Mijnheer, u bent wel héél kritisch... ***HORROR verhaal***

schade herstellen;

Peiling eindigde op 19 apr 2010, 21:25

wees blij als het wat uitgedeukt is en vanaf een afstandje dezelfde kleur heeft
1
3%
zet de MINI in de zon, in de shaduw en controlleer elke cm² of er geen fouten in zitten
33
94%
geen mening. tis en blijft een gebruiksvoorwerp
1
3%

Totaal aantal stemmen: 35
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2010, 12:15

Schade elders laten herstellen is geen optie. de verzekering zal maar één keer uitkeren. Het zou er op neer komen dat de nieuwe carrosserie firma een factuur zou moeten maken voor de stealer, en ik denk dat we niet moeten twijfelen of deze laatste die factuur zal willen betalen :)

In ieder geval hebben we beslist dat de MINI toch een 4de keer zal hersteld moeten worden. Vooral de schade rond de tankdop zal gerepareerd moeten worden. Nu hadden ze gewoon met tape afgeplakt, maar zo zijn er lak op lak resten gekomen, die inmiddels al beginnen afpellen. Dit brengt op middenlange termijn zeker problemen.

Ivm de vernis die aan de andere kant is gelost; dit moet sowieso onder garantie hersteld worden. Als de stealer niet op dit verzoek ingaat gaan we geen discussie aan, maar dienen we een schadeclaim in bij de importeur.

Op momenten als deze vind ik het jammer dat ik zulke auto (MINI) liefhebber ben, want het bezorgt me veel stress en slapeloze nachten.

volgende wagen wordt een Dacia die ik bij schade zelf bijschilder met een pot hammerite verf :mrgreen:
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 mei 2010, 13:22

Volgens mij kun je de auto dus wel elders laten repareren mits dit gemeld en overeengekomen wordt met de dealer.
Je hebt hem een aantal keren de kans gegeven om het goed te doen en telkens is het weer niet ok.
Ik zou eens bij de Bovag informeren wat je nog kunt doen in dit geval.
Als jou dealer fout op fout stapelt heb je er volgens mij recht op om op kosten van je dealer elders te laten repareren. Wellicht kan de Bovag of een of andere ombudsman je hier meer over vertellen.
Het is in ieder geval gebleken dat ze bij je dealer niet kundig genoeg zijn om een schade goed en netjes te herstellen
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2010, 14:22

wie is bovag ?
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 mei 2010, 15:58

Bovag is een nederlandse organisatie voor de autohandel. Dus niet van toepassing op jouw probleem.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 mei 2010, 09:04

Het is verschrikkelijk dit te moeten horen. Ik heb ook al gemerkt dat die zogenaamde experts nogal sterk aan de kant van de dealer staan.

Ik snap gewoon niet dat dit mogelijk is bij officiele dealers van een merk als dit. Niemand koopt daar toch ooit een tweede wagen?
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2010, 10:14

snans schreef:
Dat Jorssen op zijn tenen is getrapt dat ik een second opinion heb gevraagd is vandaag wel duidelijk geworden. Ik werd er van op de hoogte gebracht dat mijn fabrieksgarantie is vervallen door het plaatsen van een niet origineel onderdeel, namelijk een K&N luchtfilter.

applausje voor Jorssen Schoten !!

(kzou normaal nog 2 j garantie hebben....)

Ik heb dit probleem aangekaart bij K&N en kreeg onmiddellijk steun. Blijkbaar is het laten vervallen van de fabrieksgarantie niet wettelijk. K&N heeft hierover ook een stukje op hun website:
http://www.knfilters.com/MAF/massairpledge.htm

Het doet deugd om van jullie, forumleden, en anderen zoveel steun te krijgen. Het voelde de eerste dagen echt als een gevecht tegen windmolens (Donquichot)

:icon_top:
GreyCooperS
Forum Junky

03 mei 2010, 10:18

Kijk...Die K&N mannen hebben het begrepen!...succes!!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2010, 19:21

Vandaag is door Jorssen de schade (eindelijk) volledig opgelost. Het heeft nog wat voeten in de aarde gehad, en ik ben zeer blij dat ik een gedreven verzekeringsagent én aparte rechtsbijstand heb.

end wel, alle wel, al gaat hij voor carrosserie gedoe nooit meer naar mijn Dealer.

Terug naar “Exterieur”