor album, ...)
Als ik dan nog eens eerlijk moet zijn, de usb-aansluiting zit op de meest onmogelijke plaats om er makkelijk iets in en uit te pluggen, en ook de portefeuille zou wel de stick eens kunnen afbreken.. Maar met een 20cm USB-verlengkabeltje heb ik alles mooi onzichtbaar weggewerkt en in het netje aan de passagiersvoeten gestopt. Dat kabeltje is minder groot dan de stick (én minder breekbaar) en de portefeuille kan weer mooi op zijn plaats.
De usb-aansluiting is voor mij ook de goedkoopste oplossing geweest, ik had nog geen ipod en de bluetooth/usb optie werd onlangs gesplitst van de armsteun (met cradle) en voice control, en kost nu 430 euro (in België)
Als ik eerlijk moet zijn, dit is veel intuïtiever dan wat ik van de ipod aansluiting gelezen heb, lijstjes niet lang genoeg, traag, via CD-wisselaar moeten prutsen (CD3 voor artiest, CD4 voor album, ...)
Als ik dan nog eens eerlijk moet zijn, de usb-aansluiting zit op de meest onmogelijke plaats om er makkelijk iets in en uit te pluggen, en ook de portefeuille zou wel de stick eens kunnen afbreken.. Maar met een 20cm USB-verlengkabeltje heb ik alles mooi onzichtbaar weggewerkt en in het netje aan de passagiersvoeten gestopt. Dat kabeltje is minder groot dan de stick (én minder breekbaar) en de portefeuille kan weer mooi op zijn plaats.
De usb-aansluiting is voor mij ook de goedkoopste oplossing geweest, ik had nog geen ipod en de bluetooth/usb optie werd onlangs gesplitst van de armsteun (met cradle) en voice control, en kost nu 430 euro (in België)
- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dus als ik het goed begrijp zou de Ipod dus gewoon in de auto liggen, zichtbaar, jammer dat hij niet meer gewoon in het dashboard kastje is wegegewerkt.
Maar wat ik begrijp uit jou verhaal is dus, dat je ook bijvoorbeeld een usb stick kan laden met de muziek, en dat werk dan eigenlijk hetzelfde als een Ipod??
gr.
\crossbytje schreef:De USB aansluiting zit onderaan de middenconsole, daar waar er net plaats is om een portefeuille te leggen. Ikzelf heb er een usb-stickje inzitten en daar ben ik heel erg tevreden over. Je kunt makkelijk en snel door de bestandsstructuur bladeren en krijgt alles netjes te zien op het scherm van de navigatie.
Dus als ik het goed begrijp zou de Ipod dus gewoon in de auto liggen, zichtbaar, jammer dat hij niet meer gewoon in het dashboard kastje is wegegewerkt.
Maar wat ik begrijp uit jou verhaal is dus, dat je ook bijvoorbeeld een usb stick kan laden met de muziek, en dat werk dan eigenlijk hetzelfde als een Ipod??
gr.
Onze sponsors