Boost + HiFi

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Nightcrawler
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Boost + HiFi

21 jul 2007, 17:06

Hello,

Ik ben een MINI aan het kiezen en het audio gedeelte is toch belangrijk. Liefst zo'n zuiver mogelijk geluid, de auto moet niet bonken maar er mag wat uitkomen.

- Kan iemand me uitleggen wat de optie Radio MINI Boost CD extra biedt, ik vind alleen een foto.

- Dan is er het HiFi system, uit oudere topics is het niet helemaal duidelijk of dit zijn geld waard is. Is dit dan best in combinatie met Boost? Deze optie niet nemen en achteraf 3rd party nemen? Of is alleen Boost genoeg, zonder HiFi?

Bedankt!
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2007, 17:15

Boost + hifi en dan moet je er nog niet teveel van verwachten
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2007, 17:55

Als muziek je erg belangrijk is zou ik sowieso een Boost nemen.

Ik zou zeker geen HiFi nemen, want voor datzelfde geld pleur je er een set schitterende boxen in volledig naar wens, die naar alle waarschijnlijkheid al beter klinken.
Afbeelding
Ga
Gast

25 jul 2007, 15:00

Helaas zit ik persoonlijk met een leasingwagen dus achteraf speakers veranderen is voor mij geen optie. Dus zit ik ook met dezelfde vraag als de topicstarter ;)

Alleen zit er ook nog wat budget mee gemoeid en vraag ik me dus af of het beter zou zijn de boost te nemen of de Hifi speakers. Ik zal helaas moeten kiezen tussen 1 van de 2 en ik denk dat ik dan meer vertrouwen heb in het upgraden van de speakers... Denk dat dit het meest winst in geluidskwaliteit zal leveren of niet?
De boost ziet er ook lelijker uit dan de standaard wave vind ik...
Marcel Always Open
Cabrio-King

25 jul 2007, 18:35

dus achteraf speakers veranderen is voor mij geen optie
Tuurlijk wel ! Gewoon doen en weer terugveranderen als je de auto inlevert!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Nightcrawler
Nieuw Lid
Nieuw Lid

25 jul 2007, 18:56

mijne is ondertussen besteld en heb alleen voor de Boost gekozen, als ik het niet goed genoeg vind dan doe ik achteraf wel iets extra
Ga
Gast

27 jul 2007, 15:58

@mderijke:

En wat doe ik dan achteraf met die speakers, voor 2 keer niets terug te koop stellen??? En ook 2 keer in- en uitbouwkosten aan m'n been... :D
Dan kan ik het beter deel laten uitmaken van mijn budget en heeft het me zelf niets gekost ;)
Dus hoop ik dat die speaker upgrade de moeite waard is...

M'n vriendin heeft de standaard uitrusting in haar mini en tenzij die met de i Pod wordt aangedreven met MP3s met hoge bitrate, ben ik er nu niet bepaald onder de indruk van... :(
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

27 jul 2007, 16:31

Dat vind ik een beetje vreemd, MP3, hoe hoog de bitrate ook is, is altijd minder van kwaliteit dan een ( originele ) CD.

Wat wel kan zijn is dat de equalizer van de iPod het wat "rijker" doet klinken.

Grtz,
Rob
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jul 2007, 17:17

OK als je het laat in- en uitbouwen, heb je inderdaad twee keer kosten. De meeste mensen bouwen het zelf in of kennen 'een mannetje' hiervoor. :mrgreen:
Als je dat niet hebt, is het inderdaad voordeliger en makkelijker om het mee te leasen. Maar dan kun je weer een andere accesoire niet leasen omdat je budgetbebonden bent.

Enne de speakers gebruik je vier jaar lang, dus je wilt natuurlijk niet dat je regelmatig in de auto zit en spijt hebt van een keuze. Je mag/wil dan misschien geen modificaties aanbrengen, maar je moet er wel 4 jaar mee rijden! Ook een overweging.

De speakers die er bij inruil weer uit komen kun je best nog in een andere auto gebruiken. (Gewoon weer ene MINI bestellen :) ).
Speakers worden wel slechter naarmate ze ouder worden, maar dat is nog niet in 4 jaar (tenzij je echt "audiofiel" bent (= een extreme liefhebber dus)).

allemaal overwegingen... succes 8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 jul 2007, 20:23

Ik heb nu enkele dagen mijn mini en ik heb als opties gekozen voor oa de ipod interface en de hifi upgrade (boost zit standaard bij het Chili pakket volgens mij).

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de hifi upgrade prima is. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de Ipod het beste kan gebruiken maar de bediening (via het navigatie scherm) is eenvoudig.
Uiteraard hoor je vervorming als je het volume helemaal open zet maar ik ga voor kwaliteit en niet (boem boem) kwantiteit.

Ik heb ook de originele boost gehoord en die klinkt inderdaad minder goed dan je mag verwachten. Waarschijnlijk is een speaker upgrade dan een goede optie.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 22:04

Nog meer mensen goede of slechte ervaringen met het hifi setje?
Ik vind de standaard (R56) boost al slechter dan de boost in de (R53)GP en deze heeft maar 4 speakers (alleen voor)
Göran
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 nov 2007, 08:16

bij ons is het HIFI geluid echt extreem goed
mooie volle bassen en geen trillingen in de rest van de auto..
En geloof me maar, onze andere auto(espace) hebben we alles aan gedaan om er goed geluid uit te krijgen, maar in vergelijking is dat geluid een 3 en die van de mini een 8!
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

08 nov 2007, 10:41

Ik ben uiterst tevreden met mijn aftermarket set up (op wat stilteruis na).
Uit de standaard Boost radio kwam echt geen goed geluid.
RUSOR
4 op een rij!
4 op een rij!

08 nov 2007, 11:11

Hoi,
Bij de boost zitten een paar boxen meer en is het schermpje opgedeeld in twee balkjes...

Nu als je hiffi neemt zitten er HK boxen en een versterker in en blijft er enkel van de het boost gedeelte het die twee balkjes over.

Nu de prijs dat je dan voor dat boost gedeelte moet betalen is niet in verhouding wat je er voor krijgt.... Op dat tweede balkje word nl je BC weergegeven maar dat kan je ook in je toerenteller zien.

Maw worden als je voor hiffi gaat kan vind ik persoonlijk dat je de boost kan laten vallen.
Zonder hiffi is de boost wel een meerwaarde door het aantal boxen maar bij hiffi zitten dat zelfde aantal er al in.

GRTS Danny
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 nov 2007, 17:35

Zou ook hifi kiezen, heb nu wel zelf speakers vervangen maar mist eigenlijk nog wat vermogen. Met Hifi ben je meteen van dat gezeur af. Hoe het klinkt kan ik niet zeggen..

Terug naar “Interieur en audio”