Wisselen/veranderen van interieurpanelen

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Angela
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Wisselen/veranderen van interieurpanelen

29 jun 2007, 17:47

Mijn nieuwe Mini Cooper D wordt volgende week geleverd en ik vroeg me af of de interieurpanelen (de dashboard- en deurpanelen) naderhand makkelijk te veranderen zijn? Ik wil bij nader inzien namelijk liever andere panelen.

Mijn dealer vertelde me dat de panelen bij de R56 met een klick-systeem werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Als de panelen relatief makkelijk te verwisselen zijn, bied ik bij deze mijn Piano Black interieurpanelen te koop aan. Wie biedt?

Grtz, Angela
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 aug 2007, 08:50

Angela,

Waarom breng je ze niet naar de spuiter? Kun je ze helemaal naar je eigen zin hebben. Gaat ook veel goedkoper zijn.

Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Wisselen/veranderen van interieurpanelen

12 aug 2007, 10:39

Angela schreef:Mijn nieuwe Mini Cooper D wordt volgende week geleverd en ik vroeg me af of de interieurpanelen (de dashboard- en deurpanelen) naderhand makkelijk te veranderen zijn? Ik wil bij nader inzien namelijk liever andere panelen.

Mijn dealer vertelde me dat de panelen bij de R56 met een klick-systeem werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Als de panelen relatief makkelijk te verwisselen zijn, bied ik bij deze mijn Piano Black interieurpanelen te koop aan. Wie biedt?

Grtz, Angela
Afbeelding
Die van het dashboard zijn eenvoudig. Die boven het dashboardkastje ruk je met aardig wat kracht en de juist tools zo los (zie de rode pijlen waar het paneel vast klikt)

Afbeelding

Afbeelding
Die achter de toerenteller kan je alleen los maken als je de toerenteller verwijderd.
Dat is vrij simpel: stuurkolom zo ver mogelijk naar je toe trekken. De schroeven komen zichtbaar, deze draai je los, maak het stekkertje van de toerenteller los. Nu kan je met dezelfde kracht als het andere dashboardpaneel deze los trekken.

Hoe het met de deuren zit weet ik niet, maar ik neem aan dat je dealer dat zonder problemen voor je doet. Kan niet meer werk zijn dan hooguit 10 minuten voor beide deuren. Succes!!
Afbeelding
Angela
Nieuw Lid
Nieuw Lid

12 aug 2007, 11:10

Wauw, thanx voor je tip en de uitgebreide toelichting! SUPER!

Grtz, Angela
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 aug 2007, 23:35

No problem! Daar zijn we tenslotte club voor! 8)
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

13 aug 2007, 12:08

weet iemand of de ovalen van de deuren apart los te klikken zijn of moet je het complete deurpaneel vervangen ?

Grtz,
Rob
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

13 aug 2007, 17:34

Robbee schreef:weet iemand of de ovalen van de deuren apart los te klikken zijn of moet je het complete deurpaneel vervangen ?

Grtz,
Rob
Zitten met clipjes vast. Kan je dus ook loshalen.
Skip
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jun 2010, 23:11

Maaij schreef:
Robbee schreef:weet iemand of de ovalen van de deuren apart los te klikken zijn of moet je het complete deurpaneel vervangen ?

Grtz,
Rob
Zitten met clipjes vast. Kan je dus ook loshalen.
Weet iemand misschien waar de clipjes zitten of heeft hier een foto van...? Ben even bezig geweest, maar met twee linker handen bang dat ik het eerst vererger.. :oops:
FilipXX
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Wisselen/veranderen van interieurpanelen

28 apr 2011, 20:02

CooperS-lightningblue schreef:
Angela schreef:Mijn nieuwe Mini Cooper D wordt volgende week geleverd en ik vroeg me af of de interieurpanelen (de dashboard- en deurpanelen) naderhand makkelijk te veranderen zijn? Ik wil bij nader inzien namelijk liever andere panelen.

Grtz, Angela
Afbeelding
Die van het dashboard zijn eenvoudig. Die boven het dashboardkastje ruk je met aardig wat kracht en de juist tools zo los (zie de rode pijlen waar het paneel vast klikt)

Afbeelding

Afbeelding
Die achter de toerenteller kan je alleen los maken als je de toerenteller verwijderd.
Dat is vrij simpel: stuurkolom zo ver mogelijk naar je toe trekken. De schroeven komen zichtbaar, deze draai je los, maak het stekkertje van de toerenteller los. Nu kan je met dezelfde kracht als het andere dashboardpaneel deze los trekken.

Hoe het met de deuren zit weet ik niet, maar ik neem aan dat je dealer dat zonder problemen voor je doet. Kan niet meer werk zijn dan hooguit 10 minuten voor beide deuren. Succes!!

Heeft iemand hier nog foto's van ?
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 dec 2011, 22:36

Ben ik ook wel benieuwd naar! Het is een oud topic maar miss dat iemand het nog weet.

Terug naar “Interieur en audio”