Raam tinten

Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Raam tinten

18 mei 2013, 22:34

Beste mensen,

Als je je raam laat tinten blijf je dan die brede rand zien die in je ruit zit. En daar bedoel ik die zwarte rand die in het glas zit.
Of is daar een oplossing voor, vind het heel mooi behalve als je die rand blijft zien ik wil graag een gelijke tint.

Alvast bedankt voor de tips
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

19 mei 2013, 00:32

Met tintfolie blijf je die idd zien..
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
FilipXX
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 mei 2013, 01:24

Ik heb het nu al met drie mini's gedaan en dacht dat je met de donkerste tint zo goed als niks ziet....straks eens kijken bij licht .
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2013, 21:19

FilipXX schreef:Ik heb het nu al met drie mini's gedaan en dacht dat je met de donkerste tint zo goed als niks ziet....straks eens kijken bij licht .
Dus als je de donkerste tint neemt is het niet zo opvallend? Welk % lichtdoorlatend is dat dan. heb je misschien een foto hoe het er uit ziet. Heb hier ook op het forum gelezen dat het verschil naar mate de tijd minder wordt, klopt dat?
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2013, 07:14

Mijn zwager doet het voor zijn werk (eigen bedrijf) en ik zie echt geen rand hoor. Als je het netjes doet dan is de rand niet of nauwelijks zichtbaar
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2013, 09:03

Getzz schreef:Mijn zwager doet het voor zijn werk (eigen bedrijf) en ik zie echt geen rand hoor. Als je het netjes doet dan is de rand niet of nauwelijks zichtbaar
Ok ben hier in de buurt geweest en hier zeggen ze dat je de rand duidelijk blijft zijn. Ik vind het helemaal niet erg om een stuk te rijden als iets mooi wordt dus zou je me de gegevens kunnen mailen via een pm van je zwager dan neem ik contact met hem op als ik terug ben van vakantie
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini

24 mei 2013, 11:49

Dennisvdh schreef:Met tintfolie blijf je die idd zien..
echt niet!

Ik heb meerdere ramen laten tinten en bij geen enkele auto/ raam zie je zo'n lelijk randje.
Het is maar net hoe veel tijd de persoon aan wil besteden.
Vaak zie je bij die prijsrammers dat ze niet de randjes wegwerken......
Gr Werner
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2013, 11:53

wernerisabelle schreef:
Dennisvdh schreef:Met tintfolie blijf je die idd zien..
echt niet!

Ik heb meerdere ramen laten tinten en bij geen enkele auto/ raam zie je zo'n lelijk randje.
Het is maar net hoe veel tijd de persoon aan wil besteden.
Vaak zie je bij die prijsrammers dat ze niet de randjes wegwerken......
Ik hoef niet naar een "prijsrammer" ik wil het mooi hebben en ben ook berijd er een stuk voor te rijden dus waar heb jij het laten doen dan Werner
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 mei 2013, 12:18

Heeft iedereen het nu over hetzelfde?
Het gaat Casper volgens mij niet over de randen van de folie, maar om de overgang bij de zwarte print op het raam. Daar zit een raster van rondjes geprint. Als je daar folie plakt blijven die rondjes altijd goed zichtbaar toch? Omdat de folie niet goed tussen de rondjes geplakt kan worden door de (minieme) hoogte verschillen tussen het raam en de print. Net als wat je ziet als er een vuiltje onder de folie zit.

Correct me if I am wrong.... want dan heb ik ook wel interesse. :mrgreen: Tot nu toe was ik namelijk van plan om zonneschermen te plaatsen in plaats van tinten, omdat ik niet die randen wil zien.

Op deze foto van mijn vorige MINI zie je het erg goed, maar op de tweede foto hieronder zie je het weer bijna niet op het zijraam.
Afbeelding
Afbeelding
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2013, 12:22

Kijk jij snapt het Rianne ^^^dat wat hier boven staat ^^^ vind ik dus niet mooi. Sorry niet rottig bedoeld, heb net via facebook met Werner gesproken en ik heb van hem een adres gehad en gesproken met de beste man. Die zegt dat hij het zo kan maken dat je de rand niet ziet. Ik heb meteen een afspraak gemaakt morgen om 11:00 ga ik bij hem langs. Is ook niet ver bij jou uit de buurt Rianne dus laat het wel even weten hoe het is afgelopen :lol:
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

24 mei 2013, 12:25

Wat Rianne zegt, die structuur/hoogteverschillen blijf je in mijn ogen zien, hoe goed je de folie ook plakt. Dat is net als elk zandkorreltje dat je eronder ziet.

Met goede folie zie je die overgang zoals op de foto bij Rianne niet zo goed, maar als je van dichtbij kijkt echt wel.

Ik zou zeggen als mensen andere ervaring hebben plaats daar een detailfoto van 8)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2013, 12:32

Ik heb er geen ervaring mee dus ik was gewoon heel benieuwd of het kon dus vandaar mijn vraag op het forum. Ik wil het gewoon goed en was benieuwd naar jullie ervaringen cq tips
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

24 mei 2013, 12:33

Ben benieuwd naar 't resultaat als je het laat doen! :)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2013, 12:34

Als hij het zo kan doen als hij zegt :lol: dan laat ik het meteen doen dus zal wel een foto plaatsen morgen
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini

24 mei 2013, 13:52

kijk maar in mijn topic, bij mij zie je die randjes echt niet meer.
natuurlijk als je met je neus tegen het raam aan gaat staan wel.
maar dan zie je altijd alles.

Doe je tony morgen de groeten van me?
Gr Werner

Terug naar “Exterieur”