Verwijderen stoelen en achterbank

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Verwijderen stoelen en achterbank

27 mei 2008, 23:17

Ik zou graag eens willen kijken naar de mogelijkheid om mijn interieur te vervangen voor volledig leren stoelen en bank.
Is dit zelf een beetje handig te doen? Het verwijderen van de stoelen... zijn er nog zaken waar je rekening mee moet houden?

kon even niet zo snel een DIY vinden..... ook op Mini2.com niet.

Als dit goed te doen is dan wil ik dit zeker gaan doen en dan verkoop ik mijn half leer/stof bekleden stoelen en bank. Dus als je interesse hebt? pm mij dan gewoon.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 mei 2008, 23:46

DIY voor de achterbank moet je even kijken bij diy achterspeakers vervangen. Iets om rekening mee te houden met de stoelen is de airbag sensor!! Anders moet je hem laten resetten, omdat het lampje blijft branden.
Jack C
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 mei 2008, 14:31

Hoi, :D

Nou ik heb zelf mijn interieur vervangen, zelfs airbags, gordelspanners en dergelijke, maar ik kan je melden dat het niet zo moeilijk is. Achterbank duurt ongeveer 5 minuten en je hoeft niets los te schroeven. Achter tussen beide delen van de achterbank zitten onder klipjes die de rugleuning op zijn plaats houden, duw de eerste in tegengestelde richting van het deel wat je wil verwijderen en je kunt nu de rugleuning in het midden omhoog tillen. Beweeg de rugleuning een beetje naar voor en trek deze dan naar het midden (buitenzijde zit bank vast met een bajonetsluiting). Doe dit ook voor het andere deel.
De rest van de bank aan de voorzijde omhoog trekken en naar voren halen en de bank is verwijderd.

Wat de stoelen betreft zijn een aantal zaken belangrijk.
Haal de + van de accu los, dit voorkomt dat het lampje van de airbag begint te branden.
Haal onder de stoel het gedeelte los wat de gele stekker ingaat. Je ziet een zwart gedeelte aan de gele stekker, trek deze naar buiten, dan pas kun je de stekker eruit trekken.
Haal de stoel altijd in zijn geheel eruit, dus de torx 40 schroeven in de vloer eruit draaien.

Mvgr, Jack :wink:

p.s. stuur eens een PM naar modena, heeft misschien nog een adresje voor een zwart setje met witte bies (leer)
Heb zelf nog een setje stoelen Cooper S Chili ray carbon black / deels leer, helaas geen achterbank.
Jack C
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 mei 2008, 15:09

:Foto Afbeelding
Dit zwarte gedeelte naar buiten trekken.....

:mrgreen:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 mei 2008, 22:17

@mk3cooperS
top man.... bedankt voor de info. Zal Modena eens pm'en.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”