iPod aansluiten via USB ingang

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
NicholasMINI
Nieuw Lid
Nieuw Lid

iPod aansluiten via USB ingang

08 okt 2007, 17:06

MINI Fans,

Heb het volgende probleem met een MINI:

Wil graag een ipod aansluiten via de usb aasluiting ( die icm de bluetooth functie besteld is ). De ipod is 2 jaar oud, maar reageert niet op de usb ingang.

De ipod wordt aangesloten via de usb kabel die standaard bij de ipod wordt meegeleverd, hij laad wel op maar speelt verder geen muziek af.

Heeft iemand hier ervaring mee of een suggestie ?
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 okt 2007, 20:26

Welke ipod heb je precies ?

krijg je wel een mini logo te zien als je de ipod aansluit ?

ik zelf heb 4 ipods :oops: en 3 ervan kan ik gebruiken (ipood. nano 1e en 2e generatie)

je hebt wel een minimale versie van ipod firmware nodig, welke staat in de ipod interface handleiding.
NicholasMINI
Nieuw Lid
Nieuw Lid

09 okt 2007, 10:08

Bedankt voor je reactie!

Volgens mij ga jij in je uitleg ervan uit dat ik een ipod interface heb. Het gaat om de laatste productie update, icm bluetooth af fabriek krijg je een usb aansluiting naast de aux ingang.

Hier moet je je ipod op kunnen aansluiten, nu heb ik een oudere ipod ( +/- 2 jaar oud ) en die werkt niet. Hij laad wel op maar speelt geen muziek af.

Misschien heeft iemand de oplossing ?
Dominator
One wheel wonder
One wheel wonder

Ipod Interface

09 okt 2007, 10:42

Volgens mij moet je alsnog een speciale kabel kopen voor jouw I-pod de USB is alleen voor memory sticks en/of een kleine harde schijf (grote schijnt niet te werken omdat er te weinig spanning op staat)....
MM
MM

09 okt 2007, 11:00

Als dat zo is... je kan de iPod ook zo instellen dat ie als usb stick fungeert... dan heb je misschien die kabel niet nodig. Ik weet niet of 't werkt hoor! Heb (nog) totaal geen verstand van mini's, maar wel een heel klein beetje van iPods. Heb je 't al getest met een andere, evt. nieuwere iPod?
Dominator
One wheel wonder
One wheel wonder

Extra kabel nodig

09 okt 2007, 13:19

Je hebt echt een aprte kabel nodig, audio schijnt via AUX te gaan en rest via USB althans zo werkt t bij BMW.

Onderstaande is compatible:

Announcement: Compatible Apple iPod Devices and MP3Player
With the new option „USB-Audio-Interface“ (option 6FL) the following mp3
players can be connected to the vehicle and operated via the control
elements in the vehicle from March 07:
• Apple: iPod devices of the 4th (with Click Wheel) and 5th generation (iPod
Video), as well as iPod devices with colour display (including iPod
photo).
• Apple: iPod nano of the 1st und 2nd generation.
• Apple: iPod mini of the 1st und 2nd generation
• Creative: Nomad MuVo TX SE.
• Maxfield: G-Flash.
• Philips: SA177.
• Teac: MP-500-1G-BT.
• TrekStor: i.Beat organix and i.Beat vision.
For further information please refer to the upcoming release of the Product
Information USB that is expected to be provided in the Marketing Portal in
January 2007.
DrWho
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 jan 2008, 20:04

Nou kan ik ook op zoek naar zo'n ipod-usb-bmw/mini-adapter...met m'n usb-stickje geen probleem, maar de IPOD herkent ie niet.

Iemand me toevallig een linkje? Want ik zie zelfs in de officiële apple-store geen staan... :?
DrWho
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jan 2008, 19:48

DrWho schreef:Nou kan ik ook op zoek naar zo'n ipod-usb-bmw/mini-adapter...met m'n usb-stickje geen probleem, maar de IPOD herkent ie niet.

Iemand me toevallig een linkje? Want ik zie zelfs in de officiële apple-store geen staan... :?
Probleem opgelost met zo'n mini-jack/mini-jack kabeltje. Maar da's wel onnozel veel kabel, die usb en die mini-jack op de aux. :(
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 jan 2008, 20:08

Heb beide Ipods getest 4e en 5e generatie met een "gewone" USB kabel in de mini. Werken als een tierelier. Wel de muziek in de root van je Ipod plaatsen ipv muziek via Itunes te plaatsen. Geen geklooi met een appart audio kabeltje waardoor de kwaliteit van het geluid niet beter van wordt.

Enige nadeel.... muziek afspelen via de koptelefoon zal niet gaan.... maar mijn Ipod ligt toch altijd in de auto.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
DrWho
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jan 2008, 22:51

kstja0 schreef:Heb beide Ipods getest 4e en 5e generatie met een "gewone" USB kabel in de mini. Werken als een tierelier. Wel de muziek in de root van je Ipod plaatsen ipv muziek via Itunes te plaatsen. Geen geklooi met een appart audio kabeltje waardoor de kwaliteit van het geluid niet beter van wordt.

Enige nadeel.... muziek afspelen via de koptelefoon zal niet gaan.... maar mijn Ipod ligt toch altijd in de auto.
Supertip, dat moet ik proberen! Heb zelf een Nano (8gb) van de huidige generatie. Ik heb m'n Ipod enkel bijgehouden om hem in de wagen te gebruiken, verder heb ik dat niet nodig.

Morgen eens proberen dus... :)
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jan 2008, 17:15

@DrWho
graag gedaan!

Afbeelding
DrWho
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jan 2008, 18:16

kstja0 schreef:Heb beide Ipods getest 4e en 5e generatie met een "gewone" USB kabel in de mini. Werken als een tierelier. Wel de muziek in de root van je Ipod plaatsen ipv muziek via Itunes te plaatsen. Geen geklooi met een appart audio kabeltje waardoor de kwaliteit van het geluid niet beter van wordt.

Vandaag proef op de som genomen....helaas. :(

Files in de root geplaatst van m'n Ipod (2nd gen, 8gb Nano) en naar m'n wagen getrokken. Zodra ik hem aansluit op de usb-poort reageert de Ipod door aan te springen, maar de wagen herkent hem niet als aangesloten... :?

Doe ik iets mis of gaat het écht niet?
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 jan 2008, 19:40

@DrWho

mmm... das vreemd. Heb in de root folders staan van de verschillende artiesten. Ik gebruik het Ipod kabeltje (welke meegeleverd was bij de Ipod). Connect hem op de USB aansluiting.... selecteer de USB optie op de radio. Mocht er niets beginnen met afspelen dan kan je even op de toets drukken (afbeelding met de pijl omhoog) zodat je 1 folder omhoog gaat. Met de draaiknop de folder selecteren, indrukken en dan vervolgens het nummer selecteren (wederom indrukken). Werkt prima bij mij.

Afbeelding
DrWho
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jan 2008, 19:54

kstja0 schreef:@DrWho

mmm... das vreemd. Heb in de root folders staan van de verschillende artiesten. Ik gebruik het Ipod kabeltje (welke meegeleverd was bij de Ipod). Connect hem op de USB aansluiting.... selecteer de USB optie op de radio. Mocht er niets beginnen met afspelen dan kan je even op de toets drukken (afbeelding met de pijl omhoog) zodat je 1 folder omhoog gaat. Met de draaiknop de folder selecteren, indrukken en dan vervolgens het nummer selecteren (wederom indrukken). Werkt prima bij mij.
Ik gebruik ook die meegeleverde kabel, sluit hem aan de de usb-poort, de Ipod springt aan en dan wil ik usb selecteren maar volgens de auto zit er niets op die poort.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 jan 2008, 17:10

@DrWho

denk dat het verder er niets mee te maken heeft.. want je ziet als je hem op je pc aansluit de ipod al als usb device.... maar binnen itunes zit een optie "enable disk usage". Heb hierzelf niet aangezetten maar wellicht helpt dit. Een USB stick werkt wel gewoon?

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”