Cooper S uitlaat op een Cooper D

minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

13 sep 2011, 16:39

Neovo schreef:Nee de klem gaat niet werken op 48mm
Gewoon een verloopstuk gaan halen bij een auto speciaal zaak van 48mm (buiten dia) naar 55mm (binnen dia)
En 2 gepaste uitlaat klemmen
ook twee nieuwe ophang beugels heb je nodig
Thats it
Thanks voor de info

Is verloopstuk een ander woord voor moffel? want daar had de verkoper van de Cooper S uitlaat het namelijk over.

Dat van buiten naar binnen klinkt inderdaad wel logisch, had ik niet aan gedacht, maar dan kunnen er geen uitlaatgassen verloren gaan en dan hoef ik niet te lassen. Maar dan kan ik toch wel met 2 clamping Bushes werken. 1 van 48mm en 1 van 55mm van Mini of maar gewoon even bij de auto speciaalzaak vragen..
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

08 nov 2011, 15:38

Uitlaat zit er eindelijk op, dankzij Spenki :) Was toch nog wel wat werk, maar het eindresultaat mag er zijn. Het geluid is ook iets voller en donkerder, vooral als je wat doortrekt.

Op de snelweg had ik overigens nog wel wat bijzonders, na een km of 15 met mijn nieuwe uitlaat. Wellicht dat iemand weet wat het is/was. ik reed 120 in zijn 6 en er kwam er 1 op mijn achterbumper, auto voor mij ging naar rechts, ik schakel terug naar 4 en ik keek in mijn spiegel en zag mij toch een partij witte rook uit de uitlaat komen, bumperklever op zijn rem... haha, die schrok zich helemaal kapot, leek net of mijn auto ontplofte.. daarna nog een paar keer gedaan om te checken en toen kwam er gelukkig geen witte rook meer uit. Even gestopt op een Parkeerplaats, uitlaat is gloednieuw, wellicht moest er nog even wat ingebrand worden of zat er nog wat vocht in de uitlaat? Heeft een tijdje in de garage gelegen.

Enfin het resultaat:

Before:

Afbeelding

After:

Afbeelding

Priemende pijpjes...

Afbeelding
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 nov 2011, 22:22

Oeii nice!! ziet er super uit!!
Wil het binnenkort ook op mijn MC zetten. Hoe lang was je ermee bezig? :D
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

10 nov 2011, 09:46

We zijn er 3 uur mee bezig geweest... Maar dan heb je ook wat :) Ik heb het laten uitvoeren door Roy, Spenki op het forum, hij heeft het vaker gedaan en dat scheelt.

Als je nog vragen hebt laat maar weten. Ik weet nu hoe het moet ;)
YorkPower
Be Mini
Be Mini

10 nov 2011, 10:26

Witte rook lijkt mij inderdaad van condensatievocht dat dan ineens verdampt werd. Als je ook niets bijzonders rook zal het wel niet erg zijn. Het mag dan wel in de toekomst niet meer gebeuren. :)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

11 nov 2011, 09:30

Voordat de uitlaat erop zat had ik de nieuwe paus ook nog niet gezien en met net de nieuwe uitlaat erop, 2x achter elkaar witte rook en daarna niet meer. Gisteren ook nog even gecheckd en gebeurde er niks. Dus weer bij 120 even terug naar zijn 4. Zal wel komen door warme uitlaat, condens en dan in 1x veel gas dat er doorheen moest... :) Ik vond die bumperklever wel grappig, volgens mij dacht hij dat mijn motor ontplofte (ik ook heel even :P )
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

11 nov 2011, 12:50

Cool hoor 8)
Tot vanavond misschien @ foodstrip
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

12 nov 2011, 22:08

Helaas kwam moeders :roll: "laat" thuis rond 21:00, ik dacht dat is te laat om af te reizen naar Amsterdam. Maar als ik zie tot hoe laat jullie er waren had ik best nog op tijd kunnen zijn. Ik dacht dat het om 22:00 wel afgelopen zou zijn.

Wellicht de volgende keer dan kan je Spenki zijn werk aanschouwen :P

Terug naar “Exterieur”