JCW body kit

BDF
Nieuw Lid
Nieuw Lid

JCW body kit

04 sep 2013, 14:07

Ik ben van plan om een Cooper S (2007 of jonger) te kopen. Maar om hem wat stoerder te maken overweeg ik een JCW bodykit. Iemand hier ervaringen mee? En misschien wat foto's

Andere suggesties om eens 'standaard' Cooper S op te leuken ook welkom.

Een volwaardige JCW R56 is helaas net boven budget :(

Bedankt alvast!
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: JCW body kit

04 sep 2013, 14:54

Een JCW kit is best prijzig. Vanaf de Mini fabriek spuiten ze niet meer. (Waarschijnlijk omdat er gezeik was met kleurverschillen op nieuw gespoten onderdelen vs. een oudere auto).

Een Mini JCW bodykit kost 1390 euro incl. btw. Deze wordt dan geleverd in grondlak. Deze kan je dan bij een spuiter brengen of je laat het de dealer doen. Er is dan wel een risico dat er kleur verschil in zit. Het meest wijze is dan om de auto ook naar de spuiter te brengen zodat ze de kleuren goed overeen krijgen. Ik was zelf een bedrag tussen de 2000 - 2500 kwijt om het geheel de bestellen/spuiten en monteren.

De montage heb ik zelf bij de dealer laten doen. Ik wil geen risico nemen. Je betaald er voor, maar je weet wel zeker dat het goed gebeurd.

De JCW achterbumper is van zichzelf vrij saai (vind ik). Om het geheel af te ronden is het ook mogelijk om een carbon diffuser achter te laten monteren. Of een kunststof GP2 diffuser (te doen bij forumlid Spenki) die recentelijk te bestellen is. Mijn voorkeur gaat uit naar de GP2 diffuser, deze heeft een wat agressievere look en is 200 euro goedkoper.
Uhr
BDF
Nieuw Lid
Nieuw Lid

04 sep 2013, 15:41

Thanks! handige info.
Vind een standaard Cooper S nog redelijk saai en van mij mag het wat stoerder vandaar dat ik aan een JCW body kit dacht.

Zijn er ook andere kits (side skirts en achter bumpers) in omloop?
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 sep 2013, 15:52

Je kan volgens mij ook wat haaien vinnen bestellen om de standaard voorbumper wat te versieren. Aan weerszijde komen dan grotere kunststof panelen onderaan de bumper, beetje wat de JCW kit ook heeft.

Volgens mij heeft dit forumlid wat ik bedoel:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan ook altijd aankloppen bij een tuner zoals AC Schnitzer of Hamann, hoewel ik dit zelf echt spoeg lelijke kits vind, maar ieder z'n ding natuurlijk.

De Amerikanen zijn wat meer van het extreme, op het North American Motoring forum staat een apart R56 gedeelte met zo'n kleine 400 pagina's aan fun: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... -here.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier op het forum is zelfs een nog groter topic. Hier zit vast wel iets bij wat je mooi vind.

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... =19&t=6817" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. De auto verlagen helpt ook al zoveel meer voor een stoerdere uitstraling.
Uhr
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2013, 15:54

Ik zelf vind dit ook mooi maar wel prijzig

http://www.duell-na.com/#!bodykits/c139r" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
spenki
Sponsor
Contacteer:

04 sep 2013, 21:57

Hoi.
Zowel voor een jcw spoiler kit als ook een GP2 diffuserset kun je bij
ook mij terecht.
Bij interesse ff bellen met 0653203013
All-in prijzen incl montage en spuitwerk mogelijk.
http://www.autospenkelink.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

gr roy alias spenki
THE MUD
One wheel wonder
One wheel wonder

01 dec 2013, 14:54

Aaah dit topic is precies wat ik zoek daar ik mij aan het bezinnen ben op een R56 D maar deze i.c.m. een JCW kit nogal dun gezaaid zijn :mrgreen: .

Zal Spenki even een PB sturen :wink: .
Erwin CS
Be Mini
Be Mini

01 dec 2013, 19:54

[quote="Erjen"]Je kan volgens mij ook wat haaien vinnen bestellen om de standaard voorbumper wat te versieren. Aan weerszijde komen dan grotere kunststof panelen onderaan de bumper, beetje wat de JCW kit ook heeft.

Volgens mij heeft dit forumlid wat ik bedoel:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Hi Erjen,

Waar kan je deze kopen grotere kunststof panelen dan..... :shock: ?

Gr. Erwin
Laatst gewijzigd door Erwin CS op 01 dec 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Respect 2 All :-))
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 dec 2013, 19:55

Dat zou je even aan Andor moeten vragen, weet z'n forum naam zo snel ff niet. Anyone?
Uhr
Erwin CS
Be Mini
Be Mini

01 dec 2013, 19:57

Erjen schreef:Dat zou je even aan Andor moeten vragen, weet z'n forum naam zo snel ff niet. Anyone?
Had ik al gedaan. Zal hem nog ff stalken :roll:
THE MUD
One wheel wonder
One wheel wonder

01 dec 2013, 19:58

Ben ik ook wel benieuwd naar, zeker i.c.m. Aero grille erg gelikt en waarschijnlijk stuk gunstiger geprijsd dan complete JCW kit.

Ongespoten wielkastranden lopen ook mooi door en i.c.m. de standaard ongespoten skirts toch een geheel en net een tikje brutaler.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 dec 2013, 20:04

vergis je niet in de prijs want daar koop je ook een jcw voorbumper voor ;)
Afbeelding
Erwin CS
Be Mini
Be Mini

01 dec 2013, 20:14

speedy schreef:vergis je niet in de prijs want daar koop je ook een jcw voorbumper voor ;)
Hoeveel denk je dan Speedy?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 dec 2013, 20:15

denk rond de 400
Afbeelding
Erwin CS
Be Mini
Be Mini