Verwarmde buitenspiegels?

Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Verwarmde buitenspiegels?

09 dec 2009, 22:55

Weet een van jullie of er een pakket bestaat waarbij je de buitenspiegels verwarmbaar kunt maken.
Ben vaak te lui om ze af te vegen en in andere auto's had ik de optie wel.
Mis het behoorlijk in mijn Cooper S

Dank alvast voor meedenken
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 dec 2009, 00:34

Bij een Cooper S grote kans dat deze optie reeds aanwezig is. Tezamen met verwarmde ruitensproeiers (is samen).
Anders spiegelglas kopen dat normaliter voor verwarmde spiegels zijn., bedrading is reeds aanwezig of via de plus van de spiegelverstelling weg te halen. Andere mogelijkheid is complete spiegelunit vervangen. Voor complete spiegelunits, kijk eens op http://www.nnp.be
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 dec 2009, 09:22

Idd veel kans dat je die al hebt, maar een knopje om ze even te laten opwarmen, dat bestaat niet. Je moet gewoon wachten tot het echt koud genoeg is, even de douw eraf sochtends is niet mogelijk
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 dec 2009, 12:01

Volgens de officiele accessoireslijst van de Cooper S zit het inderdaad niet in de auro
Heb bij Conrad voor €. 9,04 een setje gevonden maar nu is de vraag kan ik mijn spiegelglas demonteren om er vervolgens een dunne film aan de achterzijde op te plakken.
Bestaat er een DIY over hoe de spiegel te demonteren want zomaar een schrovendraaier ergens achter zetten heeft bij mij meestal de meest vreselijke gevolgen.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 dec 2009, 08:24

Wij hebben die optie genomen bij aanschaf van de S. Spiegelverwarming is echter gekoppeld aan de vooruitverwarming.
Je hebt geen extra knop ervoor. Door de voorruitverwarming aan te zetten gaat de spiegelverwarming automatisch aan en weer uit als de voorruitverwarming uit gaat.
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

11 dec 2009, 09:08

Nou, als je bij je dealer een nieuwe spiegelglas besteld.. Dan kan je die alleen in de verwarmde versie krijgen.. De plus en de min van de verwarmde buitenspiegels zitten als standaard op iedere MINI R56.. Dus gewoon even twee nieuwe spiegelglazen bestellen.. Succes...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 dec 2009, 09:18

works915 schreef:Wij hebben die optie genomen bij aanschaf van de S. Spiegelverwarming is echter gekoppeld aan de vooruitverwarming.
Je hebt geen extra knop ervoor. Door de voorruitverwarming aan te zetten gaat de spiegelverwarming automatisch aan en weer uit als de voorruitverwarming uit gaat.
Ik had ergens gelezen dat de verwarming automatisch gebeurt wanneer het buiten minder dan 3 graden is. Want hoe zit het dan bij mini's zonder voorruitverwarming?

Misschien moet ik het gewoon eens proberen...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 dec 2009, 10:19

Is NIET gecombineerd met voorruit verwarming maar met de ruitensproeiers!
Let's MINI schreef:Nou, als je bij je dealer een nieuwe spiegelglas besteld.. Dan kan je die alleen in de verwarmde versie krijgen.. De plus en de min van de verwarmde buitenspiegels zitten als standaard op iedere MINI R56.. Dus gewoon even twee nieuwe spiegelglazen bestellen.. Succes...
Schreef ik toch! Bedankt Linda voor het bevestigen...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 dec 2009, 13:50

Zoals ik dacht dus niet te activeren via de voorruitverwarming.
Nu is mijn vraag, is het wel manueel te activeren? want een knopje is er inderdaad niet.
Werkt het dus samen met bvb achterruitverwarming, of werkt het alleen als de buitentemperatuur laag genoeg is? Want ik kan me een aantal situaties bedenken waar ik die spiegels warm wil zonder dat het <3°C is.
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 dec 2009, 21:14

Ik ben net als de meeste Nederlanders als iets niet lukt dan pakken we pas de handleiding.
Affijn ik eind van de middag in het instructieboekje zitten spitten en ja hoor daar staat het heel duidelijk
Spiegelverwarming is reeds ingebouwd en schakelt zich automatisch in bij een bepaalde temperatuur.
Helaas zegt het boekje niet welke temperatuur dit is.
Jammer dat het automatisch werkt want ik had het liever handmatig ingeschakeld op momenten dat het nodig is zoals afgelopen week 's avonds bij een temperatuur van een graad of 7 maar een luchtvochtigheid van heb ik jou daar.

Toch maar een doekje in de auto leggen.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
Iedereen bedankt voor het meedenken
Brenda42
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Wel of niet aanwezig

28 sep 2010, 12:59

Hoi, ik heb een mini Cooper (geen S) uit eind 2007. Mijn buitenspiegels hebben wel een draad lopen. Kan ik ervan uitgaan dat zij dan verwarmd zijn of niet? Als dit niet het geval is, kan ik ik dan ook voor mijn Cooper de optie van het doortrekken van draden uitvoeren?
D0X
One wheel wonder
One wheel wonder

04 okt 2011, 13:56

Let's MINI schreef:Nou, als je bij je dealer een nieuwe spiegelglas besteld.. Dan kan je die alleen in de verwarmde versie krijgen.. De plus en de min van de verwarmde buitenspiegels zitten als standaard op iedere MINI R56.. Dus gewoon even twee nieuwe spiegelglazen bestellen.. Succes...
Is dit echt zo? En wanneer springen ze dan aan?

In mijn R56S heb ik geen verwarmde sproeiers en spiegels en met deze dauw 's morgens is het erg vervelend.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 okt 2011, 14:11

D0X schreef:
Is dit echt zo? En wanneer springen ze dan aan?

In mijn R56S heb ik geen verwarmde sproeiers en spiegels en met deze dauw 's morgens is het erg vervelend.
Nog een post hoger staat dat in de handleiding vermeld staat dat ze automatisch aanspringen bij een bepaalde temperatuur.

Die zal nu nog niet laag genoeg zijn. Dauw is zeer vervelend, en je kan je verwarming niet manueel aanzetten, dus het is gewoon een onnozele beslissing geweest in het creatieproces van de auto.
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 okt 2011, 20:47

Electrische spiegels moeten vind ik met de hand kunnen worden ingeschakeld net als de achterruitverwarming. Dat het een onozele oplossing op deze manier is zijn we natuurlijk allemaal eens maar is de boel niet om te bouwen. Nutteloze thermostaat ertussenuit en handbediende schakelaar in de auto.
Via Realoem moeten we aan het bedradingsschema moeten komen.
Ik betwijfel echter de aanwezigheid van electrische spiegels op mijn Cooper S van 2008. Heb nog nooit gezien dat de spiegel verwarmde en iets oploste

Groetjes

Bukkie
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

14 okt 2011, 10:23

Vanmorgen ook maar eens gekeken. Ik heb de optie: 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
Niet goed gelezen in bovenstaande topics of dat nog iets uitmaakt. Maar bestuurder-spiegel was keurig ontdooid, alleen grrrrrr niet aan de passagierskant.

Dus ook ik ben op zoek naar hoe krijg ik dat ding open en wat is er dan kapot dat hij rechts niet verwarmd :| Ik dacht overigens ook dat als ik de achteruitverwarming aan zou zetten dat ze dan aan zouden gaan. Weer wat geleerd dat die dingen met een thermostaat werken.

Terug naar “Exterieur”