HELP !! JCW Bumper probleem

welbep
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2014, 19:24

HELP !! JCW Bumper probleem

25 mar 2014, 20:45

Hallo,

Ik heb een redelijk probleem ( of zoals sommige het noemen uitdaging).
Morgenochtend zou de afgelopen weekeind aangeschafte "JCW" voorbumper worden gespoten, alleen miste ik het afdekkapje van het sleepoog. Dus even naar de dealer en het kapje bestellen.
Vandaag eindelijk de bestelling binnengekomen en het afdekkapje bij de dealer afgehaald.

Afdekkapje blijkt te klein te zijn !!! :evil:

Ook maar meteen een nieuwe JCW gril-omlijsting aangeschaft .........en wat blijkt komen de klipjes ook niet overeen :evil:

Nu mijn overig probleem.

Na controle heb ik een voorbumper van de aerokit T69 nummer 7284481 (sticker in bumper geeft aan 18/01/2012 )

Gaat dit uberhaupt passen op een R55 Cooper S bouwjaar 2008 ?

En ......waar vind ik een passende afdekkap voor het sleepoog ??


Alvast bedankt voor jullie reactie
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: HELP !! JCW Bumper probleem

25 mar 2014, 21:55

Welbep,

ik denk dat de mini leden nu wel eens benieuwd zijn naar die mooie DS met jcw pakket. of te wel je mini parkeren en wat foto's plaatsen.. En klopt dat de afdek-sleepoogkapje verschillend zijn van de JCW en normale bumpers dan nog daar gelaten de verschillen tussen versies.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
welbep
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2014, 19:24

Re: HELP !! JCW Bumper probleem

25 mar 2014, 22:28

Ragnar,

Bedankt voor je reactie. inmiddels heb ik de JCW lijsten passend en op de auto zitten.
Daarnaast weet ik bijna wat het probleem is ( JCW bumper is van 2012) , dus zal de afdekplaat van een R56N gaan bestellen morgen.

Enige openstaande vraag : Past een R56N 2012 bumper op een R55 van 2008 ( niet onbelangrijk als die straks gespoten wordt.

Mini parkeren.........eerst alle mods toevoegen die besteld zijn (hahaha)

Reeds bestelde mods: JCW onder en bovengril, JCW Bumper, ASA AR1 gold 8Jx18, spuiten van dak en bumper in zwart, bonnetstrepen, privacy shades........ en daarna zal ik enkele foto's plaatsen
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: HELP !! JCW Bumper probleem

26 mar 2014, 11:33

Er zit inderdaad verschil tussen Cooper, diesel en Cooper S bumpers van facelift en pre-facelift modellen.

Ben even kwijt wat de verschillen precies zijn, maar volgens mij moet dat wel passen. Is proef-passen niet een optie?? half uurtje werk... ;)

Verschil zit ook in de aansluiting van de onderlijst van de (bovenste) grille. Die van een Cooper is anders dan een S en diesel, al is dat van een LCI weer anders dacht ik..
Kijk even of de hoekjes van je huidige bumper hetzelfde zijn als die van je nieuwe bumper ;)

Terug naar “Exterieur”