Handgreep koffer

justijn-68
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Handgreep koffer

12 jan 2014, 12:14

Ik heb onlangs een Mini R57 uit stock besteld.
De optie "Chrome line exterieur" is er niet op gemonteerd.
Gezien het een type "Cooper Cabrio" is, ga ik er van uit dat de handgreep van de koffer, standaard in Chrome uitvoering is.
Nu ben ik de auto bij de dealer gaan bekijken en tot mijn verbazing zag ik de handgreep van de koffer in het kleur van de lak.
Is dit normaal?
Moet dit niet standaard in chrome zijn? Ook zonder de optie "Chrome line exterieur"?
Zijn er opties die inhouden dat de koffer handgreep automatisch mee wijzigt van chrome naar kleur lak?
De auto is nog niet afgehaald, dus als ik dit naar de dealer een opmerking wil maken moet ik het gauw doen. Voor ik 'm afhaal.
Misschien kunnen ze deze vervangen door een handgreep in chrome? Of is dat moeilijk om uitvoeren?
Hoe dan ook ,, voor ik hierover een opmerking maak naar de dealer wil ik graag zekerheid dat chrome idd de standaard is voor uitvoering "Cooper Cabrio" (benzine)
Thx
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: handgreep koffer

12 jan 2014, 12:21

Volgens mij maakt de chromen greep onderdeel uit van het exterieur chroomline pakket. Ding is simpel te vervangen, maar de dealer vraagt voor dat ding wel een berg geld
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
justijn-68
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jan 2014, 12:39

Ik kan me enkel baseren op de brochure die de dealer mij heeft meegegeven.
Daarin staat letterlijk te lezen:
" Schitterende uitzichten: de Mini Cooper/D Cabrio overtuigd met chroom op de stangen van het radiatorrooster, de uitlaatpijp en de achterklepgreep. De led-achterlichten zorgen bij elke Mini Cabrio voor een schitterende toets. "

Mag ik hieruit dan niet opmaken dat de achterklepgreep standaard voorzien is in een chrome uitvoering?

(ter info, bij de uitvoering ONE CABRIO staat een uitvoering van de achterklepgreep in zwart. Bij de uitvoering S CABRIO staat een uitvoering in kleur van de lak.)

Het betreft hier een "Belgische" MINI COOPER CABRIO .....
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2014, 22:39

Ik weet niet exact wat er in de brochure staat, maar bij mijn weten klopt het wat mushrob vertelt en maakt de chrome handgreep inderdaad onderdeel uit van het chromeline exterieur pakket. Zonder dit pakket zit er een handgreep in kleur van de carrosserie op, ongeacht de uitvoering (One/Cooper/Cooper S). Veel MINI's hebben echter wel een chrome kofferbak handgreep, omdat dit bij bestelling van een Chili pakket (in Nederland) zonder meerprijs kon worden besteld.

Je kan inderdaad proberen om nog wat met je dealer te regelen en anders zou ik het forum of ebay eens in de gaten houden. Er komen af en toe nog wel eens chrome handgrepen voorbij, omdat niet iedereen dit mooi vindt.
justijn-68
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jan 2014, 22:59

Thx,, ik heb een mail aan de dealer gestuurd.
Ik lees komende week wel wat hun antwoord hierop is.
Misschien informeer ik eens bij enkele dealers en hoor dan wel of hun antwoord gelijk is.
Zijn er hier geen (Belgische) dealers op het forum, die hierop een correct antwoord weten?

Ik vind het wel mooier in chrome. Dus als de handgreep effectief standaard in chrome moet zijn, dan vind ik wel dat ik daar recht op heb bij een dergelijke uitvoering. Maar als het dan toch enkel een onderdeel betreft van het pakker "Chrome Line Exterieur" dan wil ik ook niet onterecht gaan zeuren bij de dealer....

Betreffende LED achterlichten? Zijn die wel standaard op de "MINI Cooper Cabrio", van de band gerold in november 2013 ??
justijn-68
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

13 jan 2014, 12:01

Net bericht ontvangen van de dealer.
Op de versie " MINI Cooper Cabrio " is de handgreep op de koffer idd standaard in uitvoering chrome.
Dit dus ook zonder het pakket "Chrome Line Exterieur ".

Dit althans voor de Belgische uitvoering. Als dan anders is voor de Nederlandse ,, geen idee...
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2014, 12:09

Oke dat verbaasd me, maar als de dealer het bevestigd zal het wel kloppen :wink: Je laat gelijk het chrome er opzetten neem ik aan?
justijn-68
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

13 jan 2014, 12:27

Ik kies dan idd voor de uitvoering chrome op de handgreep.

Het pakket "Chrome Line Exterieur" omvat als extra onderdelen in Chrome:
De rand rond de voormistlichten.
De rand rond het achtermistlicht.
De beschermende rolbeugels achter de hoofdsteunen van de achterbank.
De luchthapper onder de grille in de voorbumper.

Terug naar “Exterieur”