Reservewiel??

Peerkie
Be Mini
Be Mini

Reservewiel??

07 feb 2007, 19:56

Als je een reservewiel voor de MINI aanschaft, is dit dan een "echt" wiel of een thuiskomertje? Is een bepaalde plek voor of moet hij gewoon in de kofferbak?
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 feb 2007, 19:57

dat zal ik eens in de auto moeten gaan zoeken..die van ons s uitgerust met een reserve wiel maar zou niet weten waar en wat voor iets het is
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 20:00

Peerkie, jij hebt er straks toch ook run-flats onder? Waarom wil je een reserve wiel? :?
Afbeelding
Peerkie
Be Mini
Be Mini

07 feb 2007, 20:09

CooperS-lightningblue schreef:Peerkie, jij hebt er straks toch ook run-flats onder? Waarom wil je een reserve wiel? :?
Volgens mij heb ik die niet, ik heb de standaard 15" wielen en in het boekje staat dat run-flat standaard is vanaf 16" ???
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 feb 2007, 20:24

Peerkie schreef:
CooperS-lightningblue schreef:Peerkie, jij hebt er straks toch ook run-flats onder? Waarom wil je een reserve wiel? :?
Volgens mij heb ik die niet, ik heb de standaard 15" wielen en in het boekje staat dat run-flat standaard is vanaf 16" ???
klopt 15"= geen run -flats

warom zou je run flats kopen...zijn stugger,veel duurder en als je lek rij dan is je band kapot en moet je er een nieuwe onder leggen..

nee ik zou nooit run flats nemen
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 20:35

Dat is raar. Kan je bij Renova niet voor een zacht prijsje een setje 16 inchers krijgen? Is misschien iets duurder of net zo duur als een reserve wiel?
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 20:41

Misschien dat er dan in de cooper een speciale ruimte voor is, maar in de S zeker niet. Zijn standaard run flats.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Reservewiel??

07 feb 2007, 23:00

Peerkie schreef:Als je een reservewiel voor de MINI aanschaft, is dit dan een "echt" wiel of een thuiskomertje? Is een bepaalde plek voor of moet hij gewoon in de kofferbak?
Als je gaat voor de optie "reservewiel", zit deze achter onder de MINI. Het is dan ook niet alleen een los wiel, maar ook een soort van frame waar het wiel op ligt, en wat op zijn beurt weer aan de auto is bevestigd. Vanuit de kofferruimte kun je het geheel losdraaien en laten zakken.

Zelf heb ik op mijn vorige cooper met RF banden toch een reservewiel (thuiskomer) meebesteld. Het zijn betrekkelijk geringe kosten, en je hebt er geen last van onder de auto.
Doorrijden op een RF band wil meestal ook zeggen dat de band daarmee is afgeschreven. Met een reservewiel kun je je band gewoon laten maken.

Ik heb er ook daadwerkelijk gebruik van gemaakt. Had er een schroef van ca 12cm in zitten (op snelweg..) Doorrijden hiermee zou waarschijnlijk ook schade aan de velg tot gevolg hebben gehad. Kon nu mooi het reservewiel (thuiskomer) monteren.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2007, 09:11

Een RF band is toch gemaakt om er mee door te kunnen rijden een beperkt aan km om hem te vervangen of te laten maken? Neem aan dat als je hier nitet honderde km mee gaat rijden ze de band nog wel kunnen herstellen :s
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2007, 10:04

Een RunFlat band mogen ze niet plakken of herstellen, dus hij is sowieso al afgeschreven. Wanneer dit wel gebeurd en jij bent er van op de hoogte dat hij is hersteld, dan ben je heel simpel NIET verzekerd. Dat werkt hetzelfde met hoge snelheidsbanden.

Onze M5 had ook een lekke band en er zat maar een minescuul spijkertje in, maar de Kwik Fitt en de Dealer zeiden beide dat het echt niet verstandig was i.v.m. de verzekering en de hoge snelheden die de banden aan moeten kunnen. Moest een nieuwe band op.
Afbeelding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 feb 2007, 16:49

Runflat banden mogen wel degelijk worden gerepareerd!
Echter niet door iedereen...
Van Pirelli weet ik het niet, maar Dunlop heeft een aantal gecertificeerde reparatiepunten. Band wordt hier ook niet gerepareerd met een plug, maar de band wordt gedemonteerd, en van de binnenzijde uit geplakt middels een speciaal procede.
Ben ook bij zo'n vestiging geweest met m'n RF band. Keurig netjes gerepareerd!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2007, 16:58

Okeej, ik kreeg te horen dat het absoluut niet mocht. :s
Afbeelding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 feb 2007, 17:16

Weet ook niet of het al lang zo mogelijk is hoor. Het is inderdaad wel heel lang zo geweest dat er geen reparaties mochten worden gedaan aan RF banden.
Ik stond er ook van te kijken, rekende op 2 nieuwe banden :cry: ...en was uiteindelijk voor iets van €15,- klaar.. :D
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2007, 17:16

Verwisselen wel, maar van dat repareren wist ik ook niet :)
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

08 feb 2007, 17:17

Was in het begin niet zo. Toen mocht niemand het repareren. Nu mogen alleen gecertificeerde dat doen.

Terug naar “Exterieur”