Binnenkort dus de 18 inch wielen onder mijn MINI, echter hoorde ik dat het laadvermogen, doorzak mogelijkheid sterk achteruit gaat met een bredere 18 inch wiel.
Ik laad mijn Clubman behoorlijk af als ik naar een vlieger festival moet, dan zakt deze behoorlijk door van achteren.
Is het zo dat de 18 inch band een grotere buiten diameter heeft? En de bredere band, raakt deze dan eerder de wiel kast dan een smallere variant? Of is dit geen probleem bij de MINI, andere auto's hadden hier wel last van namelijk.
En raakt bijvoorbeeld het voor wiel de wielkast? En heb je dan een stuur begrenzer nodig?
Ik hoor graag jullie ervaring met de 18 inch.
TXS
18 inch velgen, laadvermogen?
- KITE team MINI
- Nieuwsgierig
Bericht

Dit zijn de vlieger spullen, komt soms nog wedstrijd lijnen bij op haspels lengte 500 meter, organisatie koffer en de campeer spullen en tent erbij.
Goed te horen dat de 18 inch geen probleem gaat geven, kan ik ze volgende week op gaan halen
Hoeveel Kilo, geen idee, je zou zeggen dat vliegers licht van gewicht zijn, maar uiteindelijk gaat de bank plat en dan zit de MINI vol van af de voorste stoelen tot de deurtjes die dan net dicht gaan en bij elkaar toch wat kilootjes.smetje schreef:hoeveel kilo steek jij daar wel niet in![]()
denk niet dat dit een probleem zal geven als de mini niet verlaagd is

Dit zijn de vlieger spullen, komt soms nog wedstrijd lijnen bij op haspels lengte 500 meter, organisatie koffer en de campeer spullen en tent erbij.
Goed te horen dat de 18 inch geen probleem gaat geven, kan ik ze volgende week op gaan halen

- GreyCooperS
- Forum Junky
Onze sponsors