Iemand ervaring met achteraf inbouwen parkeersensoren?

patrick1976
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Iemand ervaring met achteraf inbouwen parkeersensoren?

06 okt 2008, 21:53

ik wil pdc zelf gaan inbouwen, maar ben benieuwd of mensen dit al gedaan hebben, of het kan en of je het gewoon aan de achteruitrijlamp kan monteren zonder dat de canbus over zijn rooie gaat. Ook ben ik benieuwd of ik hier eventueel een originel onderkant van de bumper met pdc van mini kan gebruiken, dat zie er mooier uit.

advies gevraagd dus.
Ahoud
Nieuw Lid
Nieuw Lid

31 jul 2011, 12:30

Zou ik ook graag willen weten; iemand inmiddels wat ervaring hiermee?
Gertvs
One wheel wonder
One wheel wonder

21 aug 2011, 06:45

Bestaan Valeo kitjes voor, zijn ook versies met camera etc in, werkt perfect, kost een €150 meen ik..
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 aug 2011, 08:54

Een aantal jaren geleden heb ik het in mijn 1-serie door de dealer laten doen. Uit mijn hoofd was het toen iets van 800 euro inclusief een nieuwe bumperinsert met pdc sensoren en coderen. Werkte perfect, je kon ook via het navigatiescherm de animatie zijn bij het achteruit rijden.

Volgens mij wijkt een mini pre LCI niet veel af van een 1-serie qua electronica dus het moet achteraf zeker te doen zijn.
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 aug 2011, 09:09

koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

help! PDC Aftermarked voor Clubman

10 nov 2012, 17:43

Geachte Miniclubbers

hierbij een vraagje,
wij hebben sinds kort een Clubman, en we zouden er graag pdc op willen.
ik vroeg mij af of iemand dit eerder gedaan heeft en een aftermarket setje aanbeveelt, zoiets dat je aansluit op je achteruit rij licht.
het liefst met 4 sensoren dat hij alles goed ziet zegmaar!

alvast bedankt!

Gr Koos
Marcel Always Open
Cabrio-King

10 nov 2012, 19:23

Zoekfunctie geeft gelijk twee goede resultaten met info.

Daar verder?
http://www.newminiclub.nl/forum/about2384.html

http://www.newminiclub.nl/forum/about10664.html
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2012, 19:29

Ha die marcel bedankt! had deze idd al gevonden, zijn helaas niet echt recent en gaat ook niet over een clubman, Ik hoopte dat iemand mij kan helpen en dit eerder gedaan heeft en een set aan raad, het liefstzonder lcd schermpje etv gewoon alleen piepertjes
reeseend
One wheel wonder
One wheel wonder

Help! PDC Aftermarked voor Clubman

11 nov 2012, 18:05

Hallo Koos,

Heb dezelfde plannen gehad, maar ben er nooit aan toe gekomen de boel in te bouwen.

Om een antwoord op jouw vraag te geven, de originele sensoren zitten bij een Clubman nogal laag en ik heb meerdere verhalen gevonden over aftermarket sets die hier slecht mee omgaan, oftewel verkeerde signalen geven.
Het lijkt me dat je een setje zou kunnen inbouwen dat is opgebouwd uit onderdelen zoals die in een Clubman zitten zonder navigatie. Bij mijn weten zijn dat de vier sensoren en een kastje dat achter in de auto geplaatst kan worden (zo was het althans bij mijn vorige Mini). Dit zou m.i. foutloos moeten werken.
Maar omdat ik nu navi heb en de dealer alleen op het serienummer van de auto kan zoeken op geschikte onderdelen, zal hij mij niet kunnen vertellen of dit gaat werken.
Eigenlijk moet je iemand vinden met een clubman met PDC en zonder navi (zeldzame combinatie?) om eens kijken of dat systeem werkt met alleen een kastje achterin, en welk onderdeel nummer je dan zou moeten hebben.

Overigens is er wel een originele PDC set te koop voor montage achteraf: RealOEM
Van de afbeelding word je helaas niet veel wijzer ...

Als je eventueel belangstelling hebt dan heb ik een nieuw, ongebruikt onderste deel van de achterbumper liggen met daarin de originele gaten voor de PDC sensoren. De sensoren kunnen daarin onder de goede hoek gemonteerd worden. Het is een bumper voor de Cooper S Clubman.

Succes!
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini

12 nov 2012, 09:49

volgens mij staat er in een of ander verkoop topic ook een et orginele parkeersensoren.
Ik heb evt een achterbumper van een normale clubman cooper met voorbereiding voor pdc.
Ik nmoet alleen nog even mijn S bumper spuiten en monteren ;)
Gr Werner
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2012, 18:48

@wernerisabelle,Ik kan het verkoop topic niet vinden helaas, zou je een link willen posten? Zou top zijn! Ik heb ook een pm naar je gestuurt,

Ik hoor nog graag meningen of tips van iemand die eerder het aftermarked pdc pad hebben bewandelt! Ik zat zelf te denken aan valeo beep & park kit 1

Terug naar “Exterieur”