iPod

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
RUSOR
4 op een rij!
4 op een rij!

iPod

27 sep 2007, 23:50

Hoi,
Een vraagje ivm met de iPod....
Ik was vandaag met mijn wagen gaan werken. De iPod gewoon aangesloten in de auto laten zitten. Na mijn werk wil ik muziek van de iPod spelen en de radio zegt dat er geen iPod beschikbaar is. Bij nazien van de iPod blijkt de baterij van de iPod volledig leeg.
Ik dacht dat deze aansluiting de batterij van de iPod moest opladen.
Iemand dezelfde ervaring of werkt dat van mij niet zoals het hoort????

Alvast bedankt voor de reakties

GRTS Danny
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 sep 2007, 01:16

Het lijkt me dat de iPod moet opladen via de interface zoals met alle iPod interfaces het geval is.
Maar wat waarschijnlijker is misschien het feit dat de iPod niet is uitgeschakeld na uitzetten van de auto, want dan gaat de stroom op de iPod interface er ook af (anders zou die namelijk doorspelen op de stroom van de auto en theoretisch je accu van de auto leegtrekken wat vast meer dan een week duurt).
Misschien heeft de iPod ondersteboven gelegen op zijn knoppen en zo 'actief' gebleven na uitzetten van de auto?

Op het Duitse toevallig een lijst met alle aansluitingen, misschien heb je er wat aan.
RUSOR
4 op een rij!
4 op een rij!

28 sep 2007, 10:34

Berthil schreef:Het lijkt me dat de iPod moet opladen via de interface zoals met alle iPod interfaces het geval is.
Maar wat waarschijnlijker is misschien het feit dat de iPod niet is uitgeschakeld na uitzetten van de auto, want dan gaat de stroom op de iPod interface er ook af (anders zou die namelijk doorspelen op de stroom van de auto en theoretisch je accu van de auto leegtrekken wat vast meer dan een week duurt).
Misschien heeft de iPod ondersteboven gelegen op zijn knoppen en zo 'actief' gebleven na uitzetten van de auto?

Op het Duitse toevallig een lijst met alle aansluitingen, misschien heb je er wat aan.
@ Berthil
Bedankt voor deze uitleg... ik ga eens nakijken of hij wel/niet uitschakeld... ik dacht dat deze uitschakelde als je de auto stillegde.
Zoals de radio uitschakeld. Vermits de i pod in het handschoenvakje ligt heb ik er nog niet opgelet of hij blijft aanstaan.

GRTS Danny
èrcé
Be Mini
Be Mini

03 okt 2007, 14:00

Dat probleem heb ik echt nooit, mijn ipod ligt vrijwel standaard in m'n auto en hij is nog nooit leeg geweest. ook niet na een weekje vakantie
henrie69
Nieuw Lid
Nieuw Lid

23 jun 2009, 12:23

Is het inmiddels opgelost? Ik heb hier nl. hetzelfde probleem! :mad:
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jun 2009, 21:27

Ik heb het probleem niet, is altijd volledig opgeladen aan de interface... Trekt nooit m'n accu leeg en ligt nooit leeg in m'n handschoenenvakje... Kan dat aan een fout aangesloten kabel liggen?
henrie69
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 jun 2009, 07:49

dat moet haast wel. ik heb nu al verschillende ipods aangesloten. alles functioneert, behalve dat dat de ipod automatisch uitschakelt. dus jij denkt verkeerd aangesloten kabel? :roll:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2009, 09:49

Bij mij is het ook allemaal perfect. Zelfs in de Clubman.
In de vorige Dooper hadden we de aansluiting 'boven' het handschoenkastje en daar werkte het perfect.
In de Clubman en nu in mijn Dooper zitten we met een USB & jack-aansluiting onderaan in de middenconsole. Door een kabeltje, bij BMW leverbaar, dat USB & Jack naar de iPod verbindt, is hij aangesloten. Hij blijft bij mij ettelijke dagen in de wagen liggen voor ik hem update en nooit is hij leeg!
henrie69
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 jun 2009, 12:17

Welk type ipod gebruiken jullie? (classic/mini/nano)?

Terug naar “Interieur en audio”