Fout code 9E33 pdc mini r59 s

Ricardo R50
Enthousiast
Enthousiast

Fout code 9E33 pdc mini r59 s

18 mar 2025, 21:25

Ik krijg een storing in mijn pdc van mijn mini
Lees ik deze uit met BimmerLink zegt hij error code 9E33
Op internet div dingen gelezen maar rijg niet echt een duidelijke beschrijving
Sensor stuk zegt de ene en de ander zegt bedrading
Heeft iemand dit probleem gehad ?
Bijlagen
IMG_0913.png
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Fout code 9E33 pdc mini r59 s

20 mar 2025, 20:06

Bij mijn R56 PDC heb ik deze problemen ook gehad en 1 keer was het de bekabeling (in de stekker van 1 van de PDC sensoren) maar ook 2x een sensor kapot gehad.
Aangezien de 4 sensoren allemaal hetzelfde zijn kun je ze makkelijk wisselen. Deze OBD fout is van de rear left.
Ruil hem eens om met de rear right en als de fout in de sensor zit dan zal je een andere OBD error krijgen, namelijk 9E34.
Zit het in je bekabeling dan zul je dezelfde OBD error krijgen 9E33. In dit geval heb je hoogstwaarschijnlijk een draad breuk en die zit dan meestal in de connector die je op de sensor aansluit. Doordat de weer invloeden invloed hebben op deze connector gaat de draad net achter de busjes in de connector roesten en roesten soms door. Dus even de stekker/draden controleren of ze nog aangesloten zitten.

In geval dat de klacht meegaat met de sensor dus bij wisselen van sensoren onderling dan moet je een andere sensor aanschaffen.
Ik heb 2 jaar geleden ook iemand geholpen omdat ik er 4 had liggen en hij kwam ook niet uit het probleem. Wat bleek, bij hem waren er 2 kapot maar uiteindelijk weten te fiksen. Bij MINIparts24 hebben ze ook een voorraad van deze sensoren, goedkoper dan nieuw bij de dealer.
Wel voor originele gaan.

OBD error:
9E33 = rear left
9E34 = rear right
9E35 = rear middle left
9E36 = rear middle right

Succes, dit is zelf te fiksen.

Gr. Milco
Ricardo R50
Enthousiast
Enthousiast

Re: Fout code 9E33 pdc mini r59 s