Omdat ik nu zo'n klein dakspoilertje heb ben ik aan het rondneuzen naar een cooper s spoiler.
Ben benieuwd of het upgraden naar een cooper s spoiler makkelijk zelf te doen is.
Bij de garage berekenen ze 150 euro incl. BTW aan montagekosten......echt veel geld!
Moet er ook gekit worden? of is het een kwestie van een beetje schroeven?
Ben benieuwd naar jullie reaktie's
Alvast bedankt voor de info!
groeten,
Iwan
Upgrade Cooper S spoiler makkelijk zelf te doen?
- Black&White
- 4 op een rij!
- Locatie: Goes
- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Ben je een beetje handig?
Sommige spoilers zijn gekit. Ik heb bij BMW een Aerospoiler gekocht en hier zat de kit gewoon bij. Ook de cleaner/primer. (en de spoiler is in kleur).
Het volgende is na het verwijderen van de oude spoilert
Voor montage met kit (ik doe dit altijd in de avond):
1. Oppervlaktes goed schoon en vetvrij maken.
2. Spoiler hoeken eerst markeren met potlood op je achterklep.
3. Kit aanbrengen (op de spoiler en volgens voorschrift).
4. een paar stukjes tape klaarleggen.
5. met liefst 2 man de spoiler op de klep plakken en fixren met tape. (kijk uit dat het geheel niet verschuift.).
6. Kitresten verwijderen (als je goed plakt heb je geen kitresten
)
7. Nachtje laten uitharden.
8. Tape verwijderen
9. Lets MINI :-)
Voor de geschroefde spoiler:
1. oppervlakte klep goed schoonmaken.
2. Gaten uitmeten, markeren en boren. (indien niet aanwezig van je oude spoiler)
3. boorslijpsel verwijderen en de boorrand even met een lakstift bijwerken zodat er geen blank metaal meer zit.
4. Plak dubbelzijdig tape op de spoiler aand re randen van de contactvlakken.
5. Monteer de spoiler en maak hem vast met de boutjes. (laat deze niet vallen.. een goede doppendraaier is eigenlijk een must).
6. Lets MINI
Hoop dat dit helpt
Arjan
Sommige spoilers zijn gekit. Ik heb bij BMW een Aerospoiler gekocht en hier zat de kit gewoon bij. Ook de cleaner/primer. (en de spoiler is in kleur).
Het volgende is na het verwijderen van de oude spoilert

Voor montage met kit (ik doe dit altijd in de avond):
1. Oppervlaktes goed schoon en vetvrij maken.
2. Spoiler hoeken eerst markeren met potlood op je achterklep.
3. Kit aanbrengen (op de spoiler en volgens voorschrift).
4. een paar stukjes tape klaarleggen.
5. met liefst 2 man de spoiler op de klep plakken en fixren met tape. (kijk uit dat het geheel niet verschuift.).
6. Kitresten verwijderen (als je goed plakt heb je geen kitresten

7. Nachtje laten uitharden.
8. Tape verwijderen
9. Lets MINI :-)
Voor de geschroefde spoiler:
1. oppervlakte klep goed schoonmaken.
2. Gaten uitmeten, markeren en boren. (indien niet aanwezig van je oude spoiler)
3. boorslijpsel verwijderen en de boorrand even met een lakstift bijwerken zodat er geen blank metaal meer zit.
4. Plak dubbelzijdig tape op de spoiler aand re randen van de contactvlakken.
5. Monteer de spoiler en maak hem vast met de boutjes. (laat deze niet vallen.. een goede doppendraaier is eigenlijk een must).
6. Lets MINI
Hoop dat dit helpt
Arjan
- Ossie
- The Calendar Guy
- Locatie: Haarlem
Bericht
Voor het uitboren van de gaten hoef je alleen aan de binnenzijde van de achterklep twee zwarte dopjes te verwijderen en je hebt al voor 90% de boorgaten bepaald.
Op de nieuwe spoiler zitten 2 boutjes die dan in de gaten vallen, vast moeren en icm met dubbelzijdig tape zit het als een huis vast.
Nooit alleen schroeven anders heb je kans op lekkage, dus altijd extra kitten en/of tapen!
Ossie
edit: oeps, ik zie dat je een een R56 hebt....het bovenste is voor een R50/R53.

Op de nieuwe spoiler zitten 2 boutjes die dan in de gaten vallen, vast moeren en icm met dubbelzijdig tape zit het als een huis vast.
Nooit alleen schroeven anders heb je kans op lekkage, dus altijd extra kitten en/of tapen!
Ossie
edit: oeps, ik zie dat je een een R56 hebt....het bovenste is voor een R50/R53.
Laatst gewijzigd door Ossie op 19 jun 2009, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.

- remco
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Haag
Bericht
een R56 spoiler zit toch altijd geschroefd?
- klep open, 4 (of 5) dopjes los wippen
- los schroeven (wel je oude achterspoiler door iemand vast laten houden anders heb je van die mooie krassen op je dak....)
- Cooper S spoiler plaatsen
- vast schroeven
- dopjes terug zetten
- klaar!
- klep open, 4 (of 5) dopjes los wippen
- los schroeven (wel je oude achterspoiler door iemand vast laten houden anders heb je van die mooie krassen op je dak....)
- Cooper S spoiler plaatsen
- vast schroeven
- dopjes terug zetten
- klaar!

- Black&White
- 4 op een rij!
- Locatie: Goes
Bericht
er zitten inderdaad 4 kapjes met daaronder schroeven...dus denk dan dat er inderdaad niet gekit of geboord moet worden?!
Als het echt een kwestie is van 4 boutjes los en vast draaien dan hebben ze wel lef bij Mini
Alvast bedankt allen voor de info!!!
Als het echt een kwestie is van 4 boutjes los en vast draaien dan hebben ze wel lef bij Mini

Alvast bedankt allen voor de info!!!

- Black&White
- 4 op een rij!
- Locatie: Goes
Bericht
Heb inderdaad een R56 dus dat moet dan helemaal goedkomen...
@Ries... mocht je hem willen verkopen...hoor ik het graag!
groeten,
Iwan
@Ries... mocht je hem willen verkopen...hoor ik het graag!
groeten,
Iwan
- Ries
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Breda
Bericht
Als je volgens mij die twee combineert dat de Veyron echt op moet gaan passen.
Enorme downforce!!! Achterbanden slijten harder dan voor lijkt het. En wat PeeKaas nog beter dan een IC diverterremco schreef:merk je ook verschil qua wegligging?Ries schreef:Ik heb nu Aero spoiler er op zitten en nog een cooper S spoiler liggen. Zo kan ik lekker afwisselen.

Als je volgens mij die twee combineert dat de Veyron echt op moet gaan passen.
Onze sponsors