BBK vraag

speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jan 2013, 08:39

ik heb er geen verstand van maar ik denk dat het troep is :mrgreen:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jan 2013, 09:50

Mijn inziens zijn remmen een zeer belangrijk onderdeel van de auto, hier zou ik niet op bezuinigen, maar inderdaad voor een gerenommeerd merk als bijv. tarox of brembo gaan.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2013, 10:01

parklaneworks schreef:Mijn inziens zijn remmen een zeer belangrijk onderdeel van de auto, hier zou ik niet op bezuinigen, maar inderdaad voor een gerenommeerd merk als bijv. tarox of brembo gaan.
X2 zeker niet op bezuinigen
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jan 2013, 18:36

Als je even onderzoek doet naar het bedrijf dat ze maakt dan lees je dat ze hoog aangeschreven worden door engelse trackday racers :)
Ze hebben ook veel aandacht in de engelse tunerbladen gehad, lijkt mij ook niet voor niets :roll:

Vergeet niet dat dit 'maar' en 4pots met 289mm schijven is! , niet een 6 of 8 pods met 320 of 330mm schijven. Dit zorgt ook voor een lagere prijs.
Als je van hun een vergelijkbare grote neemt ben je nog steeds goedkoper uit. Brembo is in mijn ogen overpriced is elk opzicht.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2013, 18:44

Voor een R56S is een remmenset van 284mm niet echt "big" te noemen....
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 jan 2013, 19:32

-Grote EN dikte in combinatie is veel belangrijker dan alleen een grote schijf steken!

-Weet niet of er nog andere pads beschikbaar zijn,maar zou toch een minpunt zijn als je alleen bij hun terecht kan.

-Kijk even rond of de pad de gehele schijf beslaat

Er zijn zoveel dingen om rekening mee te houden bij het kopen van remmen,vooral als ze moeten dienen voor track rijden,voor straatgebruik zou ik echt niet te diep gaan in DE optimale set.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2013, 19:38

wat hierboven al gezegd is, doe even gedegen onderzoek. Zomaar afbranden omdat er toevallig een lagere prijs aanhangt is natuurlijk een beetje onzin. De spec's zijn niet echt BBK idd voor een R56, maar desalniettemin kan het qua remmen een heel prima set zijn.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2013, 21:57

cooperke s schreef:-Grote EN dikte in combinatie is veel belangrijker dan alleen een grote schijf steken!
Ik weet dat schijfgrote alleen niet bepalend is, de Wilwood setjes zijn ook niet heel groot maar wel goed, alleen bij Big Brake Kit heb ik gewoon een wat andere associatie dan een schijf die zelfs kleiner is dan een standaard Cooper S schijf (294 x 22). :roll: :mrgreen:
Marcel Always Open
Cabrio-King

24 jan 2013, 08:29

Rob, wat een onwijs verstandige post! :mrgreen: Helemaal eens met Rob en BMX.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
S-67
Be Mini
Be Mini

24 jan 2013, 13:52

Gewoon voor OEM JCW gaan. Die zijn meer dan prima voor normaal gebruik en zullen je velgen al goed vullen. Die worden tevens vaak voor een prima prijs aangeboden. AP, Brembo etc. hoe vet het ook is en er ook uitziet, een beetje overdone in mijn mening (vooral voor normaal woon-werk verkeer met af en toe een paar keer stampen op snelweg).

Terug naar “Exterieur”