Heb de originele middenarmsteun in de R55 maar het schuifklepje (waar je je arm oplegt) gaat telkens open! De 'sluiting' (een klemverbinding) lijkt versleten te zijn.
Hebben hier meer mensen last van en heeft hier iemand een oplossing voor gevonden?
Middenarmsteun schuift telkens open
- ThePuffle
- Enthousiast
Bericht
Re: Middenarmsteun schuift telkens open
Ja ook last van maar helaas de oplossing nog niet gevonden
Gr Ger

Gr Ger
- speedy
- NMC Legend
Bericht
had ik bij mijn vorige mini ook ja.
heel irritant.
gewoon dicht plakken
heel irritant.
gewoon dicht plakken

- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi Ivan,
Ik heb hier in mijn R53 ook last van gehad. Mijn oplossing is eigenlijk "toevallig" gekomen; ik heb mijn interieur laatst door Cheek-O laten bekleden en dus ook mijn armsteun. De nieuwe bekleding klemt nu wat meer en daarmee schuift hij pas open als er meer kracht op wordt gezet.
Gr.
Marcel
Ik heb hier in mijn R53 ook last van gehad. Mijn oplossing is eigenlijk "toevallig" gekomen; ik heb mijn interieur laatst door Cheek-O laten bekleden en dus ook mijn armsteun. De nieuwe bekleding klemt nu wat meer en daarmee schuift hij pas open als er meer kracht op wordt gezet.
Gr.
Marcel
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Het bovenste stuk waar je je arm op legt is ook los te bestellen bij EKRIS voor ~ 47 euro. (ARMSTEUN, MIDDENKONSOLE KUNSTLEER 51162753341).
- Ivanzoomski
- One wheel wonder
Bericht
Bedankt Marcel, dit is interessant. Ik zal eens kijken of er door daar extra bekleding oid te plaatsen er meer grip komt.mrgt10 schreef:Hoi Ivan,
Gr.
Marcel
- Ivanzoomski
- One wheel wonder
Bericht
Denk eigenlijk dat het (ook) in de sluiting aan de armsteun zelf zit. Nog eens checken dus.Schroefie schreef:Het bovenste stuk waar je je arm op legt is ook los te bestellen bij EKRIS voor ~ 47 euro. (ARMSTEUN, MIDDENKONSOLE KUNSTLEER 51162753341).
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Middenarmsteun schuift telkens open
pinnetje dat in gleuf glijd iets verdikken met secondelijm ?
- Ivanzoomski
- One wheel wonder
Bericht
Verdikken met secondelijm heb ik zelf vertaald naar de opening vullen met siliconenlijm om zo grip te creëren. Zie hier het eerste resultaat.

Hierin heb ik een sneetje gemaakt waarin het pinnetje steviger in vast zou moeten komen te zitten. Helaas is het niet gelukt; de siliconenlijm blijft flexibel waardoor er een flexibele speling overblijft die niet fijn aanvoelt imo. Secondelijm was waarschijnlijk beter geweest alleen vraag ik me nog steeds af of dat voldoende grip genereerd.
Ga nu proberen om iets op de rand te maken zodat hij beter klemt. Geinspireerd door de opnieuw beklede armsteun
Hierin heb ik een sneetje gemaakt waarin het pinnetje steviger in vast zou moeten komen te zitten. Helaas is het niet gelukt; de siliconenlijm blijft flexibel waardoor er een flexibele speling overblijft die niet fijn aanvoelt imo. Secondelijm was waarschijnlijk beter geweest alleen vraag ik me nog steeds af of dat voldoende grip genereerd.
Ga nu proberen om iets op de rand te maken zodat hij beter klemt. Geinspireerd door de opnieuw beklede armsteun
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
als je hem opnieuw bekleed moet je het framepje loshalen!
dat wil dus zeggen het plastieken zwarte plaat aan de onderkant losklikken.
dan bekleden, dan weer terugplaatsen
dat wil dus zeggen het plastieken zwarte plaat aan de onderkant losklikken.
dan bekleden, dan weer terugplaatsen
- Melvindegraaf
- 4 op een rij!
Bericht
Is er al iemand die de verlossende oplossing gevonden heeft?
Bijzonder irritant!
Bijzonder irritant!

R53 S JCW - R56 S JCW - Clubman Cooper S
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik ben de oplossing!
Melvindegraaf schreef:Is er al iemand die de verlossende oplossing gevonden heeft?
Bijzonder irritant!
Ik ben de oplossing!
- Bakkertje_27
- Enthousiast
- Melvindegraaf
- 4 op een rij!
Bericht
Betekent wel de Mini uitlaten over de 31 door Duitsland! Tempting!Cheek-O schreef:Melvindegraaf schreef:Is er al iemand die de verlossende oplossing gevonden heeft?
Bijzonder irritant!
Ik ben de oplossing!

R53 S JCW - R56 S JCW - Clubman Cooper S
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
3 tientjes
Bakkertje_27 schreef:En wat kost die oplossing?
3 tientjes

Onze sponsors