Hoe krijg ik een dikke kont?

Gebruikersavatar
Rifwachter
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Limburg (Belgie)
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jun 2014, 10:52

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

26 jun 2014, 08:54

Welke maat van banden liggen er onder nu?
Het is zoals Speedy zegt een smal bandje met spacers ziet er ook raar uit.
Zeker als je langs achter bekijkt.
Heb dit vroeger ook eens gedaan met een BMW E90 en aan de zijkant ziet het er dik uit maar als je achter me reed was het geen gezicht.

gr
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

26 jun 2014, 09:10

de huidige bandenmaat is 205/45 r17
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
Gebruikersavatar
Rifwachter
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Limburg (Belgie)
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jun 2014, 10:52

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

26 jun 2014, 09:30

Hmm zo smal is dit nu ook weer niet :o
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

26 jun 2014, 10:06

Je krijgt geen dikke kont van spacers, die zetten alleen je wielen verder naar buiten. Wil je ene dikke kont dan moet je zakken en bredere velgen monteren, dus minimaal 7,5J of 8J met een et tussen de 30 en 35 (liefst zo laag mogelijke et)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

27 jun 2014, 18:27

thx mushrop
nieuwe velgen en banden passen nu ff niet in het budget :)
dus eerst maar ff 3cm verlagen en 12mm spacers, dat zal toch wel iets verbeteren aan de look denk ik.

Weet iemand een adresje voor spacers met zwarte bouten?
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

28 jun 2014, 14:35

Spacers en verlaging zullen imo al een grote verbetering zijn. 12 mm vind ik persoonlijk net iets te weinig met 15 mm (had ik zelf ook op mijn mini) komen de wielen mooi gelijk met de wielkassen 8)
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

28 jun 2014, 14:54

Ik vind dat ook zeker al een verbetering spacers als je een dikkere reet wilt. Maar verlagen geeft het meeste effect, no doubt.

:bier
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

28 jun 2014, 20:21

Maar met 7J blijf je van die smalle fietswieltjes houden, dat stoort mij altijd. Vooral met m'n OZ's. Dat zijn zulke gave wielen maar als je dan van de achterkant kijkt zijn ze zo smal. :cry:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

28 jun 2014, 20:38

mushrop schreef:Maar met 7J blijf je van die smalle fietswieltjes houden, dat stoort mij altijd. Vooral met m'n OZ's. Dat zijn zulke gave wielen maar als je dan van de achterkant kijkt zijn ze zo smal. :cry:
Ja mee eens, maar als ik zou moeten kiezen omdat ik maar budget had voor 1 van de 2 zou ik liever een goede schroefset nemen (en een paar spacers dan maar) Dan dikke wielen met een grote gap. Rijd die nog beter van ook
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
PjV
Be Mini
Be Mini
Locatie: TH
Berichten: 554
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:02

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

28 jun 2014, 21:07

En de foto's van een andere plek maken, zo hoog en ver erachter helpt niet.
Afbeelding
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

28 jun 2014, 23:24

PjV schreef:En de foto's van een andere plek maken, zo hoog en ver erachter helpt niet.
haha ja idd dat speelt ook mee :D

die chrome rolbeugels die je ziet met de kap dicht storen me ook, dus of het raam blinderen of carbon black rolbeugels moteren (kost iets van €50) staat ook op de todo list
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

29 jun 2014, 08:02

vergis je niet in wat spacers kosten hé. Een setje 12 of 15mm rondom ben je maar zo 200 tot 250 euro kwijt. En dan heb je nog 16 verlengde wielbouten nodig a 2,50 euro per stuk. Setje verlagingsveren is niet zo heel gek duur, maar montage is niet gratis (of je moet het zelf kunnen) en tov een schroefset vind ik het redelijk arbeidsintensief. Een schroefset is mss iets duurder qua aanschaf, maar het plaatsen gaat net zo snel en is onder de streep dus niet eens zo heel veel duurder.

Ik blijf er bij dat je beter een mooie schroefset kan nemen en een setje bredere wielen met een mooie offset (et). Om MP op Ebay moet je wel wat leuks kunnen vinden in bijv 17x7,5 et35. Banden die je nu hebt kan je dan gewoon overzetten.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

29 jun 2014, 09:48

x2 of mijn tenzo daar zitten al banden op ;)
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

29 jun 2014, 11:04

D'r moet gewoon minimaal 8J onder met een schroefset. . En niet miepen en de JCW bumper er ook op knallen!!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

29 jun 2014, 11:08

putten is dicht bij Deventer dus je bent altijd welkom om ff 8 J te passen voor de looks ;)
Je hoeft helemaal niets te kopen maar dan weet je hoe het staat.
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”