BBK vraag
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mijn inziens zijn remmen een zeer belangrijk onderdeel van de auto, hier zou ik niet op bezuinigen, maar inderdaad voor een gerenommeerd merk als bijv. tarox of brembo gaan.
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
X2 zeker niet op bezuinigenparklaneworks schreef:Mijn inziens zijn remmen een zeer belangrijk onderdeel van de auto, hier zou ik niet op bezuinigen, maar inderdaad voor een gerenommeerd merk als bijv. tarox of brembo gaan.

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je even onderzoek doet naar het bedrijf dat ze maakt dan lees je dat ze hoog aangeschreven worden door engelse trackday racers 
Ze hebben ook veel aandacht in de engelse tunerbladen gehad, lijkt mij ook niet voor niets
Vergeet niet dat dit 'maar' en 4pots met 289mm schijven is! , niet een 6 of 8 pods met 320 of 330mm schijven. Dit zorgt ook voor een lagere prijs.
Als je van hun een vergelijkbare grote neemt ben je nog steeds goedkoper uit. Brembo is in mijn ogen overpriced is elk opzicht.

Ze hebben ook veel aandacht in de engelse tunerbladen gehad, lijkt mij ook niet voor niets

Vergeet niet dat dit 'maar' en 4pots met 289mm schijven is! , niet een 6 of 8 pods met 320 of 330mm schijven. Dit zorgt ook voor een lagere prijs.
Als je van hun een vergelijkbare grote neemt ben je nog steeds goedkoper uit. Brembo is in mijn ogen overpriced is elk opzicht.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
-Grote EN dikte in combinatie is veel belangrijker dan alleen een grote schijf steken!
-Weet niet of er nog andere pads beschikbaar zijn,maar zou toch een minpunt zijn als je alleen bij hun terecht kan.
-Kijk even rond of de pad de gehele schijf beslaat
Er zijn zoveel dingen om rekening mee te houden bij het kopen van remmen,vooral als ze moeten dienen voor track rijden,voor straatgebruik zou ik echt niet te diep gaan in DE optimale set.
-Weet niet of er nog andere pads beschikbaar zijn,maar zou toch een minpunt zijn als je alleen bij hun terecht kan.
-Kijk even rond of de pad de gehele schijf beslaat
Er zijn zoveel dingen om rekening mee te houden bij het kopen van remmen,vooral als ze moeten dienen voor track rijden,voor straatgebruik zou ik echt niet te diep gaan in DE optimale set.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
wat hierboven al gezegd is, doe even gedegen onderzoek. Zomaar afbranden omdat er toevallig een lagere prijs aanhangt is natuurlijk een beetje onzin. De spec's zijn niet echt BBK idd voor een R56, maar desalniettemin kan het qua remmen een heel prima set zijn.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet dat schijfgrote alleen niet bepalend is, de Wilwood setjes zijn ook niet heel groot maar wel goed, alleen bij Big Brake Kit heb ik gewoon een wat andere associatie dan een schijf die zelfs kleiner is dan een standaard Cooper S schijf (294 x 22).cooperke s schreef:-Grote EN dikte in combinatie is veel belangrijker dan alleen een grote schijf steken!

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Rob, wat een onwijs verstandige post!
Helemaal eens met Rob en BMX.

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- S-67
- Be Mini
Bericht
Gewoon voor OEM JCW gaan. Die zijn meer dan prima voor normaal gebruik en zullen je velgen al goed vullen. Die worden tevens vaak voor een prima prijs aangeboden. AP, Brembo etc. hoe vet het ook is en er ook uitziet, een beetje overdone in mijn mening (vooral voor normaal woon-werk verkeer met af en toe een paar keer stampen op snelweg).
Onze sponsors