Mijn nieuwe Mini Cooper D wordt volgende week geleverd en ik vroeg me af of de interieurpanelen (de dashboard- en deurpanelen) naderhand makkelijk te veranderen zijn? Ik wil bij nader inzien namelijk liever andere panelen.
Mijn dealer vertelde me dat de panelen bij de R56 met een klick-systeem werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Als de panelen relatief makkelijk te verwisselen zijn, bied ik bij deze mijn Piano Black interieurpanelen te koop aan. Wie biedt?
Grtz, Angela
Wisselen/veranderen van interieurpanelen
- Killer-Bee
- Mod virus alert!
Bericht
Angela,
Waarom breng je ze niet naar de spuiter? Kun je ze helemaal naar je eigen zin hebben. Gaat ook veel goedkoper zijn.
Frank
Waarom breng je ze niet naar de spuiter? Kun je ze helemaal naar je eigen zin hebben. Gaat ook veel goedkoper zijn.
Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Die van het dashboard zijn eenvoudig. Die boven het dashboardkastje ruk je met aardig wat kracht en de juist tools zo los (zie de rode pijlen waar het paneel vast klikt)

Die achter de toerenteller kan je alleen los maken als je de toerenteller verwijderd.
Dat is vrij simpel: stuurkolom zo ver mogelijk naar je toe trekken. De schroeven komen zichtbaar, deze draai je los, maak het stekkertje van de toerenteller los. Nu kan je met dezelfde kracht als het andere dashboardpaneel deze los trekken.
Hoe het met de deuren zit weet ik niet, maar ik neem aan dat je dealer dat zonder problemen voor je doet. Kan niet meer werk zijn dan hooguit 10 minuten voor beide deuren. Succes!!
Re: Wisselen/veranderen van interieurpanelen
Angela schreef:Mijn nieuwe Mini Cooper D wordt volgende week geleverd en ik vroeg me af of de interieurpanelen (de dashboard- en deurpanelen) naderhand makkelijk te veranderen zijn? Ik wil bij nader inzien namelijk liever andere panelen.
Mijn dealer vertelde me dat de panelen bij de R56 met een klick-systeem werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Als de panelen relatief makkelijk te verwisselen zijn, bied ik bij deze mijn Piano Black interieurpanelen te koop aan. Wie biedt?
Grtz, Angela

Die van het dashboard zijn eenvoudig. Die boven het dashboardkastje ruk je met aardig wat kracht en de juist tools zo los (zie de rode pijlen waar het paneel vast klikt)

Die achter de toerenteller kan je alleen los maken als je de toerenteller verwijderd.
Dat is vrij simpel: stuurkolom zo ver mogelijk naar je toe trekken. De schroeven komen zichtbaar, deze draai je los, maak het stekkertje van de toerenteller los. Nu kan je met dezelfde kracht als het andere dashboardpaneel deze los trekken.
Hoe het met de deuren zit weet ik niet, maar ik neem aan dat je dealer dat zonder problemen voor je doet. Kan niet meer werk zijn dan hooguit 10 minuten voor beide deuren. Succes!!

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Skip
- Mod virus alert!
Bericht
Weet iemand misschien waar de clipjes zitten of heeft hier een foto van...? Ben even bezig geweest, maar met twee linker handen bang dat ik het eerst vererger..Maaij schreef:Zitten met clipjes vast. Kan je dus ook loshalen.Robbee schreef:weet iemand of de ovalen van de deuren apart los te klikken zijn of moet je het complete deurpaneel vervangen ?
Grtz,
Rob

- FilipXX
- Nieuwsgierig
Bericht
Heeft iemand hier nog foto's van ?
Re: Wisselen/veranderen van interieurpanelen
CooperS-lightningblue schreef:Angela schreef:Mijn nieuwe Mini Cooper D wordt volgende week geleverd en ik vroeg me af of de interieurpanelen (de dashboard- en deurpanelen) naderhand makkelijk te veranderen zijn? Ik wil bij nader inzien namelijk liever andere panelen.
Grtz, Angela
Heeft iemand hier nog foto's van ?
- PimNoordhof
- Mod virus alert!
Onze sponsors